2014-10-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Jag vet att sharia är en konservativ fundamental inriktning inom islam.

Men med tanke på alla våldtäkter, "balkongfall", osv borde feministerna klaga högljutt över det men inte hörs det mycket.

Kidnappningar och våldtäkter av boko-haram. Isis som skär halsen av kvinnor. Massvåldtäkter i Ruanda. Pedofilskandalen i England. Finns mer men låter bli. Aldrig hör man någon feminist säga något om det offentligt.

Man fattar ju inte var ni står egentligen i världens mest jämnställda land.

En våldtäkt är en våldtäkt ok? Spelar ingen större roll för en feminist om den begås av en muslim som anser att en kvinna utan schal och pappa i närheten är gratis fitta, färdig att plockas... eller om den begås av en svenenbanan med 3000 timmars våldsporrtittande i bagaget, vidrig kivnnosyn och psykotisk i skallen eller om den begås av en katolsk präst som tror han är styrd av satan och har en förlåtande jesus runt hörnet...precis lika vidrig våldtäkt oavsett.

Är itne religioner som sådana vi är ute efter att förända utan patriarkala struktureer och idéer som
cirkulerar mer eller mindre överallt att kvinnor är underlägsna män och män har sexuell rättigheter som går utöver kvinnors.

Hajjar du?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-10-28 kl. 18:16.
2014-10-28, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
En våldtäkt är en våldtäkt ok? Spelar ingen större roll för en feminist om den begås av en muslim som anser att en kvinna utan schal och pappa i närheten är gratis fitta, färdig att plockas... eller om den begås av en svenenbanan med 3000 timmars våldsporrtittande i bagaget, vidrig kivnnosyn och psykotisk i skallen eller om den begås av en katolsk präst som tror han är styrd av satan och har en förlåtande jesus runt hörnet...precis lika vidrig våldtäkt oavsett.

Är itne religioner som sådana vi är ute efter att förända utan patriarkala struktureer och idéer som
cirkulerar mer eller mindre överallt att kvinnor är underlägsna män och män har sexuell rättigheter som går utöver kvinnors.

Hajjar du?

Ja jag hajar att ni bråkar för bråkandets skull i världens mest jämnställda land.

Over and out
2014-10-28, 18:50
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Alla religioner tenderar vara kvinnofientliga samt emot det mesta vad vi pysslar med idag.
Ska feminister då vara emot alla religioner tycker du?

[sharia är heller inte en religion]

Vadå "vad vi pysslar med idag"? Du är feminist och likt många av din sort verkar ni sakna självbevarelsedrift!? Har du verkligen ingen som helst omvärldskoll? Ser du inte vilken religion som hotar väst och är på god väg att bli vår nästa pest här i Europa? Att du är så jävla korkad att du inte begriper att det är du som kvinna som har mest att förlora på det här skeendet är skrämmande! Läs press från Belgien, Frankrike och Storbritanien om vad som sker där på daglig basis. För att ta några exempel.

Att du jämställer Islam med övriga religioner här talar inte till din intellektuella fördel.

Ärligt talat så tror jag inte du är så tappad som du utger dig för att vara. Jag tror nog helt enkelt att du är så in i helvete fanatisk att du helt enkelt inte förmår dig att släppa din så invanda feministretorik. Det skulle nämligen kunna innebära att någon vit man skulle kunna ha en poäng i det han säger, Gud förbjude.
Nyss på nyheterna: "Tahrir" växer i Sverige!! Grattis ScottWalter! Jag antar att du hjälpt till att rösta fram deras framgångar.
Senast redigerad av fotokillen 2014-10-28 kl. 19:39.
2014-10-28, 19:25
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Jag vet att sharia är en konservativ fundamental inriktning inom islam.

Men med tanke på alla våldtäkter, "balkongfall", osv borde feministerna klaga högljutt över det men inte hörs det mycket.

Kidnappningar och våldtäkter av boko-haram. Isis som skär halsen av kvinnor. Massvåldtäkter i Ruanda. Pedofilskandalen i England. Finns mer men låter bli. Aldrig hör man någon feminist säga något om det offentligt.

Man fattar ju inte var ni står egentligen i världens mest jämnställda land.

De som brukar nämnas som "moderata muslimer" och tar avstånd från extrem konservativ läggning verkar dock vara i minoritet. Det är endast små grupper i Usa och Europa som öppet tar avstånd från kända terroristnätverk nu mer.
Senast redigerad av fotokillen 2014-10-28 kl. 19:28.
2014-10-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Vadå "vad vi pysslar med idag"? Du är feminist och likt många av din sort verkar ni sakna självbevarelsedrift!? Har du verkligen ingen som helst omvärldskoll? Ser du inte vilken religion som hotar väst och är på god väg att bli vår nästa pest här i Europa? Att du är så jävla korkad att du inte begriper att det är du som kvinna som har mest att förlora på det här skeendet är skrämmande! Läs press från Belgien, Frankrike och Storbritanien om vad som sker där på daglig basis. För att ta några exempel.

