Jag har av olika orsaker bestämt mig för att leta efter en utländsk kvinna (partner) i Östeuropa och bosätta mig med henne i Sverige. Min fråga är: hur kan jag träffa en partner i utlandet? Vill ha tips. Gärna svar från andra som går i samma tankar eller andra som har tagit hit en partner.
Tänker på länder som Rumänien, Belarus/Vitsryssland, Ukraina, Ungern, Bulgarien, Ryssland. Vissa länder gillar jag mer pga. kulturen och språket, men i första hand är det rätt kvinna jag är ute efter.
Har tänkt på att bosätta mig utomlands men samtidigt: är det verkligen det bästa? Att lämna bra jobb mm för att jobba som utlänning i ett land med betydligt sämre standard... Finns det bra jobb man kan ha i Östeuropa, som svensk?
Jag är absolut inte introvert, ful, socialt handikappad, mm. Det handlar om att jag vet vad jag vill ha och jag vill söka efter det utomlands.
Vill ha en seriös diskussion tack... Som handlar om hur jag kan förverkliga min idé. Ni som tycker att det är "fel" att leta efter en fru utomlands ni behöver inte ösa ut er bitterhet.