2014-10-29, 17:47
  #2809
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.gd.se/ishockey/shl/bar-fel-marke-hotades-att-portas-1#Ishockey

Pajasförening. Börja gråta om märket är överstruket.

Pajasarna i den här frågan är snarare alla brynäsare som måste ha en tröja med ett överstruket leksandsmärke istället för en brynäströja på sig, att ni sedan grinar om det gör det hela ännu mer farsartat...


edit:

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
http://www.dt.se/ishockey/shl/kan-bli-klart-i-dag#Ishockey

"David Åslin lämnar Växjö.
Nu återstår bara detaljer innan han presenteras för Leksands IF.
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag, säger sportchef Tommy Salo.
David Åslin fick beskedet att han inte ingick i Växjös planer.
Men han lär inte behöva vänta jättelänge på ett nytt erbjudande.
– Det är intressant, säger Tommy Salo.
Har du varit i kontakt med hans agent (Jacob Hedin)?
– Ja, det kan jag säga.
Vad återstår?
– Det är lite grejer som måste lösas. Jag hoppas att det ska gå att lösa.
Vad är det för grejer?
– Det kan jag inte säga. Det är lite som måste lösas.
När presenteras han?
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag. Men, nu har jag inte tid att prata med dig. Jag måste jobba, säger Tommy Salo."

Gott!

Ja se på fan, det var väl iofs. ganska låga odds på den lösningen.

edit 2: ...och där var han klar. http://leksandsif.se/artikel/59410/
__________________
Senast redigerad av Draedon 2014-10-29 kl. 17:54.
Citera
2014-10-29, 17:48
  #2810
Medlem
m4tt145s avatar
http://www.dt.se/ishockey/shl/kan-bli-klart-i-dag#Ishockey

"David Åslin lämnar Växjö.
Nu återstår bara detaljer innan han presenteras för Leksands IF.
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag, säger sportchef Tommy Salo.
David Åslin fick beskedet att han inte ingick i Växjös planer.
Men han lär inte behöva vänta jättelänge på ett nytt erbjudande.
– Det är intressant, säger Tommy Salo.
Har du varit i kontakt med hans agent (Jacob Hedin)?
– Ja, det kan jag säga.
Vad återstår?
– Det är lite grejer som måste lösas. Jag hoppas att det ska gå att lösa.
Vad är det för grejer?
– Det kan jag inte säga. Det är lite som måste lösas.
När presenteras han?
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag. Men, nu har jag inte tid att prata med dig. Jag måste jobba, säger Tommy Salo."

Gott!
Citera
2014-10-29, 17:57
  #2811
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Ja se på fan, det var väl iofs. ganska låga odds på den lösningen.
Japp, är inte förvånad precis. Men en bra lösning som kan löna sig, nog inte jättedyrt heller!

Officiellt nu!

http://leksandsif.se/artikel/59410/
Citera
2014-10-29, 18:07
  #2812
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
http://www.dt.se/ishockey/shl/kan-bli-klart-i-dag#Ishockey

"David Åslin lämnar Växjö.
Nu återstår bara detaljer innan han presenteras för Leksands IF.
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag, säger sportchef Tommy Salo.
David Åslin fick beskedet att han inte ingick i Växjös planer.
Men han lär inte behöva vänta jättelänge på ett nytt erbjudande.
– Det är intressant, säger Tommy Salo.
Har du varit i kontakt med hans agent (Jacob Hedin)?
– Ja, det kan jag säga.
Vad återstår?
– Det är lite grejer som måste lösas. Jag hoppas att det ska gå att lösa.
Vad är det för grejer?
– Det kan jag inte säga. Det är lite som måste lösas.
När presenteras han?
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag. Men, nu har jag inte tid att prata med dig. Jag måste jobba, säger Tommy Salo."

Gott!
Vad är det för en joker till sportchef som säger sådär innan kontraktet är påskrivet?
Citera
2014-10-29, 18:08
  #2813
Medlem
von_Ss avatar
Mycket skönt. Föga oväntat att fler och fler förvirrade gamla leksingar börjar inse att livet i storstan suger och återvänder hem till bygden, fjärran från pridetåg, miljöpartister och ebolaskräck.

Egna duktiga fjunisar ska man såklart satsa på men inte genom att sparka tänkta toppspelare och hoppas på att de ska gå in som 17-åringar och frälsa förstalinan en hel säsong utan att ha gjort ett byte i A-laget innan.
Citera
2014-10-29, 18:09
  #2814
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vad är det för en joker till sportchef som säger sådär innan kontraktet är påskrivet?

Troligtvis en som har mer insyn i kontraktsförhandlingarna än forumskribenter som heter till exempel "Trekvartsbyxa".
Citera
2014-10-29, 18:19
  #2815
Medlem
Även Modo ska tydligen ha varit intresserade av honom. Hade visserligen inte tackat nej till honom men tycker nästan det var lika bra att vi ick nobben. Vi behöver inte fler forwards i detta nu.
Citera
2014-10-29, 18:25
  #2816
Medlem
Displaceds avatar
http://brynas.se/artikel/59402/

Mycket snack, lite verkstad... Vad mycket lättare det vore om man var med i varje match istället för att det ska tas revansch för tidigare, usla insatser.
Citera
2014-10-29, 18:36
  #2817
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Troligtvis en som har mer insyn i kontraktsförhandlingarna än forumskribenter som heter till exempel "Trekvartsbyxa".
Man håller käften tills allt klart. Man hänger inte heller suckande ut sin lagkapten som orsaken till klubbens svacka, och man säger inte att man ska hoppa av för att man är osams med någon i ledningen, för att sedan ändra sig dagen efter. Att Tommy Salo får behålla sin plats i Leksands IF är en skam för SHL. Så jävla oseriöst.
Citera
2014-10-29, 19:23
  #2818
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Man håller käften tills allt klart. Man hänger inte heller suckande ut sin lagkapten som orsaken till klubbens svacka, och man säger inte att man ska hoppa av för att man är osams med någon i ledningen, för att sedan ändra sig dagen efter. Att Tommy Salo får behålla sin plats i Leksands IF är en skam för SHL. Så jävla oseriöst.

Skam och skam, för oss utomstående är det nog positivt att han är kvar så varför gnälla? Leksand får sig lite medvind och alla tror det har med stora stöveln och "billiga" lösningar att göra, kan inte tänka mig att varken plånboken eller laget blivit något större dock, möjligen Salo
Citera
2014-10-29, 19:49
  #2819
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Märkligt att Frölunda alltid har det svårt mot bottenlagen. Blir svårare dock när det används två olika regelböcker.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Frölunda har domarna med sig hela matchen i går. Är fan pinsamt att se hur ni tar fördel av dom i 65 minuter.

För övrigt sägs det att Fusklunda ska bygga ut sitt kansli,man har tydligen inte plats för alla sina sm guld

Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Tror nog Frölunda hade lyckats tagit 3poäng om domaren inte hade hittat den konstiga utvisning på Persson för charging



Avdelning - det är bara Luleåfansen som gnäller på domarna
Citera
2014-10-30, 02:25
  #2820
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://brynas.se/artikel/59402/

Mycket snack, lite verkstad... Vad mycket lättare det vore om man var med i varje match istället för att det ska tas revansch för tidigare, usla insatser.


Kul att höra att dom iaf försöker göra något åt det.
Förra säsongen när defensiven var en enda hönsgård kändes det som att man inte ville ta tag i problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in