2014-10-27, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
nomineringstabell
Ska man kanske tipsa UHR om den perfekta MEK-uppgiften?
____ av högskoleprovet görs för att det — oberoende av provtillfälle och oberoende av andra provdeltagare — ska var lika lätt eller svårt att få en viss ____ poäng vid olika provtillfällen.

A. Normering, normerad.
B. Nominering, nominerad.
Citera
2014-10-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Jag kom på tanterna som vaktade med att fylla i svarsblanketterna under pausen (de sa att de bara fyllde i starkare). Ska jag anmäla dem tycker ni?

Varför? Inte så att de har facit i förväg.
Citera
2014-10-27, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaylink
Varför? Inte så att de har facit i förväg.

Hon sa att hon gjorde det för att maskinen inte skulle spotta ut de otydliga svaren
Citera
2014-10-27, 21:29
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Hon sa att hon gjorde det för att maskinen inte skulle spotta ut de otydliga svaren

Har man svarat otydligt får man skylla sig själv ju. Står ju uttryckligen att hela rutan ska fyllas i.
Sen skulle jag inte anmäla, något säger mig att det kan slå tillbaka mot dig om de bestämmer sig för att sätta dig på plats.
Citera
2014-10-27, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
____ av högskoleprovet görs för att det — oberoende av provtillfälle och oberoende av andra provdeltagare — ska var lika lätt eller svårt att få en viss ____ poäng vid olika provtillfällen.

A. Normering, normerad.

Fast uppgiften är ju felaktigt formulerad - poängen beror på andra provdeltagare. Men med tanke på hur låg nivå provet håller så skulle den säkert platsa ändå.
Citera
2014-10-27, 21:35
Avslutad
Citat:

A. Normering, normerad.
Inget dåligt förslag.

Ytterligare en MEK-uppgift som flera förmodligen skulle gå miste om poäng på:
Högskoleprovet består av två delar, en verbal del samt en ________ del.

A. Kvantitativ
B. Kvalitativ
Citera
2014-10-27, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Har man svarat otydligt får man skylla sig själv ju. Står ju uttryckligen att hela rutan ska fyllas i.
Sen skulle jag inte anmäla, något säger mig att det kan slå tillbaka mot dig om de bestämmer sig för att sätta dig på plats.

Jag har ögonen på dem. En av kärringarna försökte ta min timer men jag vägrade ge ifrån mig den. Hon gjorde en notis sa hon. I pausen fick hon ringa chefen som gav mig rätt.
Citera
2014-10-27, 22:09
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Facit

Med andra ord: nej.
Medveten om att den inte finns just där, men facit finns det såklart, tänkte bara kolla ifall någon visste vart.
Citera
2014-10-27, 22:13
Medlem
Citat:
Jag har läst nu dina tidigare inlägg och medger att det är helt omöjligt! Du må vara den mest tursamme person jag nånsin sett. Att gissa rätt ~ X ~ Bin (160, 0.25)
Då sannolikhet att få fler än 120 poäng är ungefär ~ Pr( X>120) = 6.1 * 10^{-41}

Menar bara att visst, jag fick 1.8+ nu i helgen (136 poäng) men vafan, jag är inte så smart eller intelligent som mitt resultat visar, eller som folk i min omgivning verkar tro. Visst. Jag fattar grundläggande matte. Det är busenkelt. Jag kan läsa en jävla text och förstå den, såväl det som står som det som står lite mellan raderna. Men det säger ju ingenting mer om hur ''smart'' eller ''intelligent'' jag är. Hade jag läst till säg läkare eller civ ingenjör, som jag nu kan, hade jag misslyckats grovt. Jag är jävligt dum och lat tycker jag själv.
Citera
2014-10-27, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Medveten om att den inte finns just där, men facit finns det såklart, tänkte bara kolla ifall någon visste vart.
Mig veterligen finns det tillgängligt enbart för de som sysslar med de framtida proven, så jag tror inte du kommer få reda på hur det gick för dig på provpass 3.
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Hade jag läst till säg läkare eller civ ingenjör, som jag nu kan, hade jag misslyckats grovt. Jag är jävligt dum och lat tycker jag själv.
Har du läst de kurser som krävs för att bli antagen på t.ex. läkarprogrammet? HP i sig ger ingen rätt att bli antagen, det är enkom till för att bredda antagningsmöjligheten - om sådan finns. Om du faktiskt läst de kurser som krävs för att möta behörighetskraven och dessutom fått godkänt betyg är du förmodligen inte helt pantad.
Citera
2014-10-27, 22:25
Medlem
Hur kan svaret på fråga 21 provpass 5 bli C?
Citera
2014-10-27, 22:31
Medlem
Minuslogaritms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckadmusiker
Hur kan svaret på fråga 21 provpass 5 bli C?

roten ur 0.16 är 0.4
0.4/0.4 är 1
10 - 1 är 9
roten ur 9 är 3

I är lika med II
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in