Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför vill kvinnor röra sig fritt bland män de inte är gifta med? För att de vill få sexuell uppmärksamhet av andra män.
Återigen så kan kvinnor ha en uppsjö av olika skäl till att gå ut ensamma som inte involverar män eller sex. Har ingen lust att upprepa mig mer om detta då jag redan gett dig flera fullgoda förklaringar i ämnet.
Citat:
Men många kvinnor vill bli uppraggade på gatan, i affärer, etc. män kan inte veta vilka kvinnor som vill bli uppraggade och vilka kvinnor som vill bli lämnade ifred om kvinnor inte visar det så vad ska män göra?
De bör först och främst ta reda på vilka ställen som är de socialt mest accepterade att flirta och ragga på och sedan testa sin lycka där. Krogen, dansklubbar och liknande mötessfärer är klassiska exempel.
Citat:
Om kvinnor verkligen ville bli lämnade ifred skulle de gå ut med en man. Det finns ingen anledning att utsätta sig för raggande män om man inte tycker om det.
Så du tycker att kvinnor ska begränsa sin frihet så pass att de aldrig går ut ensamma bara för att de ska slippa bli raggade på? Du tycker inte att detta låter som ett rätt drastiskt förslag?
Ska vi låta bli att gå över gatan också? Trafikolyckor sker ju. Kanske sluta upp med pengar och andra värdesaker? En rånare kan ju alltid ligga på lur runt hörnet.
Citat:
Vad gör de ute i sådana fall?
Alla kvinnor vet att män ser dem som singlar när de är ute ensamma.
Nej, det vet de inte. Kvinnor ser inte sex precis överallt olikt de män du beskriver.
Citat:
Kvinnor visar inte med kropps-språk att de tycker om att män raggar på dem de låtsas som att de inte bryr sig för att de vill se om mannen fortsätter.
Jasså, varför då?
Citat:
Titta på min avatar en kvinna som jag skulle inte vara tillsammans med min man om han inte var sexuellt spännande och bra i sängen. Kvinnor som har ungefär samma preferenser som jag raggar ofta på min man i affärer och på gatan jag är med när det händer så jag vet hur det går till.
Hur kan de veta att din man är sexuellt begåvad bara av att titta på honom?
Det första synintrycket din rulltomte till make torde ge är att han skulle vara en lat man som inte bryr sig om att vårda sin kropp och inte heller orkar vara sexuellt högaktiv med alla sina bromsande fettvalkar.
Citat:
Nej det finns inget som heter sexuella trakasserier det heter sexuellt ofredande.
Sök själv på DO's hemsida. jag orkar inte länka.