Citat:
Ursprungligen postat av
DaCrap
Hur kommer det sig att LHC hade ett så ojämnt publiksnitt förra säsongen? LHC:s bortaklack hade sämst snitt av alla lag om jag inte minns fel? När det gällde publiksnittet på hemmaplan så låg man 2:a efter Frölunda?
Hur kan jag hitta äldre statistik från SHL när det gäller publiksnitt eller statistik över huvud taget? Jag har rotat runt på SHL:s hemsida men hittar bara årets statistik.
http://stats.swehockey.se/ är sidan för dig. Där kan du hitta statistik 15 år tillbaka i tiden.
Vad gäller LHC så hade de mycket riktigt näst högst publiksnitt (6697) på hemmaplan och sämst (5264) bortasnitt. Det är troligen helt enkelt så att folk som inte håller på Linköping inte bryr sig om Linköping och hellre väljer att se andra matcher. Nu kan jag ju bara tala för mig själv men LHC är helt klart det lag jag känner mig minst taggad för att åka och se (och det beror inte bara på att vi alltid får storstryk mot dem).
Sen är det väl en relativt ny klubb som inte hunnit skaffa egna supportrar runt om i landet.
Synd att Brynäs tog sitt förnuft tillfånga och skickade vidare Gistedt på nya äventyr. Vi lär idag se en kopia av premiärmatchen från förra säsongen där Brynäs vinner skotten med 74-3. Leksand-Brynäs 1-3 (0-0, 1-2, 0-1) torde ge runt pengarna tillbaka. Att Leksand "är på gång" är en rejäl överdrift då vi trots att vi ryckt upp oss en aning fortfarande spelar klart sämst av alla lag i serien.
Jag saknar att möta Mariestad, Nybro och Borås.