2014-10-30, 12:02
Medlem
Giggsys avatar
http://m.youtube.com/?#/watch?v=pPzsGg2eQ0k

Förste europé någonsin att vinna Vezina, det är stort.
Citera
2014-10-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Bara för att han var grym i Elitserien betyder inte att han var Sveriges bästa målvakt......

Jag tycker Lundqvist men kan definitivt säga att hade han bara spelat i Frölunda och aldrig i nhl så hade han inte ens vart värd topp 10 hur mycket jag än personligen uppskattade han gjorde när fhc tog sm guld 2003 o 2005
Nej, det har jag inte sagt heller. Men det går inte att blunda för hans meriter heller. Får nog säga att det är jämnt skägg mellan Lundqvist och Liv. Fast Lundqvist har haft bättre spelare omkring sig enligt mig...
Citera
2014-10-30, 12:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nej, det har jag inte sagt heller. Men det går inte att blunda för hans meriter heller. Får nog säga att det är jämnt skägg mellan Lundqvist och Liv. Fast Lundqvist har haft bättre spelare omkring sig enligt mig...

Du måste väl hålla fram de egna produkterna. Gunnar Bäckman var ju en stabil pjäs i Modo i slutet av 60-talet och början av 70-talet.
Citera
2014-10-30, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du måste väl hålla fram de egna produkterna. Gunnar Bäckman var ju en stabil pjäs i Modo i slutet av 60-talet och början av 70-talet.
Är för ung för att ens minnas det. Var inte ens född då. Hur ska jag kunna hålla fram dom då?
Citera
2014-10-30, 12:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Är för ung för att ens minnas det. Var inte ens född då. Hur ska jag kunna hålla fram dom då?

Läs på! Han tillhör ju Modos Wall of Fame.

Citera
2014-10-30, 12:38
Medlem
Citat:
Läs på! Han tillhör ju Modos Wall of Fame.

Ja men frågan var vem som är Sveriges bästa målvakt genom tiderna och sen får ju alla ha sin egen åsikt. Men det är orimligt att nämna en person som man inte sett spela.
Citera
2014-10-30, 13:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja men frågan var vem som är Sveriges bästa målvakt genom tiderna och sen får ju alla ha sin egen åsikt. Men det är orimligt att nämna en person som man inte sett spela.

Då är ju tråden, som alla andra idiottrådar där man skriver "genom tiderna", fullständigt meningslös. Hur ska en yngre person kunna avgöra vem som är bäst "genom tiderna"?
Citera
2014-10-30, 23:14
Medlem
mario66s avatar
Citat:
Då är ju tråden, som alla andra idiottrådar där man skriver "genom tiderna", fullständigt meningslös. Hur ska en yngre person kunna avgöra vem som är bäst "genom tiderna"?
Sådana här trådar är alltid meningslösa, men kan vara rätt underhållande att läsa.

Hur ska man kunna jämföra olika tidseror?
Hur ska man få folk att inte blanda in för mycket känslor och tänka mer rationellt?
Vilka har egentligen sett spelarna under alla dessa år och dessutom inte bara någon enstaka gång?
Vilka har rätt kunskap?
Vad är kriterierna?

osv osv.

Allt bygger ju på den egna uppfattningen och erfarenheten. Men det gör det ju också intressant.
Citera
2014-10-30, 23:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mario66
Sådana här trådar är alltid meningslösa, men kan vara rätt underhållande att läsa.

Hur ska man kunna jämföra olika tidseror?
Hur ska man få folk att inte blanda in för mycket känslor och tänka mer rationellt?
Vilka har egentligen sett spelarna under alla dessa år och dessutom inte bara någon enstaka gång?
Vilka har rätt kunskap?
Vad är kriterierna?

osv osv.

Allt bygger ju på den egna uppfattningen och erfarenheten. Men det gör det ju också intressant.

Fast rubriken "vem är bäst genom tiderna" blir automatiskt fel eftersom ingen har koll "genom tiderna". Det är alltid frågan om "vem tycker du är bäst".
Citera
2014-10-31, 03:12
Medlem
IceEyess avatar
1. Boo Ahl
2. Boo Ahl
3. Boo Ahl
4. Rolf Ridderwall
5. Tommy Söderström
Citera
2014-10-31, 04:03
Medlem
Bästa jag har sett (mitten av 90-talet och framåt):

1. Henrik Lundqvist
2. Tommy Salo
3. Johan Hedberg
4. Stefan Liv
5. Mikael Tellqvist

Utanför listan: Tommy Söderström, Johan Holmqvist och Jhonas Enroth.
Citera
2014-11-03, 11:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Minns någon Sune Ödling och Göte Välitalo ?
Kanske inga aspiranter på bästa målvaktstiteln, men minns ni dom ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in