2014-10-31, 11:09
Medlem
Jag har av olika orsaker bestämt mig för att leta efter en utländsk kvinna (partner) i Östeuropa och bosätta mig med henne i Sverige. Min fråga är: hur kan jag träffa en partner i utlandet? Vill ha tips. Gärna svar från andra som går i samma tankar eller andra som har tagit hit en partner.

Tänker på länder som Rumänien, Belarus/Vitsryssland, Ukraina, Ungern, Bulgarien, Ryssland. Vissa länder gillar jag mer pga. kulturen och språket, men i första hand är det rätt kvinna jag är ute efter.

Har tänkt på att bosätta mig utomlands men samtidigt: är det verkligen det bästa? Att lämna bra jobb mm för att jobba som utlänning i ett land med betydligt sämre standard... Finns det bra jobb man kan ha i Östeuropa, som svensk?

Jag är absolut inte introvert, ful, socialt handikappad, mm. Det handlar om att jag vet vad jag vill ha och jag vill söka efter det utomlands.

Vill ha en seriös diskussion tack... Som handlar om hur jag kan förverkliga min idé. Ni som tycker att det är "fel" att leta efter en fru utomlands ni behöver inte ösa ut er bitterhet.
Citera
2014-10-31, 11:13
Medlem
Farbror Fazers avatar
Det finns de som flyttat utomlands i några år och överlevt förr! Hitta bara landet där du känner att du har störst chans till att trivas och hitta ett dugligt jobb i.
Citera
2014-10-31, 11:15
Medlem
Finaste brudarna finns i Ryssland och Rumänien. Faktum är att när man ser till hela Europa så är det just Serbien, Sverige, Rumänien, Ryssland, Danmark, Norge som har de finaste brudarna, i princip.
Och med rumänskor så menar jag inte de indiska tiggarna som springer runt här, utan riktiga rumänskor.
Citera
2014-10-31, 11:18
Medlem
har varit i Rumänien en gång, med en poolare från Rumänien. Deras brudar är inte att leka med!
Dock kan vissa vara lite sociopataktiga golddiggers, men spannet är stort. De gillar killar med makt kan man säga.
Exempel på rumänska:
https://www.google.se/search?q=sandra+izbasa&biw=1184&bih=612&source=lnm s&tbm=isch&sa=X&ei=0GFTVNWfD4GHO73WgZAD&sqi=2&ved= 0CAYQ_AUoAQ

Ukraina kan kanske vara något, men inte Ungern eller Bulgarien!
Citera
2014-10-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Det finns de som flyttat utomlands i några år och överlevt förr! Hitta bara landet där du känner att du har störst chans till att trivas och hitta ett dugligt jobb i.

Sant... Jag kanske gör en för stor sak av det hela. Är förmodligen beroende av trygghet... Lite chansning lär man inte ångra i det långa loppet.
Citera
2014-10-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
har varit i Rumänien en gång, med en poolare från Rumänien. Deras brudar är inte att leka med!
Dock kan vissa vara lite sociopataktiga golddiggers, men spannet är stort. De gillar killar med makt kan man säga.
Exempel på rumänska:
https://www.google.se/search?q=sandra+izbasa&biw=1184&bih=612&source=lnm s&tbm=isch&sa=X&ei=0GFTVNWfD4GHO73WgZAD&sqi=2&ved= 0CAYQ_AUoAQ

Ungern är jag egentligen inte så lockad av. Bulgarien är däremot mer intressant. Träffade en tjej från Bulgarien för inte så länge sedan och hon var väldigt fin, mjukt till sättet, gullig. En positiv aspekt av Bulgarien är att det är billigt där, blir enklare att åka dit på semester. Lägre kostnader där och enkelt att ta sig dit med flyg eftersom det ligger så centralt.
Citera
2014-10-31, 11:29
Medlem
Citat:
Exempel på rumänska:

Av de rumänskor jag träffat så har jag väl fått den bilden... De gillar pengar. De som är snygga vet om att de är snygga. De som inte är snygga (och de som är fula) de är väldigt framåt, jobbar hårt osv. Status verkar vara viktigt i Rumänien vilket jag inte fått intrycket av från tjejer från Bulgarien.
Citera
2014-10-31, 11:42
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Exempel på rumänska:

Hon tjejen som du länkar till är verkligen en 10:a för att komma från Rumänien. Väldigt ljus dessutom för att vara rumän. Jag har träffat en del rumänskor genom jobbet och tycker de generellt är mörkare. En del ljusa också, men denna Sandra som du länkar till är ovanligt snygg. Tycker inte heller bulgariskor är speciellt vackra.

