2014-10-30, 16:43
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Hela debatten är sanslöst snedvriden, vad som borde uppmärksammas är att det var 100% uteslutande svarta män som beter sig just så, inte alla män. Men det är också ett stort problem för feminismen som sådan, att man ideologiskt jämställer alla män, oavsett om de har annorlunda språk, kultur, religion, utbildning, inkomster etc etc etc. Ingen annanstans i någon ideologi kan man jämställa en hel grupp människor på det här viset, utom kanske hos rasideologierna och de tror jag inte feministerna vill sammankopplas med.

Problemet här är alltså att en stor mängd svarta män har en riktigt rutten kvinnosyn och alla andra män får skit för det. Den dagen feminismen faktiskt vågar utmana olika gruppers vulgära syn på kvinnor, är dagen då mycket är vunnet för kvinnor och acceptansen för feminism som sådan.

Det är ju just det som inte borde uppmärksammas, vad fan snackar du om? Någon enskild kommentar här och där, i en kultur där det är accepterat att vara mer öppen än i Sverige och vips så är det helt plötsligt kvinnoförtryck.

Uppenbara dumheter, men i och med att det nu råkade röra sig om främst svarta så kan man passa på att ställa in sig och börja peka finger.

Patetiska fjantar är vad ni är.
Citera
2014-10-30, 16:48
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKaned
h värdera någons utseende? Du har alltså aldrig sett någon som snygg eller ful? Är du hjärnskadad?

Här bevisar du att du är efterbliven. Kan man inte skilja på ens egna tankar och att tala om högt och tydligt för någon annan så saknar man en hel del viktiga funktioner för ett socialt umgänge.

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jaha. Det klart att man har rätt att bedöma personer, och det klart att man har rätt att tilltala dem som man själv tycker passar för situationen. Det finns nämligen ingen anledning att inskränka människors frihet på sådant sätt att den rätten försvinner.

http://www.un.org/en/documents/udhr/
Article 29.
(2) In the exercise of his rights and freedoms, everyone shall be subject only to such limitations as are determined by law solely for the purpose of securing due recognition and respect for the rights and freedoms of others and of meeting the just requirements of morality, public order and the general welfare in a democratic society.

Jag tror att du förstår vad "mänskliga rättigheter" betyder. Kanske inte.

Ser du ens vad du länkar till? Känner någon att det är ofredande, så räknas det som ofredande. Man får alltså inte säga vad man tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det finns ingen lag mot att bedöma kvinnor och fälla sexistiska kommentarer. Alltså är det fritt fram.

En kvinna som går ensam ute visar att hon vill blir raggad på av män. Annars skulle hon signalera på något sätt att hon inte var tillgänglig till exempel genom att gå med en man eller vara hel-täckt.

Ja män blir kåta även om man bär niqab men de inser att man inte är tillgänglig.

I det här fallet handlar det om kommentarer på gatan då kan du inte göra något.

Det gör det visst, ofredande kallas det. Det spelar ingen roll att du inte tycker att det är så, lagen är glasklart.

En kvinna som går ute ensam visar inte ett skit, mer än att hon är ute ensam. När min sambo går ute ensam så visar hon sig inte tillgänglig, när jag går ute ensam så visar jag mig inte tillgänglig.

Vad gör du i Sverige när du har en kvinnosyn som hör hemma i MENA? Det spelar ingen roll hur många gånger du försöker upprepa mantrat att en ensam kvinna är en tillgänglig kvinna.

Det är våldtäktskultur och ingenting som hör hemma i ett civiliserat samhälle.
Citera
2014-10-30, 16:51
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Varför vill kvinnor röra sig fritt bland män de inte är gifta med? För att de vill få sexuell uppmärksamhet av andra män.

Är du dum i huvudet, trollar du eller är du bara av kategorin som blev gravid i en EPA-traktor?

Kvinnor ska kunna ta sig från A till B, fastän att män råkar vara utomhus och slippa bli ofredade.
Citera
2014-10-30, 17:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ser du ens vad du länkar till? Känner någon att det är ofredande, så räknas det som ofredande. Man får alltså inte säga vad man tycker.

