2014-10-27, 22:22
Medlem
NextGenAthletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Duger denna?
http://drugnews.nu/2014/05/27/eu-hog-narkotikadod-sverige/
denna?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5019538
(fantastiskt vad man kan hitta med Google på några sekunder )

Källa på våra hårda lagar behövs väl knappast, eller betvivlar du att vi har hårda narkotikalagar?

On T tycker jag att som statssekreterare bör man ju följa lagen, så unge V bör ju avgå, liksom Romson

Den första säger att vi ligger högt upp men inte högst. Då tar Sveriges statistik ändå upp fler sorters dödsfall än vad många andra länder gör vilket omöjliggör en jämförelse.

Den andra säger att dödligheten i Sverige har ökat vilket inte säger någonting då vi diskuterade dödlighet relativt till andra länder.

Nej, i Sverige utdöms lindriga straff för narkotikabrott. Folk försöka smuggla narkotika och tulltjänstemännen rycker på axlarna och det blir inte ens en förundersökning. Snorungar använder narkotika och det blir ett litet strafföreläggande och inget mer. I många länder så döms faktiskt förbrytarna till långa fängelsestraff.

Nu lämnar jag er i denna tråd, det går inte att diskutera narkotika med folk som säkerligen är beroende av det på en daglig basis. Detta inkluderar inte dig som jag har citerat.
Citera
2014-10-27, 22:29
Medlem
-88-s avatar
Morsan till Christian Valtersson ingår i MP´s taxiliga där Ywonne Ruwaida får anses vara ligaledare.

http://www.expressen.se/nyheter/mikaela-valtersson-mp-valde-taxi-framfor-pendeltag/
Citera
2014-10-27, 22:37
Medlem
BottleBenders avatar
Jag har inget emot användande av psykedeliska substanser. Däremot så tycker jag det är rimligt att våra politiker ska fan inte vara för ett fortsatt förbud när dem själva har brukat grejerna.

Att det var ett misstag gjort på fyllan och bla bla bla är definitivt inget man kan ta för sanning. Så jävla många gånger dessa svampar förmodligen gått förbi tullen innan utan att denna politiker blivit upptäckt var nog inga fyllemisstag.

Inte fan köper man 42g av svampen om man inte provat det förr? Man börjar alltid med en liten beställning för att se om det är något att hänga i julgranen.
På samma sätt som jag köper inte ofantliga mängder av något lösgodis jag inte vet hur det smakar med risk för att det kan smaka skit.
Citera
2014-10-27, 22:41
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
Den första säger att vi ligger högt upp men inte högst. Då tar Sveriges statistik ändå upp fler sorters dödsfall än vad många andra länder gör vilket omöjliggör en jämförelse.

Den andra säger att dödligheten i Sverige har ökat vilket inte säger någonting då vi diskuterade dödlighet relativt till andra länder.

Nej, i Sverige utdöms lindriga straff för narkotikabrott. Folk försöka smuggla narkotika och tulltjänstemännen rycker på axlarna och det blir inte ens en förundersökning. Snorungar använder narkotika och det blir ett litet strafföreläggande och inget mer. I många länder så döms faktiskt förbrytarna till långa fängelsestraff.

Nu lämnar jag er i denna tråd, det går inte att diskutera narkotika med folk som säkerligen är beroende av det på en daglig basis. Detta inkluderar inte dig som jag har citerat.
Det går att jämföra statistiken mycket bra, sluta hitta på bortförklaringar.

Dödligheten är enormt mycket högre relativt till andra länder: http://www.emcdda.europa.eu/publications/edr/trends-developments/2013 sidan 69 i det svenskspråkiga dokumentet.

Ja, man kan ju tacka era politiker för att de inte gått ett steg längre i efterblivenheten då de inte ger långa fängelsestraff för folk som väljer att knarka.

Det går inte att diskutera om narkotika med personer som är så jävla självgoda och faktablinda att de automatiskt klassifierar "drogförespråkare" som "beroende av det på en daglig basis", och du är en sådan person.
Citera
2014-10-27, 22:42
Medlem
miljöbrottsling och knarksmugglare. seriöst departement
Citera
2014-10-27, 22:43
Medlem
malmobons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så om man super en gång i sitt liv, gör en massa "fyllegrejer" och sedan dagen efter tänker.. Aldrig mer så är man en missbrukare?

Har du själv aldrig varit full och gjort något du ångrat dagen efter? Typ kallat någon idiot, sms:a ett ex osv..