Vitryskor och ukrainskor däremot - WOW!
Citera
2014-10-31, 11:43
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedhonung
Sant... Jag kanske gör en för stor sak av det hela. Är förmodligen beroende av trygghet... Lite chansning lär man inte ångra i det långa loppet.

Det här är ett problem.

Fundera litet till, det finns ett ordspråk som säger; rädda pojkar får inte kyssa snygga tjejer. Det har inte hittats på ur det tomma.

Såsom sinnparne antyder här ovan så är du ganska i bakvattnet om det inte märks på håll att du är säker på dig själv. Om du planerar att bo ett tag i östländer så var beredd på att killarna kommer att "testa" dig en del, och du får inte backa då.

Mitt råd är att du gör en resa till de länder som du är intresserad av, luffar runt och kollar litet själv. Det kan ju hända att du får andra upplevelser än vad jag hävdar...

Lycka Till och mycke nöje.
Citera
2014-10-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Hon tjejen som du länkar till är verkligen en 10:a för att komma från Rumänien. Väldigt ljus dessutom för att vara rumän. Jag har träffat en del rumänskor genom jobbet och tycker de generellt är mörkare. En del ljusa också, men denna Sandra som du länkar till är ovanligt snygg. Tycker inte heller bulgariskor är speciellt vackra.

De få rumänskor jag träffat har varit antingen lite mörka, ungefär som lite solbrända med mörkt hår, eller så har de haft ljus hu med brunt hår. Lockas av det lite solbrända

Vad har du för jobb där du träffar rumänskor? De enstaka jag träffat har varit på krogen.
Citera
2014-10-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy

De flesta rumänska tjejerna är ljusa men med mörkt hår. Det finns ju det här lite dracula style i de. Det finns de som är kritvita och har svart hår, några av dessa är sinnessjukt vackra, men de är givetvis sjukt svåra att få också. Det är ju inte bara att åka och skaffa sig en 10, om man säger så. De snygga där har sjukt höga krav på killen. Du ska i princip vara en Elvis för att ha en chans. Vissa är galet kräsna.
Citera
2014-10-31, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Det här är ett problem.

Fundera litet till, det finns ett ordspråk som säger; rädda pojkar får inte kyssa snygga tjejer. Det har inte hittats på ur det tomma.

Såsom sinnparne antyder här ovan så är du ganska i bakvattnet om det inte märks på håll att du är säker på dig själv. Om du planerar att bo ett tag i östländer så var beredd på att killarna kommer att "testa" dig en del, och du får inte backa då.

Mitt råd är att du gör en resa till de länder som du är intresserad av, luffar runt och kollar litet själv. Det kan ju hända att du får andra upplevelser än vad jag hävdar...

Lycka Till och mycke nöje.

Nog är jag inte rädd, däremot har jag blivit trygg, det är som att livets goda har gjort mig beroende av förutsebarhet. Bra lön leder till dyrt boende och dyrare vanor som gör en beroende av den goda lönen. Ska man flytta till ett fattigare land så måste man släppa allt det.

Har i ett fåtal sammanhang hamnat på fester med bl.a. polacker och jag måste säga att de har en manlighet som inte direkt finns i Sverige. Därmed inte sagt att de skulle var otrevliga, tvärt om har de verkat trygga i sig själva, "gjort sin sak i livet" och varit nöjda med det, generösa och trevliga men haft en annan självsäkerhet. Den självsäkerheten har jag trappat ner på sistone... Måste göra något åt detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in