2014-10-30, 16:00
Medlem
Zeunerts avatar
Äkta eller inte så är TS beskrivning 100% rätt.

Problemet med den typen av invandrare är att om man slår dem med förvåning så slutar de inte att hata en för det, de börjar bara hata en på ett annat sätt och så mycket djupare.
Citera
2014-10-30, 16:24
Medlem
veriKaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascisten
Här ser vi trådstartaren som ett bevis på typiska flockdjur. De har mycket svårt att klara sig ensamma då primaters intelligens är betydligt lägre än den vite mannens. De anfaller nästan uteslutande i flock, oftast mot ett ensamt högre stående väsen.

Parningsritualen är också oftast mycket våldsam o även här går djuren samman i flock, oftast mot en vit hona.

Att dessa primater sällan kan ta vara på sig själva, utan måste vara flera har troligen med deras begåvning att göra.
Mycket sanna ord, kamrat
Citera
2014-10-30, 16:49
Medlem
Svennar lever nära skruven.....
Citera
2014-10-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veriKaos
Mycket sanna ord, kamrat

Den vite mannen är så överlägsen, ändå började vi iranier med algebra, andragradsekvationer, mynt(valuta) och hade en av de första moderna civilisationerna där allt var organiserat, medan man i Sverige var vikingar(barbarer) fram tills 1100-talet. Grekerna uppfann demokratin, romarna byggde välorganiserade samhällen tidigt. Ändå är den vita, blonda, "ariska" mannen så överlägsen som levde som barbarer fram till att sydeuropeerna kom och förkristnade Sverige. Men nej, den blonda, vita, ariska mannen är överlägsen allt och alla, mer civiliserad och allting sånt.
Citera
2014-10-30, 17:05
Medlem
SonavGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daveid
Den vite mannen är så överlägsen, ändå började vi iranier med algebra, andragradsekvationer, mynt(valuta) och hade en av de första moderna civilisationerna där allt var organiserat, medan man i Sverige var vikingar(barbarer) fram tills 1100-talet. Grekerna uppfann demokratin, romarna byggde välorganiserade samhällen tidigt. Ändå är den vita, blonda, "ariska" mannen så överlägsen som levde som barbarer fram till att sydeuropeerna kom och förkristnade Sverige. Men nej, den blonda, vita, ariska mannen är överlägsen allt och alla, mer civiliserad och allting sånt.

All cred till de som uppfann alla byggstenar som tillsammans blivit ett fungerande samhälle.
Men är inte förmågan att kunna bevara ett avancerat samhälle minst lika viktig?
Citera
2014-10-30, 17:23
Medlem
veriKaoss avatar
Citat:
medan man i Sverige var vikingar(barbarer) fram tills 1100-talet.
Barbarer? Nordmännen var flitiga hantverkare och köpmän.
Överlägsna vikingaskepp skapade möjligheter för handel i fjärran länder.
Nordmännen var först till Amerika och koloniserade stora delar av världen.
Efter koloniseringen av Grönland och Island så började de exportera varor med stor efterfrågan, så du kan ana att de var väldigt rika för sin tid.
Citera
2014-10-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonavGustav
All cred till de som uppfann alla byggstenar som tillsammans blivit ett fungerande samhälle.
Men är inte förmågan att kunna bevara ett avancerat samhälle minst lika viktig?

Jo, absolut! Jag föraktar båda sidor, både de som smutskastar svenskar och de som smutskastar tillbaka. I dagsläget är det svenska, västerländska samhället, jag som andra generationens "exiliranier" trivs i och vill leva i. Inlägget var respons till flashbacktrollen som framhäver den vita ariska mannen som bättre än alla andra, om du ser mitt tidigare inlägg så ser du hur jag går emot trådstartaren. Det var ett sarkastiskt inlägg mot dom som säger att den "vita, ariska mannen" är så stor, syftet var inte att på något sätt smutskasta svensk kultur eller det svenska samhället, det var ett inlägg med otroliga mängder sarkasm.

