2014-10-27, 17:06
  #2701
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du ser ingen motsägelse här?
Jag tror nog att böterna svider även för högavlönade spelare, pengar är pengar även för dom. Jag tycker nuvarande system är bra. Det handlar ju att försöka lösa ett problem inte att laget slipper undan någonting.
Men, kanske man skulle skippa det där med att säga "2 matcher omvandlade till böter" eftersom det blir missförstått.
Ja, man hade ju kunnat skriva "3 matcher och böter om x kronor" istället för "5 matcher varav 2 omvandlas till böter om x kronor". Exakt samma resultat, men tragiskt nog hade det förmodligen lindrat kritiken.
Citera
2014-10-27, 20:08
  #2702
Medlem
Mikojans avatar
Så den fege feministiske armbågstacklaren mot huvudet – Forsberg är spelklar redan i morgon? Tiden går fort och hur gick det för offret för den brutala armbågen?

Det är helt enkelt ett nederlag för svensk ishockey om Forsberg är på is före Fernholm.
Citera
2014-10-27, 23:29
  #2703
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Så den fege feministiske armbågstacklaren mot huvudet – Forsberg är spelklar redan i morgon? Tiden går fort och hur gick det för offret för den brutala armbågen?

Det är helt enkelt ett nederlag för svensk ishockey om Forsberg är på is före Fernholm.

Ja, det är väl så avstängningar brukar fungera? Man är välkommen tillbaka på isen när avstängningen är över.
Citera
2014-10-27, 23:44
  #2704
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Jag gillar han, Ledin. En profil, sådana behövs det fler av.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/hockeystudion/article54910.ab
Citera
2014-10-28, 03:38
  #2705
Medlem
Hur kommer det sig att LHC hade ett så ojämnt publiksnitt förra säsongen? LHC:s bortaklack hade sämst snitt av alla lag om jag inte minns fel? När det gällde publiksnittet på hemmaplan så låg man 2:a efter Frölunda?

Hur kan jag hitta äldre statistik från SHL när det gäller publiksnitt eller statistik över huvud taget? Jag har rotat runt på SHL:s hemsida men hittar bara årets statistik.
Citera
2014-10-28, 04:34
  #2706
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Hur kommer det sig att LHC hade ett så ojämnt publiksnitt förra säsongen? LHC:s bortaklack hade sämst snitt av alla lag om jag inte minns fel? När det gällde publiksnittet på hemmaplan så låg man 2:a efter Frölunda?

Hur kan jag hitta äldre statistik från SHL när det gäller publiksnitt eller statistik över huvud taget? Jag har rotat runt på SHL:s hemsida men hittar bara årets statistik.

http://stats.swehockey.se/ är sidan för dig. Där kan du hitta statistik 15 år tillbaka i tiden.

Vad gäller LHC så hade de mycket riktigt näst högst publiksnitt (6697) på hemmaplan och sämst (5264) bortasnitt. Det är troligen helt enkelt så att folk som inte håller på Linköping inte bryr sig om Linköping och hellre väljer att se andra matcher. Nu kan jag ju bara tala för mig själv men LHC är helt klart det lag jag känner mig minst taggad för att åka och se (och det beror inte bara på att vi alltid får storstryk mot dem).

Sen är det väl en relativt ny klubb som inte hunnit skaffa egna supportrar runt om i landet.

Synd att Brynäs tog sitt förnuft tillfånga och skickade vidare Gistedt på nya äventyr. Vi lär idag se en kopia av premiärmatchen från förra säsongen där Brynäs vinner skotten med 74-3. Leksand-Brynäs 1-3 (0-0, 1-2, 0-1) torde ge runt pengarna tillbaka. Att Leksand "är på gång" är en rejäl överdrift då vi trots att vi ryckt upp oss en aning fortfarande spelar klart sämst av alla lag i serien.

Jag saknar att möta Mariestad, Nybro och Borås.
Citera
2014-10-28, 07:00
  #2707
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Synd att Brynäs tog sitt förnuft tillfånga och skickade vidare Gistedt på nya äventyr. Vi lär idag se en kopia av premiärmatchen från förra säsongen där Brynäs vinner skotten med 74-3. Leksand-Brynäs 1-3 (0-0, 1-2, 0-1) torde ge runt pengarna tillbaka. Att Leksand "är på gång" är en rejäl överdrift då vi trots att vi ryckt upp oss en aning fortfarande spelar klart sämst av alla lag i serien.
Antingen ställer vi upp med en junis i mål, eller en förstekeeper med stukat självförtroende. Sett till hur vi spelat de senaste tre matcherna med en total avsaknad av försvarsspel gissar jag att det blir en jämn match. Ni har också publikstödet.
Citera
2014-10-28, 07:12
  #2708
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Antingen ställer vi upp med en junis i mål, eller en förstekeeper med stukat självförtroende. Sett till hur vi spelat de senaste tre matcherna med en total avsaknad av försvarsspel gissar jag att det blir en jämn match. Ni har också publikstödet.

Gistedt är kvar i laget veckan ut.
Citera
2014-10-28, 07:24
  #2709
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Gistedt är kvar i laget veckan ut.
Well fuck. Gissa vem som spelar.
Citera
2014-10-28, 07:51
  #2710
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Well fuck. Gissa vem som spelar.

Kommer Gistedt spela ikväll?? Då är det garanterat vinst för brynäs. Gistedt oroliga och rostiga spel kommer vara som bortblåst och han spikar igen, bara för att släkten är värst.
Citera
2014-10-28, 11:56
  #2711
Medlem
Leksingens avatar
leksand är bättre än brynäs så leksand kommer vinna. jag tror det blir mål.
Citera
2014-10-28, 11:57
  #2712
Medlem
Härlig match väntar i Scandinavium ikväll, Frölunda - Färjestad och det pekar mot årets bästa publiksiffra hittills.

Oavsett om Färjestad frölorat senast 15 matcherna så gör dom alltid allt för att slå Frölunda.
Men tror att vi kör över dom idag med 5-1, dom lär tappa humöret så hoppas inte vi får några skador...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in