2014-10-28, 13:33
Medlem
Alla ni Sverigedemokrater som skriver som att detta är det hemskaste som man kan göra, hur farligt är det att ha beställt några svampar jämfört med att ni har en fd Bandidospresident i toppen av erat parti?

Det är inte alls lika illa eller?
Citera
2014-10-28, 13:39
Medlem
Lite mer om Åsa Romsson rekryteringar.

Regeringen har på sitt första sammanträde utsett Göran Enander till statssekreterare hos klimat- och miljöminister Åsa Romson. Enander har en bakgrund som generaldirektör

"Generaldirektören för Skogsstyrelsen Göran Enander har fått sparken.
Verksamheten fick hård kritik av Riksrevisionen. Ett halvår senare hade inget hänt och regeringen fick nog. I Riksrevisionens (RRV) senaste granskning av Skogsstyrelsen från mars i år är kritiken hård och omfattande.
RRV:s rapport målar upp en bild av en verksamhet där miljonerna rinner bort utan kontroll eller förklaringar om varför."

http://www.expressen.se/nyheter/expressense-avslojar-generaldirektoren-for-skogsstyrelsen-far-sparken/
Citera
2014-10-28, 14:00
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vad heter den kriminelle MP-tjänstemannen i Rosenbad?

Kan han vara släkt med den ekonomiska taleskvinnan som ville bli språkrör, men som förlorade titelmatchen mot Romson?
Senast redigerad av Mikojan 2014-10-28 kl. 14:05.
Citera
2014-10-28, 14:09
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Alla ni Sverigedemokrater som skriver som att detta är det hemskaste som man kan göra, hur farligt är det att ha beställt några svampar jämfört med att ni har en fd Bandidospresident i toppen av erat parti?

Nu är det så att det inte finns nån bandidospresident i SD:s ledning.

Det verkar vara en lokal förmåga som nu SD:s ledning fått kännedom om.
Han kommer troligtvis dessutom att uteslutas.
Citera
2014-10-28, 14:11
Medlem
Ta bort
Senast redigerad av rusellpeters 2014-10-28 kl. 14:14.
Citera
2014-10-28, 14:11
Medlem
Gick in i Infotorg igår och sökte på "42,7 gram". Eftersom enbart två personer åkt dit med precis den mängden var det inte svårt att hitta rätt dom.

http://www.fildirekt.se/dl/1414527196.pdf

För övrigt tycker jag det är riktigt förjävligt att sajter som Infotorg, Lexbase m.fl. existerar och hoppas verkligen att riksdagen ser till att deras verksamhet förhindras snarast möjligt!
Citera
2014-10-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det man ska fråga sig är om Åsa Romsons samlade inkompetens kommer leda till avgångskrav?
Det hade skett med i princip alla andra partier.
Tydligen inte här,nu har ju Löfven lagt sig platt och jamsar med i stolligheterna enl. pressen. Mysko,verkar ligga minst en hund begraven här ?
Citera
2014-10-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men allvarligt talat. Om detta varit en minister som hade kompetens och som förtjänade respekt hade då NÅGON tyckt att det varit skäl för avgång att det ibland dennes anställda fanns en person som för två år sedan vid ETT tillfälle beställde narkotika för eget bruk?

Sedan när blev Flashback denna moralens högborg?

Jag tycker Romson är kass på egna meriter - det hör gör varken från eller till.
Hur vet du att det bara var vid ett tillfälle ??? Inte är du nån moralens väktare precis.
Citera
2014-10-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Tror det är vad det är fråga om. Mediedrevet mot henne numera är för att få bort henne. Får se om partiet svarar på det bara.

Drev? Vilket drev?
Citera
2014-10-28, 14:28
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta

Är detta nån sorts försvar för att det sitter ett parti fullt med narkomaner och regerar i Sverige?
Jag har inget emot narkomaner men dom ska fan inte sitta och styra över vanligt folk.
Citera
2014-10-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Är detta nån sorts försvar för att det sitter ett parti fullt med narkomaner och regerar i Sverige?
Jag har inget emot narkomaner men dom ska fan inte sitta och styra över vanligt folk.
Vilka narkomaner? Har frågat flera gånger vilka narkomaner ni syftar på, men jag får aldrig något svar.
Du kan inte mena personen som tråden handlar om, då han uppenbarligen inte är en narkoman.
Citera
2014-10-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Jag har inget emot användande av psykedeliska substanser. Däremot så tycker jag det är rimligt att våra politiker ska fan inte vara för ett fortsatt förbud när dem själva har brukat grejerna.
Citat:
Ursprungligen postat av malmobon
Om du bara visste hur många gånger jag sagt dagen efter "ALDRIG MER!". Det har varje missbrukare sagt hundratals gånger. En missbrukare hör inte hemma i regeringskansliet punkt och slut.

En blandmissbrukare är en säkerhetsrisk och ska hållas på behörigt avstånd från Rosenbad. Bästa nu vore väl om hans arbetsgivare tog sitt ansvar och ordnade med rehabilitering åt den här stackars människan, som lider av både alkohol och droger.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-28 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in