Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
Men med den logiken, tycker du det är ok att anställa någon till ett dagis som våldtog ett barn för 6 år sen?
Självklart säger ju domar något om karaktären hos individen. Det finns över 8 milj ickedömda i detta land men likväl anställer de en dömd och jag undrar varför? Förtjänar han detta?
Självklart så finns det ju gränser. Man får ju ta hänsyn till vilket brott det handlar om och i vilket yrke man befinner sig. Pedofiler ska inte jobba på dagis och ekobrottslingar ska inte jobba på banken.
Men när det handlar om att ha beställt ofarliga svampar en gång för flera år sedan är ju ändå harmlöst.
Men att åka råpackad med ett laddat gevär i bilen är tydligen helt ok, men inte det här. Finner jag märkligt. Kanske har det att göra med vilket parti man tillhör...
8 miljoner ickedömda? Intressant, var fick du den siffran ifrån?
Och nej, ens dom behöver inte alls säga någon om personen. Verkligen inte.
Antagligen anställde de honom för att de finner honom kompetent och ser att detta är inget denna personen har som vana, utan det var en engångsgrej. Och att slänga bort en talang för en händelse för flera år sedan (som f.ö inte skadar någon annan) hade varit väldigt dumt.
Det visar att de är humana och smarta nog att fatta att alla tjänar på att ge folk fler chanser än 1 i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zerium
haha du har rätt här iaf.

chansade när du svamlade om att avfärda krigsbrott mm.
Fan va trög du verkar. Inga kriminella i regeringskansliet, hur svårt är det för dig att förstå?
Det finns ju kriminella i regeringen! Var inte så trög själv
Nä, men du måste ju förstå att vi är alla människor och gör misstag. Vi kan inte förvänta oss att robotar ska jobba på regeringen. Jag vill inte ens ha en robot som bestämmer över mitt liv och mitt land. Hellre då någon som beställde lite svamp en gång för ett antal år sedan.