2014-10-30, 10:25
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag hakar på här fast det inte var mej du svarade.
Rami uppgav i förhör att Madi hatade Yara. Hon tyckte inte om att ha en kvinna till i hemmet (ungefär)
Jag reagerade för ordvalet "kvinna" om en åttaåring.
Jag hittar inte länken till den tidning som rapporterade om det.
Såg Madi lilla Yara som en farlig rival till sej?

En annan sak som jag reagerat på är att Rami sagt att han inte hade förgripit sig på eller slagit Yara med hänvisning att han var morbror. Uppstod frågan eller varför sade han så?
Citera
2014-10-30, 10:46
Moderator
Hamilkars avatar
Med anledning av inlägget (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona #7290 PM:ade jag i går kväll till Hatarer och gav h*n** mina kontouppgifter. H*n bad mig då att tala om detta i tråden, i ett meddelande som jag läste nu. Så nu gör jag det.
Citera
2014-10-30, 10:52
Medlem
macca8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Med anledning av inlägget (FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona #7290 PM:ade jag i går kväll till Hatarer och gav h*n** mina kontouppgifter. H*n bad mig då att tala om detta i tråden, i ett meddelande som jag läste nu. Så nu gör jag det.
tack!
Citera
2014-10-30, 11:00
Avslutad
Citat:

Fantastiskt bra! Det tackar vi för.
Citera
2014-10-30, 11:01
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:

Tack, låt oss veta hur det går och säg till om det behövs nån slags hjälp.
Citera
2014-10-30, 11:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
En annan sak som jag reagerat på är att Rami sagt att han inte hade förgripit sig på eller slagit Yara med hänvisning att han var morbror. Uppstod frågan eller varför sade han så?

Ja! Jag visste att det var nåt mer som skavde i mitt bakhuvud när jag tänkte på hans svar.
Ett mycket underligt svar. Men varför skulle frågan komma upp utan orsak?
Man måste väl ha nån misstanke för att ställa en sån fråga?
Eller ville han förekomma såna frågor?
Eller är han rädd för att Madi ska komma med såna anklagelser. Falskt eller sant.
Madis hat kan ju faktiskt ha en förklaring. Det är inte första gången en mamma (eller styvmor) tar parti för mannen som förgripit sej på deras barn.
Men nu är jag ute på såphala stigar i mina spekulationer.
Senast redigerad av LaScala 2014-10-30 kl. 11:16.
Citera
2014-10-30, 11:09
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Ja, vad vore vi utan dej Hamilkar. Det har jag tänkt många gånger.
Citera
2014-10-30, 11:23
Medlem
Tja nu när hatarerer hoppar av är det tråkigt. Det kan dock fortfarande kanske lösas. Jag bor i Karslrona och kan lätt hämta ut fup om det bara handlar om att åka till polisen. Problemet är pengarna. Jag har förvaltare så jag har inget kort och så. Om någon betalar för det kan jag ju hämta det och kaneke träffa Hubert och hjälpa till och scanna på biblioteket.
Citera
2014-10-30, 11:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
I det här sammanhanget ska vi också beakta översättningsproblematiken. Vad har det arabiska ord som rättstolken översatte till förgripa sig för semantisk täckning på arabiska?
Citera
2014-10-30, 11:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Tack, låt oss veta hur det går och säg till om det behövs nån slags hjälp.
Jag loggar ut om typ en halvtimme och återkommer inte till nätet förrän vid sextiden, ifall folk är otåliga.
Citera
2014-10-30, 11:48
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Att "förgripa sig" på någon behöver inte betyda att man förgripit sig sexuellt mot vederbörande. Det betyder bara att man begått ett övergrepp mot någon - till exempel utövat våld mot någon.
Citera
2014-10-30, 11:49
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
I det här sammanhanget ska vi också beakta översättningsproblematiken. Vad har det arabiska ord som rättstolken översatte till förgripa sig för semantisk täckning på arabiska?

Nu talar jag en annan dialekt arabiska. Men tolka förgripa sig på arabiska är "ha sex/våldta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in