Nej ofredande kräver uppsåt hos gärningsmannen. Om mannens uppsåt vara att ragga på kvinnan är det inte olagligt att fälla kommentarer om henne. Det är inget brott att vara dåligt på att ragga.

Citat:
Det gör det visst, ofredande kallas det. Det spelar ingen roll att du inte tycker att det är så, lagen är glasklart.

Nej du måste bevisa att mannen hade uppsåt att ofreda kvinnan.

Citat:
En kvinna som går ute ensam visar inte ett skit, mer än att hon är ute ensam. När min sambo går ute ensam så visar hon sig inte tillgänglig, när jag går ute ensam så visar jag mig inte tillgänglig.

En kvinna som går ute ensam visar att hon vill att män ska ragga på henne för att hon är intresserad av att ha sex. Om din sambo går ute ensam visar hon att hon vill ha sex med andra män.

Citat:
Vad gör du i Sverige när du har en kvinnosyn som hör hemma i MENA? Det spelar ingen roll hur många gånger du försöker upprepa mantrat att en ensam kvinna är en tillgänglig kvinna.

Raggar män på kvinnor som går ute med en man? Nej. Raggar män på kvinnor som går ute ensamma? Ja. Det bevisar att kvinnor som går ute ensamma uppfattas som att de vill att män ska ragga på dem.

Citat:

Det är våldtäktskultur och ingenting som hör hemma i ett civiliserat samhälle.

Det finns ingen våldtäkts-kultur det är nonsens.

Citat:
Är du dum i huvudet, trollar du eller är du bara av kategorin som blev gravid i en EPA-traktor?

Kvinnor ska kunna ta sig från A till B, fastän att män råkar vara utomhus och slippa bli ofredade.

Finns det något som hindrar dem från att ta sig från A till B med en man eller i hel-täckande kläder? Nej.

Det är ingen rättighet att slippa bli raggad på som kvinna.
Citera
2014-10-30, 17:01
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Här bevisar du att du är efterbliven. Kan man inte skilja på ens egna tankar och att tala om högt och tydligt för någon annan så saknar man en hel del viktiga funktioner för ett socialt umgänge.

Du verkar ha verklighetsuppfattning som en lågstadieelev. Det är skillnad på att ha rätten till att tänka och tycka som man vill, och att utsätta andra för sina tankar och tycken.
Du påstod att vi inte har rätt till att bedöma andra, det är fel - för det har vi.

Edit:
Såg nyss att du använde begreppet "våldtäktskultur" som om det vore något verkligt.
Senast redigerad av JKaned 2014-10-30 kl. 17:04.
Citera
2014-10-30, 17:03
Medlem
davemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore

https://www.youtube.com/watch?v=J7QNw1LRJv4 svarar på alla dina vanföreställningar på 90 sek.

GAME OVER
Citera
2014-10-30, 17:06
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Nej ofredande kräver uppsåt hos gärningsmannen. Om mannens uppsåt vara att ragga på kvinnan är det inte olagligt att fälla kommentarer om henne. Det är inget brott att vara dåligt på att ragga.

Nej du måste bevisa att mannen hade uppsåt att ofreda kvinnan.

En kvinna som går ute ensam visar att hon vill att män ska ragga på henne för att hon är intresserad av att ha sex. Om din sambo går ute ensam visar hon att hon vill ha sex med andra män.

Raggar män på kvinnor som går ute med en man? Nej. Raggar män på kvinnor som går ute ensamma? Ja. Det bevisar att kvinnor som går ute ensamma uppfattas som att de vill att män ska ragga på dem.

Det finns ingen våldtäkts-kultur det är nonsens.

Fel. Med din logik skulle inte en man som visar sin kuk för en kvinna kunna fällas om han motiverade det med en "kärleksgest".

En kvinna som går ensam visar inte mer än att hon tar sig från en plats till en annan. Vilken del av hjärnan är det som inte fungerar när man tror att hon sänder ut signaler som "jag vill ha sex med främmande män"?