Att du jämställer Islam med övriga religioner här talar inte till din intellektuella fördel.

Ärligt talat så tror jag inte du är så tappad som du utger dig för att vara. Jag tror nog helt enkelt att du är så in i helvete fanatisk att du helt enkelt inte förmår dig att släppa din så invanda feministretorik. Det skulle nämligen kunna innebära att någon vit man skulle kunna ha en poäng i det han säger, Gud förbjude.

"Pysslar med idag"...tja vad ska vi ta...demokrati, homosexualitet, feminism, fri sexualitet, barn utanför äktenskapet, preventivmedel, yttrandefrihet, abort är alla saker som olika religioner världen över har varit eller fortfarande till viss del är emot.

Nästa pest? ahh jag orkar inte...ska du inte sitta i rasitforumet och vojja dig? har du ramlat ner?

Världen har 3 stora abrahmitiska religioner judendomen, kristendomen och islam, det bygger alla på i princip samma sak och är, jo jag lovar förvillande lika i många hänseenden. De lider alla av en enorm sexualskräck, stort behov av att förtrycka kvinnan som centrum för all världens ondska och synd...att det är bäst att paketera in/ låsa in henne så noga som möjligt så inga stackars män trillar dit/ måste konkurrera med henne på lika villkor. Mycket förenklat men är i princip vad dessa religioner går ut på i praktiken.
Islam må vara den mest konservativa av dem, men inbilla dig inte att du kommer från någon mer i grunden "frisinnad" religion.

Finns många män som har massor av poänger i de det säger, de kommer i alla möjliga kulörer. Och jag har absolut inga som helst problem lyssna på män när de har vettiga saker att säga.
Men sorry, du är inte någon av dem.
2014-10-28, 20:04
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
"Pysslar med idag"...tja vad ska vi ta...demokrati, homosexualitet, feminism, fri sexualitet, barn utanför äktenskapet, preventivmedel, yttrandefrihet, abort är alla saker som olika religioner världen över har varit eller fortfarande till viss del är emot.

Nästa pest? ahh jag orkar inte...ska du inte sitta i rasitforumet och vojja dig? har du ramlat ner?

Världen har 3 stora abrahmitiska religioner judendomen, kristendomen och islam, det bygger alla på i princip samma sak och är, jo jag lovar förvillande lika i många hänseenden. De lider alla av en enorm sexualskräck, stort behov av att förtrycka kvinnan som centrum för all världens ondska och synd...att det är bäst att paketera in/ låsa in henne så noga som möjligt så inga stackars män trillar dit/ måste konkurrera med henne på lika villkor. Mycket förenklat men är i princip vad dessa religioner går ut på i praktiken.
Islam må vara den mest konservativa av dem, men inbilla dig inte att du kommer från någon mer i grunden "frisinnad" religion.

Finns många män som har massor av poänger i de det säger, de kommer i alla möjliga kulörer. Och jag har absolut inga som helst problem lyssna på män när de har vettiga saker att säga.

Förstår om du hellre lyssnar till dina själafränder än att att aktivt försöka skaffa dig en subjektiv uppfattning om vad den här tråden kom att handla om, tex genom att söka information, som min hint att du faktiskt kan förkovra dig om hur islams avancemang i andra europeiska länder just nu genomförs (jobbigt, jag vet). Och jag förstår, för feminister brukar ju vara likriktade likt fiskar i ett stim och att ni (som vanligt) knappast är intresserade av vad som sker ovan ytan.

Ni extrimister tänker och fungerar dysfunktionellt. För er finns verkligen ingen kompromiss. Ni vilar ju på sanningen, eller hur? Precis som islamister... Där har vi likheten.

Men lycka till!
Senast redigerad av fotokillen 2014-10-28 kl. 21:02.
2014-10-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ja jag hajar att ni bråkar för bråkandets skull i världens mest jämnställda land.
Men är inte bråkandet ett tecken på en alternativ intelligens?

Kan inte vi svenskar härma dem och göra likadant?

(jag såg (för) sent att du hade konverserat med SW, men - just här - gör det nån skillnad, i ärendet?)

Citat:
Over and out

Nää, du har nog rätt :
Over and out
Senast redigerad av EnStoltFegis 2014-10-28 kl. 21:00.
2014-10-31, 21:23
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Alla religioner tenderar vara kvinnofientliga samt emot det mesta vad vi pysslar med idag.
Ska feminister då vara emot alla religioner tycker du?

[sharia är heller inte en religion]

Feminister bör inte vara emot någon religion. I synnerhet inte kristendom.

Citat:

Exakt. Kristendomen är som islam i dessa frågor. Straffet i Bibeln för två män som har bögsex är döden.

