2014-10-28, 21:52
Medlem
SashaFierces avatar
Börjar med att inviga min text med att jag inte är svensk. Så, nu när vi har fått det ur vägen kan jag fortsätta. Orkade inte läsa hela din text, utan skummade igenom skiten bara. Vad jag kom fram till är att du har ett problem. Sluta se svenskar som "svennebananer" först och främst, och sluta lägga in alla i ett fack, för det är rasism. Sluta ha en förutfattad mening om människor. Du är en rasist, "kompis." Blir mest irriterad, ser du dig själv som gud eller? Om du kan se alla som dina "brödrar" så kommer ditt liv bli mycket lättare.

Jag har aldrig haft samma problem som dig, då jag bemöter mina medmänniskor med respekt och får ett leende tillbaka. Om inte, så håller jag mig undan bara. Så, då var det problemet löst. Om du inte kan anpassa dig, så kan du åka hem igen. Jag är allvarlig, vad hindrar dig om du ändå ser svensken i sig som en fiende? Och vadfan är det för fel på morgonkaffe och promenader? Bättre än att langa knark enligt mig.
Citera
2014-10-28, 21:54
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

självklart är det så att folk från samma kultur, med likartade värderingar osv har mer förtroende för varandra, trivs bättre ihop och har mer gemensamt. detta är anledningen till att mångkulturen inte fungerar. även om alla invandrare inte delar samma kultur och värderingar, så delar dom faktumet att dom inte delar vår svenska kultur och värderingar. detta skapar en liknande gemenskap i sig. inget konstigt i det.
av samma anledning hälsar man på ett annat vilt främmande vitansikte om man råkar befinna sig långt borta i någon håla på andra sidan jorden, trots att man aldrig skulle gjort det om man mött samma person på gatan i sverige.
Senast redigerad av PremiumBananas 2014-10-28 kl. 21:56.
Citera
2014-10-28, 23:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
51 i sidor, jag svarar på trådskarens första inlägg och den frågeställning han körde:

Citat:
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar)
Spännande, vad är de för svenniga saker man kan tänkas hittas på i tunnelbanan?

Överlag, så vafan är du seriös så är det ju tragiskt. Du är absolut inget mer är en simpel liten rasist och jag värdesätter inte såna som dig speciellt högt.
Sen kanske de har en anledning att, det brukar ju finnas något sånt när huvudet blir fullt av rasistiska tankar och du skriver så svennigt så jag slänga blickar åt random skandinavisk "broder" eller vem fan som helst som vuxit upp i arbetarklassen och sett hur andra generationens invandrare får sina issues med identiteten, och han fattar.
"-Här har vi en andra generationens invandrare med feta identitetsproblem".

För en vild gissning är just det, att du är andra generationens invandrare och lär dig svenska bra, vuxit upp i Sverige sen du var liten (troligen född) och de land du har dina rötter i vet du nog inte så speciellt mycket om.

Nu ska du bli akademiker och de blir väl nån sorts konstig kris i huvudet på dig då, du försöker identifiera dig med dina "bröder" dvs alla utan majoritsbefolkningen.

Så, du är som vilken rasist som helst. Alla har sin anledning att de får såna idéer.
Du sitter ju också inne på ett arbetarklass-hat uppenbarligen.
Citat:

Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma.

...en borgare med med några fuckin vanföreställningar att det är rasism om du får fel dipp till dina pommes när du kör McDriven? Det är väl typiskt "svennigt" att göra så antar, lite subtilt sådär, så vi inte flashar ut vår personlighet för mycket.
Allt som går mot dig bygger väl på rasismen..

Citat:
Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har.

Vi har levt i fred i flera hundra år. Svenskar har byggt upp det här landet och när dina föräldrar inte kunna stanna kvar i landet de stack från, var i helvete fanns broderskapen då?
Vi har en broderskap som jag tror du som nu förtvivlat försöker göra till din av de lilla du ser i din bubbla av verkligheten innerst inne vet är fel.
För broderskapen då, den fanns hos svenskarna, som låtit folk från världens alla hörn få en fristad här, och de är nog ingen som förväntar sig att du ska tacka och bocka till varje svenne men när du man möter rasism med den solidariteten man visade, då är något förjävla fel.

Lyft på ansiktet lite, så ser du äkta broder och systerskap där.
Detta landet är byggt på Solidaritet, Ryggrad och respekt för varandra..
Där finns en stolthet som du försöker göra till din och de hade vart OK för mig men du vänder på det och spelar ut rasistkortet och då automatiskt tycker illa om mig för jag är etnisk svensk.
Du är en simpel lite rasist, en blivande medelklass akademiker som verkar vilsen i syn på världen och håller försöker argumentera för din rasism på ett skrämmande dåligt.

Finns ingenting alls som skiljer dig från en etnisk svensk rasist som i medelklassen.

Vad står det i ditt pass? Du är också svensk va? Av nån märklig anledning så har nån i din släkt tagit beslutet att dra sig mot ett land fullt med svennar, troligen för att du skulle få en bättre uppväxt.

Citat:
Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.
Du beskrev dig som att du har ursprung i någon form av muslimskt land, och stämmer det så, nej: det där är ännu en vanföreställning.
Av många invandrare från andra delar av världen än Mellanöstern är ni verkligen inte populära.