Det kommer aldrig vara så oavsett hur mycket du än vill det. Du låter precis som en muslim i extremistklippen jag vittnat om från England. Där går IS-dyrkande kvinnor som vill ha ett muslimskt kalifat runt i heltäckande kläder inkl. niqab, när reportern frågar varför så får hon motfrågan "Who are you trying to seduce?"

Vad sägs som ingen? Man försöker inte förföra någon genom att ha moderna kläder. Så enkelt är det bara.

Tycker man annat så lever man i en våldtäktskultur, punkt slut.
Citera
2014-10-30, 17:19
Medlem
Här är förlagan, en dokumentär om sexuella trakasserier på Bryssels gator.
Här råkar alla förövarna att vara muslimska män..
Hoppas att Zorrajja Kompost lyckas stävja detta under tiden hon är där.

http://youtube.com/watch?v=QDk-CWUswjw
Citera
2014-10-30, 17:20
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Varför vill kvinnor röra sig fritt bland män de inte är gifta med? För att de vill få sexuell uppmärksamhet av andra män.

Återigen så kan kvinnor ha en uppsjö av olika skäl till att gå ut ensamma som inte involverar män eller sex. Har ingen lust att upprepa mig mer om detta då jag redan gett dig flera fullgoda förklaringar i ämnet.

Citat:
Men många kvinnor vill bli uppraggade på gatan, i affärer, etc. män kan inte veta vilka kvinnor som vill bli uppraggade och vilka kvinnor som vill bli lämnade ifred om kvinnor inte visar det så vad ska män göra?

De bör först och främst ta reda på vilka ställen som är de socialt mest accepterade att flirta och ragga på och sedan testa sin lycka där. Krogen, dansklubbar och liknande mötessfärer är klassiska exempel.

Citat:
Om kvinnor verkligen ville bli lämnade ifred skulle de gå ut med en man. Det finns ingen anledning att utsätta sig för raggande män om man inte tycker om det.

Så du tycker att kvinnor ska begränsa sin frihet så pass att de aldrig går ut ensamma bara för att de ska slippa bli raggade på? Du tycker inte att detta låter som ett rätt drastiskt förslag?

Ska vi låta bli att gå över gatan också? Trafikolyckor sker ju. Kanske sluta upp med pengar och andra värdesaker? En rånare kan ju alltid ligga på lur runt hörnet.

Citat:
Vad gör de ute i sådana fall?

Alla kvinnor vet att män ser dem som singlar när de är ute ensamma.

Nej, det vet de inte. Kvinnor ser inte sex precis överallt olikt de män du beskriver.

Citat:
Kvinnor visar inte med kropps-språk att de tycker om att män raggar på dem de låtsas som att de inte bryr sig för att de vill se om mannen fortsätter.

Jasså, varför då?

Citat:
Titta på min avatar en kvinna som jag skulle inte vara tillsammans med min man om han inte var sexuellt spännande och bra i sängen. Kvinnor som har ungefär samma preferenser som jag raggar ofta på min man i affärer och på gatan jag är med när det händer så jag vet hur det går till.
Hur kan de veta att din man är sexuellt begåvad bara av att titta på honom?

Det första synintrycket din rulltomte till make torde ge är att han skulle vara en lat man som inte bryr sig om att vårda sin kropp och inte heller orkar vara sexuellt högaktiv med alla sina bromsande fettvalkar.
Citat:
Nej det finns inget som heter sexuella trakasserier det heter sexuellt ofredande.

Sök själv på DO's hemsida. jag orkar inte länka.
Citera
2014-10-30, 17:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Fel. Med din logik skulle inte en man som visar sin kuk för en kvinna kunna fällas om han motiverade det med en "kärleksgest".

Gå läs en lag kommentar. Ja mannen skulle gå fri om det var rätt omständigheter.

Citat:
En kvinna som går ensam visar inte mer än att hon tar sig från en plats till en annan. Vilken del av hjärnan är det som inte fungerar när man tror att hon sänder ut signaler som "jag vill ha sex med främmande män"?

Nej en kvinna som går ensam visar att hon inte har en man. Därför vill hon att män ska ragga på henne så att hon kan skaffa en man (som hon kan ha sex med).

