Hej, jag är 18 år (studerar naturvetenskapslinjen) och alltid haft ett intresse för logik, matematik, naturvetenskap och datorer. Har suttit lite med Java det senaste året och kan väl grunderna, undrar dock om det är värt att fortsätta?
Nu har jag säkert jättefel, men det känns som att mycket av programmeringen idag - och ännu mer i framtiden - kommer att "outsourcas" till Indien/Kina etc. Det känns som att programmering blir för allmänt och lätt att komma in i för att kunna tjäna bra med pengar om man inte är riktigt duktig. Vad tror ni? Missförstå mig inte, försöker inte tracka ner på yrket. Den kreativa och tunga programmeringen är förmodligen jättesvårt att outsourca, men tänker på snabbjobb här och där, om man inte lagt ned mycket tid på programmering.
Skulle ju passa bra att kunna, med tanke på mina intressen, men är det värt att lägga ned tiden och kombinera programmering (främst Java) med övriga intressen? Kan det generera pengar? Utvecklar det ens logiska tänkande? Kan någon erfaren dela med sig med lite information?
Tack.