Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
Styrd och finansierad av staten, beslutet fattat enligt tidningsartikeln på anmodan av landets nya utrikesminister, MW. Eller med andra ord så är du ute och cyklar som vanligt.
Du fantiserade om att MP, nazister och andra fantasiprodukter skulle ligga bakom de
2 MILJONER EURO som den nordiska fonden ska investera. Du radar upp felaktigheter fast texten är lättläst och kortfattad. Helt otroligt.
Citat:
Jag håller på min valhemlis, men i övrigt kan jag säga att jag inte uppbär någon rösträtt i varken Ryssland eller Ukraina eller Novorossiya.
Det är synd att Sverige tagit bort omyndigförklaringen, nu kan varenda grönsak rösta.
Citat:
Uppenbarligen är du sur för att Sverige engagerar sig mer i Burkina Faso än i Ukraina för tillfället. Att Ukraina får 20 msek till nya skolor medan Ebola-konspirationen får 250 msek. Givetvis är det bara en start men en högst lämplig sådan sett till riskerna.
Jag är mer upprörd över socialbidraget du får. Ukraina lär få mer investeringar när den berömda ryska korruptionen minskar. Med Janukovitj borta och anti-korruptionslagarna i Ukraina så lär det förbättras snabbt. De runt hundra som föll offer för den korrupte ryske marionetten har i sin kamp mot korruption och ryskt inflytande förhoppningsvis bidragit till en kommande framgång på dessa områden.
Citat:
Majdan handlade mest om att försöka skapa en fungerande rättsstat. EU-avtalen har bara en liten del i det hela och är knappast den tändande gnistan utan snarare förhoppningen om ett verktyg för att skapa en sådan stat. Givetvis gör det er upprörd att höra sådant eftersom det står diametralt i kontrast till er målsättning - att upprätta ett fjärde rike i ruinerna av Ukraina.
Du är en mer än lovligt förvirrad fascistsympatisör. Folket kämpade för en rättstat fri från det sjuka ryska inflytande som quislingen Janukovitj försöka tvinga in landet i när han vände sig bort från det fria och demokratiska EU och påstod att han skulle skriva på avtal med det fascistiska Ryssland. Då uppstod Maidan som en kamp för frihet och mot den extremt korrupta presidenten som inte gjort annat än sno pengar sen han tillträdde. Synd att de inte fick tag på honom innan husse Putin räddade sin marionett, hade varit en fin syn att se honom dingla i en lyktstolpe eller få ett liknande öde som Vidkun Quisling.
Citat:
Nu ljuger du bara för att dölja att du inte förstår vad du pratar om. Spotpriser sätts olika beroende på tidsintervall och tillgång och efterfrågan.
Ryssland har fasta priser enligt avtal, i kontinentala Europa är det spotpriser som gäller. USA är världens största gasproducent följt av Ryssland och EU, sen kommer Norge och en massa andra länder. Qatar levererar gas till Europa. den här listan tar nog inte med biogas som vi i Sverige producerar mycket av:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_natural_gas_production
Citat:
Nu svamlar du bara en massa skit som du läst på nätet, svammelpelle. Men gör man en fact check så blev det aldrig något Stalingrad pga. att UAs aldrig hade förmågan att skapa ett sådant.
Flashback ligger på nätet, och du har skrivit ditt trams på flashback ja. Din stora idol Strelkov flydde med svansen mellan benen och det blev inget Stalingrad som du tjatade om i veckor. Såklart. Som jag och alla andra sa att det inte skulle bli!
Citat:
Pratar man om stridsvagnsslag så finns ju bevis för att runt 1000 Ukrainska stridsfordon förstörts, skadats eller erövrats i Donbass området samt några fler runt i kring i Ukraina sett till hela tidsperioden från majdan till idag. I övrigt är det ganska uppenbart att det bara skulle kosta runt 20 tanks för ett pansarförband att ta sig från Donbass till Kiev. Men det kanske är lite svårt för någon som bott i ett svenskt träsk att förstå, eftersom det bara finns en väg i sådana områden.
Är det svårt för någon som bott i ett träsk att veta att det är svårt att köra en pansarvagn i ett träsk? Nu påstår du alltså att Ukraina är ett enda stort "träsk"?
Men du vidhåller att krigscharadgubben Strelkov skulle ha klarat att inta Kiev med 20 pansarvagnar...
Du är så fabulöst dum att jag inte tänker slösa mer tid på din idioti.