Jag menar, nu är sverige ett mycket framgångsrikt land, jag har själv delvis svenska bakgrund, men för ett antal år sedan var mellanöstern och sydeuropa framgångsrika områden. Det är så otroligt ignorant att generalisera, spela sig smart och tro att en folkgrupp är smartare än en annan, när det om 1000 år kan vara helt omvänt, vilket om vi blickar tillbaka på historien inte verkar fullt orimligt.

Citat:
Barbarer? Nordmännen var flitiga hantverkare och köpmän.
Överlägsna vikingaskepp skapade möjligheter för handel i fjärran länder.
Nordmännen var först till Amerika och koloniserade stora delar av världen.
Efter koloniseringen av Grönland och Island så började de exportera varor med stor efterfrågan, så du kan ana att de var väldigt rika för sin tid.

Ja ja, nordmännen var allting, de grekiska och romerska rikena var ingenting jämfört med nordmännen, det persiska imperiet var inte heller någonting jämfört nordmännens "köpmannakraft och hantverkarförmågor", Grönland och Island måste varit otroligt stora samhällen som de lyckades styra, kelade med sälarna kanske? Jag vill lyfta fram ett annat perspektiv på saken, över tid är det otroligt svårt att se vilka etniska grupper som skall vara överlägsna andra, i slutändan är vi bara människor.
Senast redigerad av daveid 2014-10-30 kl. 17:31.
Citera
2014-10-30, 17:36
Medlem
SonavGustavs avatar
Citat:
Jo, absolut! Jag föraktar båda sidor, både de som smutskastar svenskar och de som smutskastar tillbaka. I dagsläget är det svenska, västerländska samhället, jag som andra generationens "exiliranier" trivs i och vill leva i. Inlägget var respons till flashbacktrollen som framhäver den vita ariska mannen som bättre än alla andra, om du ser mitt tidigare inlägg så ser du hur jag går emot trådstartaren. Det var ett sarkastiskt inlägg mot dom som säger att den "vita, ariska mannen" är så stor, syftet var inte att på något sätt smutskasta svensk kultur eller det svenska samhället, det var ett inlägg med otroliga mängder sarkasm.

Jag menar, nu är sverige ett mycket framgångsrikt land, jag har själv delvis svenska bakgrund, men för ett antal år sedan var mellanöstern och sydeuropa framgångsrika områden. Det är så otroligt ignorant att generalisera, spela sig smart och tro att en folkgrupp är smartare än en annan, när det om 1000 år kan vara helt omvänt, vilket om vi blickar tillbaka på historien inte verkar fullt orimligt.

Ja ja, nordmännen var allting, de grekiska och romerska rikena var ingenting jämfört med nordmännen, det persiska imperiet var inte heller någonting jämfört nordmännens "köpmannakraft och hantverkarförmågor", Grönland och Island måste varit otroligt stora samhällen som de lyckades styra, kelade med sälarna kanske? Jag vill lyfta fram ett annat perspektiv på saken, över tid är det otroligt svårt att se vilka etniska grupper som skall vara överlägsna andra, i slutändan är vi bara människor.

Yes, jag är fullt med på det du skriver!
Citera
2014-10-30, 18:01
Medlem
veriKaoss avatar
Citat:

Romerska riket föll, likt persiska riket. Vänd blad. Värdelösa strukturer är menade att falla till slut.

Vet inte ens vad den här tråden handlar om.
Att blatten: trådskaparen inte vill kommunicera med svenskar och ser saker som ingen annan ser? Seriöst, vad är det för psykfall Sverige tar in?
Citera
2014-10-30, 18:51
Medlem
Citat:

Okej. Vad gör "ni iranier" nuförtiden då?
Citera
2014-10-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Jag hatar inte invandrare men har sen ett tag tillbaka förstått att dom för det mesta hatar mig. Hur jag förhåller mig till det? Jag försöker leva mitt liv i lugn och ro med människor jag tycker om. Det blir onekligen svårare och svårare men det är ändå mitt mål.
Citera
2014-10-30, 19:42
Medlem
Citat:
Att blatten: trådskaparen inte vill kommunicera med svenskar och ser saker som ingen annan ser? Seriöst, vad är det för psykfall Sverige tar in?
Kommunikation är ordet.
Kommunicera mera
Senast redigerad av EnStoltFegis 2014-10-30 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in