Citat:
Det kommer aldrig vara så oavsett hur mycket du än vill det. Du låter precis som en muslim i extremistklippen jag vittnat om från England. Där går IS-dyrkande kvinnor som vill ha ett muslimskt kalifat runt i heltäckande kläder inkl. niqab, när reportern frågar varför så får hon motfrågan "Who are you trying to seduce?"

Men det är så att män inte raggar på kvinnor som går med en man. Förnekar du det?

Citat:
Vad sägs som ingen? Man försöker inte förföra någon genom att ha moderna kläder. Så enkelt är det bara.

Så du tror att kvinnor spenderar 1000 tals kronor på kläder som ser smickrande ut utan en tanke på att förföra män?

Citat:
Tycker man annat så lever man i en våldtäktskultur, punkt slut.

Våldtäkts-kultur går ut på att män i samhället tycker att våldtäkt är bra. Kan du visa att män i Sverige tycker det?
Citera
2014-10-30, 17:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Återigen så kan kvinnor ha en uppsjö av olika skäl till att gå ut ensamma som inte involverar män eller sex. Har ingen lust att upprepa mig mer om detta då jag redan gett dig flera fullgoda förklaringar i ämnet.

Finns det något som hindrar att de gör det de vill göra tillsammans med en man eller i hel-täckande kläder? Nej. Så varför väljer de att gå själva? För att de vill att män ska ragga på dem.

Citat:
De bör först och främst ta reda på vilka ställen som är de socialt mest accepterade att flirta och ragga på och sedan testa sin lycka där. Krogen, dansklubbar och liknande mötessfärer är klassiska exempel.

1) Det är fortfarande upp till männen att välja när/var/hur de raggar på kvinnor för att det normen att män raggar på kvinnor.

2) Menar du att män inte ska ragga på en kvinna i affären utan gå till krogen och se om hon dyker upp där? Det är nonsens.

3) Folk raggar på varandra på gatan, i affärer, etc. hea tiden det finns inget socialt oacceptabelt med det.

Citat:
Så du tycker att kvinnor ska begränsa sin frihet så pass att de aldrig går ut ensamma bara för att de ska slippa bli raggade på? Du tycker inte att detta låter som ett rätt drastiskt förslag?

Om de vill gå ut ensamma kan de bära hel-täckande kläder om de inte vill bli raggade på. Vad är problemet?

Citat:
Ska vi låta bli att gå över gatan också? Trafikolyckor sker ju. Kanske sluta upp med pengar och andra värdesaker? En rånare kan ju alltid ligga på lur runt hörnet.

Om man inte vill bli påkörd bör man använda övergångs-ställen. Det här är samma sak.

Citat:
Nej, det vet de inte. Kvinnor ser inte sex precis överallt olikt de män du beskriver.

Vad menar du? Kvinnor utvärderar alla män de ser för sex precis som män utvärderar alla kvinnor de ser för sex.

Citat:
Jasså, varför då?

För att kvinnor vill se om mannen är attraherad av dem på riktigt eller bara vill ligga med vem som helst.

Citat:
Hur kan de veta att din man är sexuellt begåvad bara av att titta på honom?

Det första synintrycket din rulltomte till make torde ge är att han skulle vara en lat man som inte bryr sig om att vårda sin kropp och inte heller orkar vara sexuellt högaktiv med alla sina bromsande fettvalkar.

Därför att det syns på en man om han är bra i sängen.

Du ser inte samma sak som kvinnor ser.

Citat:
Sök själv på DO's hemsida. jag orkar inte länka.

DO har hand fall med myndigheter och arbetsgivare det här hände på gatan det har inget med DO att göra.
Citera
2014-10-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naescafe
Menar du att svarta är lågintelligenta?
Dödsknarkarrasistiskt!

Sen kan ju inte kille i ena kvarteret veta att hon inte uppskattade killen i
andra kvarterets kommentar.
Det är inte frågan om någon hudfärg tror du att de här idioterna trakasserar en kvinna för första gången nej det är något som dom gör varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in