Du har fel helt enkelt.

Citat:
Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

När din universitetsutbilning är klar och du får jobb inom vad det nu kan tänkas bli som du håller på och utvecklar dig, kommer du vara lika mycket "stolt blatte i utanförskapet som hatar svennar" då också?
Du kommer väl troligen ta steget in medelklassen även om det kanske skiter sig nånstans på vägen för överdrivet smart verkar du inte va direkt - dina argument till att du är rasist är faktiskt på gränsen till sjuka.

Sen sure, rasismen är väl något mänsklig reaktion och finns hos alla.
Du argumenterar för din, fast utan argument. Eller, träffar du en svart kille på tunnelbanan i New York så nickar du väl lite och känner att här har du en broder. Att svennar är så sådär beskriver du som nått som du och dina "bröder" bara vet och hatar.
Du hade lika gärna kunnat vara en av de som röstar på Svenskarnas parti.

Citat:
Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?
Hotad när du är random annan invandrare tittar på varandra för jag beter mig svenskt i tunnelbanan? Nja, så jävla rädd för dig ska du nog inte tro.
Sen att det finns en enorm rasism mot svenskar från många invandrargrupper främst från Mellanöstern är ju inga Breaking News du kommer med.

Hur jag förhåller mig till det?
Hur förhåller du dig till rasismen du möter? Tror inte vi är så direkt olika på den punkten.
Jag vill att rasismen ska tas på allvar, från alla håll för detta är bara stört. Du stödjer ju inte direkt "Vi Gillar Olika" - kampanjen som Aftonbladet kör med.

Och är det så fruktansvärt hemsk att leva i ett land där majoriteten är svennar, vad hindrar dig från att åka tillbaka till det landet dina föräldrar kommer från?
Måste ju vara ett underbart land, inga svennar, bara bröder och ni lever i harmoni, har solidaritet med varandra och ryggrad.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2014-10-28 kl. 23:22.
Citera
2014-10-28, 23:50
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Mindervärdeskomplex, etcetera

Tänk om ni kunde hålla ihop lika bra i era respektive hemländer.
Citera
2014-10-29, 02:25
Medlem
Patt-Lisas avatar
Citat:
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop.

Så sött. Frågan är "Vem fan bryr sig?"
Citera
2014-10-29, 09:20
Medlem
Nej, alla blattar är inte som dig och dina förortskompisar. Det är skillnad på blattar och svenskar. Blattar är den gruppen invandrare som ingen gillar, ni förstör bara för samhället och är pinsamma. Blattar och WT:s är en gemensam grupp. Sedan har vi svenskar som även inkluderar svenskar med utländsk bakgrund, de skötsamma och de som gör nytta för samhället. Så tycker jag i alla fall.

Om du är seriös hoppas jag att du söker hjälp för ditt hat mot samhället som uppfostrat dig, utbildat dig, livnärt dig etc. Det finns en anledning till att du eller dina föräldrar utvandrat från ert land men vill du veta vad som också är så bra med dagens samhälle? Det är sjukt billigt att hitta one-way biljetter till valfri destination för under tusenlappen!
Citera
2014-10-29, 11:05
Medlem
InternetTuffings avatar
Detta gillar vi! Polarisera mera!
Citera
2014-10-29, 14:02
Medlem
exaaakt de finns nån som förstårrrr!!!! svennar bara är faking rasister hella bunten vi blattar håller ihop i alla tider för vått som torrt för vi är brödeerrr!! något som aldrig kalles kaviar svennejävlar kommer förstå är gemenskap.....vi tar över ert land o spottarrrrr era faking rasister i ansiktet!! vi kommer från betong förorten!
Citera
2014-10-29, 14:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somalidream
exaaakt de finns nån som förstårrrr!!!! svennar bara är faking rasister hella bunten vi blattar håller ihop i alla tider för vått som torrt för vi är brödeerrr!! något som aldrig kalles kaviar svennejävlar kommer förstå är gemenskap.....vi tar över ert land o spottarrrrr era faking rasister i ansiktet!! vi kommer från betong förorten!

Om du är på riktigt så håll ni ihop :) fattiga, 2:a klassens medborgare.
Citera
2014-10-29, 14:49
Medlem
detta e en av anledningarna till att ja röstar på SD. det blir bara problem att föra in invandrare i Sverige... men du har ju en poäng att svenskar kan faktiskt vara ganska tråkiga och det hade varit roligare om alla var som i USA t.ex. samtidigt så tycker jag att det är synd att du tycker alla svenskar är så tråkiga eftersom att alla är olika..
Citera
2014-10-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om du är på riktigt så håll ni ihop fattiga, 2:a klassens medborgare.

ja vi håller ihop alltid något som fucking svennejävler som dig aldrig hajar....stela jävla sueidi rasist banan
Citera
2014-10-29, 15:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somalidream
ja vi håller ihop alltid något som fucking svennejävler som dig aldrig hajar....stela jävla sueidi rasist banan

Jag behöver inte haja. Jag behöver aldrig komma i kontakt med er och är inte intresserad av det heller. Jag håller mig till likasinnade precis som du gör. Du är för övrigt lika mycket rasist som jag vilket jag tycker är ok dock. Lycka till med ditt fattiga liv i betongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in