http://www.dt.se/ishockey/shl/kan-bli-klart-i-dag#Ishockey
"David Åslin lämnar Växjö.
Nu återstår bara detaljer innan han presenteras för Leksands IF.
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag, säger sportchef Tommy Salo.
David Åslin fick beskedet att han inte ingick i Växjös planer.
Men han lär inte behöva vänta jättelänge på ett nytt erbjudande.
– Det är intressant, säger Tommy Salo.
Har du varit i kontakt med hans agent (Jacob Hedin)?
– Ja, det kan jag säga.
Vad återstår?
– Det är lite grejer som måste lösas. Jag hoppas att det ska gå att lösa.
Vad är det för grejer?
– Det kan jag inte säga. Det är lite som måste lösas.
När presenteras han?
– Jag hoppas att det ska kunna vara klart i dag. Men, nu har jag inte tid att prata med dig. Jag måste jobba, säger Tommy Salo."
Gott!