Kliv ner från din höga häst din mupp. Killen ska inte ingå i regeringen utan skriva ut raporter och hämta kaffe åt sina hippie-vänner som sitter i riksdagen

Om du bara visste hur många gånger jag sagt dagen efter "ALDRIG MER!". Det har varje missbrukare sagt hundratals gånger. En missbrukare hör inte hemma i regeringskansliet punkt och slut.
Citera
2014-10-27, 22:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -88-
Morsan till Christian Valtersson ingår i MP´s taxiliga där Ywonne Ruwaida får anses vara ligaledare.

Usch vad jag avskyr miljöpartister. Valtersson och Ruwaida (båda ganska feta) tar alltså taxi fram till dörren istället för att göra det dom uppmanar vanligt folk att göra, åka kommunalt. Detsamma gjorde Jabar Amin. Wetterstrand flög fram och tillbaka mellan Sverige och Finland.

Sen vet man ju redan vad dom har för ursäkt. "Vi har ju så mycket att göra, vi jobbar faktiskt i taxin". Som om inte vanliga människor har mycket att göra, tänk att ta taxi till jobbet och hem, gratis dessutom.
Citera
2014-10-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InspiredWired
Du tror på allvar att det finns en risk för att han i sitt jobb ni kommer att påverka ungdomar negativt, eller vad är det du vill få sagt?
Är man så kriminellt belastad så man kan inte ens bli en dagisfröken så ska man inte jobba i regeringskansliet.

Varför är det så konstigt för dig? Visst alla har rätt till en andra chans och politikerna och framförallt miljökommunisterna skulle nog bli lite vettigare om dom käkade lite svamp ibland.
Men lagen ska vara lika för alla.
Jag får inte måla med miljöfarlig kopparfärg, jag får inte tanka med grön diesel och jag får inte jobba med ett säkerhetsklassat jobb om jag skulle vara dömd för narkotikasmuggling. men av nån jävla anledning så verkar det som att dom reglerna inte gäller för miljökommunisterna.

Varför tycker du att andra regler ska gälla för miljökommunisterna?
Citera
2014-10-27, 22:52
Medlem
Om jag förstår saken rätt så har han inte sonat sitt brott ännu. Enligt aftonbladet fick han en villkorlig dom i december 2012. Inte för att jag kan det här med svampar, men är det inte ett par års prövotid innan en villkorlig dom skrivs av?
Citera
2014-10-27, 22:54
Medlem
Jahannams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
http://www.expressen.se/nyheter/romsons-toppman-smugglade-knark/
En politisk topptjänsteman i regeringskansliet Rosenbad, som handplockats av Miljöpartiets språkrör Åsa Romson, dömdes för narkotikasmuggling under 2012.

Svenska skattebetalare avlönar därmed en person som i närtid dömts för knarksmuggling.
Är det ok?
Har Åsa Romson så dåligt omdöme?
Hur hade det låtit om exempelvis Reinfeldt eller Åkesson handplockat en knarksmugglare till sin regering?
Hur många fadäser ska MP tillåtas göra innan drevet går igång?

Men fan driver du eller? Jag håller med om att Åsa Romson är ett avskum utav dess like, men sånt här kan man inte attackera henne för. Knark är ju underbart! Alla flashback SD fanboys här behöver puffa på en joint lite då och då. Det lättar smärtan som ni känner från PK-samhället
Citera
2014-10-27, 22:57
Medlem
Svamp är inte beroendeframkallande.
Svamp har hälsofrämjande effekter om det tas under rätt omständigheter.
Det kan bota depression och ångest bland annat.

Svamp är inte tjack.
Svamp är inte nikotin.
Svamp är inte cannabis.
Svamp är inte alkohol.

Psykedeliska svampar har snarare en positiv effekt på människor, inte destruktiv som ovan nämnda.

Läs på innan ni kallar folk för knarksmugglare!
Citera
2014-10-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utveckla
Svamp är inte beroendeframkallande.
Svamp har hälsofrämjande effekter om det tas under rätt omständigheter.
Det kan bota depression och ångest bland annat.

Svamp är inte tjack.
Svamp är inte nikotin.
Svamp är inte cannabis.
Svamp är inte alkohol.

Psykedeliska svampar har snarare en positiv effekt på människor, inte destruktiv som ovan nämnda.

Läs på innan ni kallar folk för knarksmugglare!

Exakt samma kan du säga om cannabis.
Men nu är lagen som den är och lagen ska vara lika för alla. PUNKT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in