Citat:
Ursprungligen postat av
ChristianX
Jag efterlyser information på mina konton om hur likvid man är. "Tillgängligt för köp" finns ju specificerat men inte likviditeten. Det är lite knepigt att lista ut när utrymmet finns för uttag. I synnerhet om det är stora säljorder som har många avslut och över flera dagar.
På samma sätt hade det varit trevligt att kunna tidsbestämma sina uttag, inte minst för att kunna placera dem efter likviddagen.
Hej!
Det är absolut något som jag ska ta vidare. Det går självklart alltid att slå en signal in till oss om man är osäker på när man är likvid (eller vilket belopp det rör sig om). Tidsbestämda uttag krävs det sannolikt lite mer utveckling för och det måste nog vara fler kunder som efterfrågar det för att vi ska bygga till en sådan funktion. I dagsläget är det inte inte något som jag har hört efterfrågas från fler kunder, men jag ska höra en vända med mina kollegor.
/Dan, Avanza
Citat:
Ursprungligen postat av
mr13377
Är det sant att 3 sälj/köp av samma värdepapper samma dag inte längre slås ihop till 1 nota??

Hej!
Det beror på om avsluten sker till följd av en och samma order eller till följd av 3 orders lagda vid olika tidpunkter. Vi har ändrat så att du nu kan få hur många delavslut som helst på hur många kursnivåer som helst, under förutsättning att det är från en och samma order. Det innebär att du kan lägga en order, få ett delavslut, sedan ändra ordern och få 5 delavslut till och ändå betala ett courtage.
Om du däremot lägger en köporder på förmiddagen, får ett avslut, och sedan lägger en köporder på eftermiddagen och får ett till avslut så kommer det innebära två courtage. Dessa regler gäller dock inte för våra Private Banking eller Pro-kunder.
Det går att läsa mer om de förändringar som vi gjort på nedan länk.
https://www.avanza.se/prislista/information-prislista.html
/Dan, Avanza