Jag tycker att det är bra att du har denna syn på kristendom. Kristendom har blivit för liberal. Alla länder i världen med samkönade äktenskap är kristna.
Det är därför viktigt att du påpekar att det inte är korrekt kristendom. Riktig kristendom är som islam i dessa frågor.

Precis som du skriver så ska vi kristna vara emot homosex, fri abort, yttrandefrihet, fri sexualitet och så vidare. Feminism ärokej så länge de inte går emot kristendomen.
2014-10-31, 21:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Om religion är så dåligt för kvinnor varför är kvinnor mer religiösa än män?

Citat:
A new analysis of survey data finds women pray more often then men, are more likely to believe in God, and are more religious than men in a variety of other ways.

Citat:
The latest findings, released Friday, are no surprise, only confirming what other studies have found for decades. Still, the new numbers illustrate interesting and stark differences. They come from a fresh review of data that was collected in a 2007 survey and initially released last year by the Pew Research Center. The percent of women (and then men) who:

Are affiliated with a religion: 86 (79).
Have absolutely certain belief in a God or universal spirit: 77 (65).
Pray at least daily: 66 (49).
Have absolutely certain belief in a personal God: 58 (45).

The survey involved interviews with more than 35,000 U.S. adults by the Pew Forum on Religion & Public Life.

George H. Gallup, Jr., in an analysis for the Gallup polling organization back in 2002, wrote that the differences in religiosity between men and women have been shown consistently across the previous seven decades of polls.

"A mountain of Gallup survey data attests to the idea that women are more religious than men, hold their beliefs more firmly, practice their faith more consistently, and work more vigorously for the congregation," Gallup wrote.

Både statistiskt och i praktiken är kvinnor mer positiva till saker som sharia-lagar än män så TS borde inte ha några problem.
2014-10-31, 22:10
Bannlyst
Babianen, dina vetenskapliga analyser du refererar till verkar vara religion i allmänhet. Det säger ingenting om vilken religion de utfrågade personerna tillhör. Dessutom så får man inte veta vad de utfrågade tycker om vissa specifika tillämpningar av deras religion. Givetvis är det ett logiskt utfall att kvinnor är mer religiösa, mer troende etc, även i muslimska länder. Men det säger ingenting om hur dessa kvinnor ser på specifika doktriner. Innan du får tag på mer detaljerade och djupgående undersökningar, ser jag dina argument som icke godtagbara i sammanhanget. Nu har jag förvisso inte läst hela tråden och svarar bara på ditt senaste inlägg, så det må hända att jag inte förstått din ställning i frågan helt och fullt.
2014-10-31, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jösses vilken infantil slutsats. Du förstår det givetvis inte - men i den här kommentaren bekräftar du verkligen alla fördomar om SD-väljares intellekt och utbildningsnivå.
Varför är det en infantil slutsats? Det han säger stämmer ju i sak. De övriga partierna är för en generös invandring, därmed får vi in fler muslimer, och övriga. Det enda partiet som vill minska invandringen är SD, ergo, röstar man inte på SD röstar man på en politik som är för fortsatt generös invandring. Går det att förklara på ett mer enkelt sätt än så?
2014-11-01, 06:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Babianen, dina vetenskapliga analyser du refererar till verkar vara religion i allmänhet. Det säger ingenting om vilken religion de utfrågade personerna tillhör. Dessutom så får man inte veta vad de utfrågade tycker om vissa specifika tillämpningar av deras religion. Givetvis är det ett logiskt utfall att kvinnor är mer religiösa, mer troende etc, även i muslimska länder. Men det säger ingenting om hur dessa kvinnor ser på specifika doktriner. Innan du får tag på mer detaljerade och djupgående undersökningar, ser jag dina argument som icke godtagbara i sammanhanget. Nu har jag förvisso inte läst hela tråden och svarar bara på ditt senaste inlägg, så det må hända att jag inte förstått din ställning i frågan helt och fullt.

Det gäller alla religioner och alla aspekter av religion,

Citat:
“Statistics conducted in countries all over the world, for as long as statistics on religion have been collected, confirm that women are more religious than men. This concerns every dimension of religion. Women participate in religious ceremonies more often than men; women pray more often than men; they more likely than men believe in God, a Spirit, or Life Force; they hold matters of faith and religion more important than men do. Women are more committed than men to their religious communities and are less willing to resign from them. Although older women are more religious than young ones, women of all ages are more religious than coeval men are. Women are members of both traditional religious communities and new religious movements more often than men. Young, urban men are the least religious of all groups.” (see her article “Religion and Atheism From a Gender Perspective,” in Approaching Religion, 2012).

det betyder till exempel,

a) att det finns fler 20 åriga kvinnor som gillar sharia-lagar än vad det finns 20 åriga män som gillar sharia-lagar.

b) att om en man gillar sharia-lagar kommer en kvinna som gillar sharia-lagar att vara mer dedikerad till sharia-lagar än mannen.

så om TS kan få en kvinna att bli religiös kommer hon att vara mer troende än TS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in