2014-10-29, 11:07
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag sammanställer ett slags dokument från olika liverapporter från rättegången. Olika journalister uppfattat olika saker, även om de skiljer sig åt minimalt kan den ena bidra med mer eller mindre den ena stunden och en annan det motsatta.

Får se om det blir nåt läsbart av det Men jag har sånt guldfiskminne att jag alltid antecknar

Det låter ju jättebra.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har inte ens mössa på mej i smällkalla vintern så det går bra. Jag vill veta hur Yara kom till Sverige. Undanhåller man mej det så slutar jag följa rapporteringen. Alla dagar.
(Vilket hot).
Jag vill också veta det. Det är en mycket intressant fråga. Varenda detalj, tack.
Citera
2014-10-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatarer
Det har kommit in 4200 sek på kontot jag fick ett nytt kort i dag för jag hade glömt pinkoden och jag skall posta kortet till den som lovat o scanna hela FUP jag hoppas det räcker till en scanner som kan bläddra eller att man sätter en hög papper så scannar den 1 och 1 till en pdf fil.
Saknas det pengar för en sådan lägger jag till det som saknas kan bara tacka alla som hjälper till.
Gulle-dej!
Citera
2014-10-29, 11:10
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Det har kommit in 4200 sek på kontot jag fick ett nytt kort i dag för jag hade glömt pinkoden och jag skall posta kortet till den som lovat o scanna hela FUP jag hoppas det räcker till en scanner som kan bläddra eller att man sätter en hög papper så scannar den 1 och 1 till en pdf fil.
Saknas det pengar för en sådan lägger jag till det som saknas kan bara tacka alla som hjälper till.
Låter jättebra! Du har varit saknad av oss otåliga flashbackare
Citera
2014-10-29, 11:11
Medlem
Iobberknolls avatar
För helvete!!!!!

Läste precis i aftonbladets rapportering

"Barnen(MAdis) är omhändertagna av sociala myndigheter och placerade i fosterfamilj. Kvinnan har tidigare fått träffa dem först en gång i månaden i sällskap med personal från socialen. Numera får hon träffa dem en gång i veckan,enligt senaste beslutet "
Citera
2014-10-29, 11:14
Medlem
macca8s avatar
Citat:

tack
Citera
2014-10-29, 11:15
Moderator
blomvattnares avatar
Från direktrapporteringen:

Citat:
Nu visas en bild på ett påslakan och handdukar, samt en stor hårtuss. Hårtussen har dragits loss "med kraft" från Yara.

Bedrövligt. Förfärligt.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=105&grupp=21060&artikel=6 003365
Citera
2014-10-29, 11:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Fint! Tack! Det räcker säkert till en scanner också.
Citera
2014-10-29, 11:19
Medlem
Citat:
För helvete!!!!!

"Barnen(MAdis) är omhändertagna av sociala myndigheter och placerade i fosterfamilj. Kvinnan har tidigare fått träffa dem först en gång i månaden i sällskap med personal från socialen. Numera får hon träffa dem en gång i veckan,enligt senaste beslutet "

Vi måste komma ihåg att hon inte ännu är dömd i detta land som ter sig knasigare och knasigare. Det är en hantering enligt instruktionsboken, då alla myndigheter är ängsliga för att göra fel.

Men visst är det konstigt i genuskorrekta Sverige att pappan inte får samma möjlighet att hålla kontakten med sina barn.

Det måste vara underbart för en mamma att se hur bra barnen har det!
Citera
2014-10-29, 11:19
Medlem
Citat:
För helvete!!!!!

Ursäkta? Ska hon under häktningstid och mitt under pågående rättegång få träffa barnen? De barnen är också offer för föräldrarna då de både har fått stryk själva och delvis bevittnat mordet på Yara.

Det går snabbt utför..
Citera
2014-10-29, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Låter jättebra! Du har varit saknad av oss otåliga flashbackare
Jag är gift o har data förbud när regeringen är hemma.
Mitt coop kort var det enda jag kunde komma på som inte avsändare syns bara insättningar och datum.
Vet inte hur andra reagerar men jag tycker att den som skall scanna rubbet bör ha en riktig scanner o den kan kosta runt 1500-2000 och för oss så är det en 50 lapp per skalle som ingen saknar och i framtiden kanske hen kan scanna mer som vi har intresse av.
Postar kortet i dag men skulle uppskatta om några fler satte in lite små summor så att någon slipper sitta o byta papper oändligt massa gånger med en scanner som matar sidor kan man få det gjort på någon timma.
Om folk e emot o lägga till så lägger jag själv till det som saknas för denna FUP skall vara så publimk den kan bli inkl slasken
PLUSGIRO 418 99 01-4 OCR 9650000855539
Mottagare Coop Medmera Betala för "Medmera Bank AB"
Jag tackar alla för era bidrag och är ledsen att jag tidvis är borta ur tråden
Citera
2014-10-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi måste komma ihåg att hon inte ännu är dömd i detta land som ter sig knasigare och knasigare. Det är en hantering enligt instruktionsboken, då alla myndigheter är ängsliga för att göra fel.

Men visst är det konstigt i genuskorrekta Sverige att pappan inte får samma möjlighet att hålla kontakten med sina barn.

Det måste vara underbart för en mamma att se hur bra barnen har det!
Ja, nu har hon ju fått vara ifred för stök och krav från sina barn en tid, och jag hoppas det blir en längre tid. Hon behöver mycket lugn och ro. Och barnen behöver leka, prata, sova i sängar, gå på dagis, äta vällagad mat, ha regelbundna tider osv osv. Något hon säkert inte orkat med. Den lilla ovetande trötta Amani.
Citera
2014-10-29, 11:23
Medlem
Citat:
Jag är gift o har data förbud när regeringen är hemma.
Mitt coop kort var det enda jag kunde komma på som inte avsändare syns bara insättningar och datum.
Vet inte hur andra reagerar men jag tycker att den som skall scanna rubbet bör ha en riktig scanner o den kan kosta runt 1500-2000 och för oss så är det en 50 lapp per skalle som ingen saknar och i framtiden kanske hen kan scanna mer som vi har intresse av.
Postar kortet i dag men skulle uppskatta om några fler satte in lite små summor så att någon slipper sitta o byta papper oändligt massa gånger med en scanner som matar sidor kan man få det gjort på någon timma.
Om folk e emot o lägga till så lägger jag själv till det som saknas för denna FUP skall vara så publimk den kan bli inkl slasken
PLUSGIRO 418 99 01-4 OCR 9650000855539
Mottagare Coop Medmera Betala för "Medmera Bank AB"
Jag tackar alla för era bidrag och är ledsen att jag tidvis är borta ur tråden

En vuxen man som har "data förbud"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här