2014-10-31, 08:52
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirUncleCharlie
Jag kan inte knyta skorna
Kan inte knyta skorna som "man ska", utan gör två öglor och snurrar ihop till en knut.
Citera
2014-10-31, 08:54
Medlem
keranos avatar
Jag är oduglig på historiska årtal.. typ när startade första världskriget, när slutade andra osv osv. Kan inte ett smack.
Citera
2014-10-31, 08:55
Moderator
HelgeBuks avatar
Språk på en "teoretisk nivå" är jag usel på, dvs ordklasser och sånt. Jag ser nästan alltid om något "ser fel ut", så jag skriver rätt hyfsat tycker jag, men utöver verb, substantiv och adjektiv är jag clueless. Adverb? WTF?

Inget jag har nåt intresse av att lära mig heller, eftersom jag klarar mig så bra ändå.

Sen är det det här med semikolon, när det ska användas. För att undvika felanvändning låter jag bli att skriva såna förutom när jag är helt säker.
Citera
2014-10-31, 08:56
Medlem
Karbunkles avatar
Jag lyckas i princip aldrig koppla ihop namn på skådespelare med ett ansikte. Tittar ändå på ganska mycket filmer men när det uppstår en diskussion om en film och det börjar snackas om skådespelarna som var med så är jag körd.
Citera
2014-10-31, 08:56
Medlem
jag kan inte äta, har aldrig lärt mig. Sjukt konstigt faktiskt
Citera
2014-10-31, 08:58
Medlem
kriminell.karamells avatar
Många av Sveriges lite större städer kan jag inte placera på en karta. Utöver den kungliga hufvudstaden där jag bor så kan jag bara placera Göteborg, Malmö, Helsingborg, Ludvika, Umeå, Luleå och kanske några till. Ingen aning var i landet t.ex. Örebro ligger. Jag trodde Sundsvall låg typ högst upp i Norrland. Stockholms geografi kan jag bra.

Ingen jävla aning hur långa månaderna är.
Kan knappt namnet på några skådespelare.
Under sexualundervisningen i sjätteklass (?) så trodde jag att man knullar i kvinnans urinväg.
Citera
2014-10-31, 09:01
Medlem
Jag trodde Harry Potter var verklighetsbaserad
Till mitt försvar hade jag inte full koll på handlingen då.
Citera
2014-10-31, 09:07
Medlem
Man-At-Armss avatar
Har aldrig lärt mig att följa väderstreck.
Citera
2014-10-31, 09:08
Medlem
Zabuzas avatar
Riktigt dålig på namn, kan ta en månad innan jag lär mig vissa. Blandar också ofta ihop "vanliga" namn typ Johan och John, Jonas etc. Kan bli pinsamt ibland. Har också värdelöst lokalsinne, speciellt när jag kör bil.
Citera
2014-10-31, 09:25
Medlem
Baachs avatar
Är skitdålig på höger och vänster. Måste alltid tänka aktivt och röra på händerna för att urskilja dom. Typ "Höger" *rör höger hand.
Ska jag berätta att någon har någonting på sin högra sida så måste jag vrida mig åt deras håll och vifta med höger hand för att veta att det är deras högra sida
Citera
2014-10-31, 09:30
Medlem
KenRingIntes avatar
Jag skulle tippa på att jag är okrönt mästare på det som beskrivs i tråden, elementära kunskaper, samidigt som ingen skulle riktigt få för sig att påstå att jag inte är allmänbildad, att jag inte har en viss spetskompetens när det gäller en hel del skilda ämnen plus mycket annat som utmärker mig som den kroknästa aristokrat alla vet att jag innerst inne är. Lyssna även på ordet "elementära" och lägg ihop det med "elementary school" (låg- och mellanstadiet), och det är just då man lär sig dessa saker, vilket jag uppenbarligen sket fullständigt i att göra. Att som vuxen ta upp detta igen sker bara inte. Så, jag står som ett fån när jag ska läsa av den analoga klockan, jag räknar på tummarna nuffra för nuffra när något ska multipliceras, jag vet vad ett verb är men egentligen inte mycket mer (ackusativ me of what!?), jag kan heller inget och bryr mig inte ett skit om svenska landskap, aldrig någonsin att jag gör. Så.
Citera
2014-10-31, 09:31
Medlem
Rumles avatar
Nu får ni fan ge er!
Denna tråd var bland det pinsammaste jag läst på länge. Trodde faktiskt att svenskarna var ett relativt allmänbildat folk.
Nu har jag helt plötsligt blivit FÖR mångkultur och massinvandring så era jävla sönderavlade pissgener för blandas ut med lite nytt blatte- eller negerblod.
Ni stavar i alla fall skapligt för att vara utvecklingsstörda så något hopp finns det väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in