2014-10-26, 17:09
Medlem
Är det bara jag som har problem med Avanzas hemsida idag?

Det går bra att logga in, men sen om jag går på "mina sidor" får jag bara meddelandet:
"Innehållet kan tyvärr inte visas just nu

Prova gärna igen om en liten stund!
Gå till startsidan"

Detta har jag fått hela dagen!??
Citera
2014-10-26, 17:26
Medlem
Jag har under 2014 gjort lite över 3500 affärer genom Avanza Mini till minimumcourtage med en kostnad på runt 0,05% per order. Med den nya ändringen ökar den kostnaden med 400% vilket gör de strategierna numera garanterat kommer gå med förlust. Att kunna handlar för 1 krona är inte speciellt intressant när det rörliga är 0,25%.

Hade jag velat ha isk och handla med 100 tusen åt gången kunde jag göra det lika billigt nu som förut. Nu tvingas jag göra det när Avanza leder höjningen av courtaget för ordrar fem tusen och uppåt. Vilket tyvärr är en förlust för både mig och Avanza.
Citera
2014-10-26, 17:51
Medlem
Avanza! Var är kosingen!?
"Innehållet kan tyvärr inte visas just nu. Prova gärna igen om en liten stund!"
Citera
2014-10-26, 19:24
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkdefender
Är det bara jag som har problem med Avanzas hemsida idag?

Det går bra att logga in, men sen om jag går på "mina sidor" får jag bara meddelandet:
"Innehållet kan tyvärr inte visas just nu

Prova gärna igen om en liten stund!
Gå till startsidan"

Detta har jag fått hela dagen!??

Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Avanza! Var är kosingen!?
"Innehållet kan tyvärr inte visas just nu. Prova gärna igen om en liten stund!"

Hej,

Vi har under dagen idag tyvärr konstaterat att de kunder som har ett FX-konto hos oss har problem med att logga in på hemsidan. Problemet beror med största sannolikhet på att vi har fått felaktiga kurser från vår leverantör i samband med övergången till vintertid. Problemet kommer att lösa sig självt imorgon då vi får nya kurser från vår leverantör. Jag beklagar de problem som det kan ha orsakat er.

/Dan, Avanza
Citera
2014-10-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Vi har under dagen idag tyvärr konstaterat att de kunder som har ett FX-konto hos oss har problem med att logga in på hemsidan. Problemet beror med största sannolikhet på att vi har fått felaktiga kurser från vår leverantör i samband med övergången till vintertid. Problemet kommer att lösa sig självt imorgon då vi får nya kurser från vår leverantör. Jag beklagar de problem som det kan ha orsakat er.

/Dan, Avanza

Ok. Men är inte stålarna på plats när jag vaknar imorgon kommer det bli telefonterror.
Citera
2014-10-26, 22:54
Medlem
Nu har jag inte hela dagen på mig och hittar inget via google eller på sidan (svårt att tolka).

Men kan jag ha courtageklass mini rörligt och ändå köper aktier till min ISK?

Väldigt tacksam för svar.

Här står det

"Några av alla förbättringar

Utöver att vi har sänkt minimicourtaget till 1 kr för alla med courtageklass mini så kan du nu även:
Sköta dina investeringar i ett ISK eller en kapitalförsäkring"
Vill bara inte att det ska bli skattejobb senare. Tacksam för tålamod med min fråga.

Mvh Jerry

EDIT: Hittade svaret själv. Alla som har samma fråga kan ta del av länken nedan.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2014/10/24/avanza-infor-1-kr-som-lagsta-courtage.html

Citat:
Möjligheten att handla till 1 krona i courtage gäller från i dag, fredag, för alla listor på Stockholmsbörsen och First North, för alla kontotyper på Avanza, inklusive kapitalförsäkring och ISK.
Senast redigerad av JerryR 2014-10-26 kl. 23:01.
Citera
2014-10-27, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

/Dan, Avanza

Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Ok. Men är inte stålarna på plats när jag vaknar imorgon kommer det bli telefonterror.
Nu syns saldot igen
Citera
2014-10-27, 13:48
Medlem
ChristianXs avatar
Jag efterlyser information på mina konton om hur likvid man är. "Tillgängligt för köp" finns ju specificerat men inte likviditeten. Det är lite knepigt att lista ut när utrymmet finns för uttag. I synnerhet om det är stora säljorder som har många avslut och över flera dagar.

På samma sätt hade det varit trevligt att kunna tidsbestämma sina uttag, inte minst för att kunna placera dem efter likviddagen.
Citera
2014-10-27, 14:05
Medlem
mr13377s avatar
Är det sant att 3 sälj/köp av samma värdepapper samma dag inte längre slås ihop till 1 nota??
Citera
2014-10-27, 15:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag efterlyser information på mina konton om hur likvid man är. "Tillgängligt för köp" finns ju specificerat men inte likviditeten. Det är lite knepigt att lista ut när utrymmet finns för uttag. I synnerhet om det är stora säljorder som har många avslut och över flera dagar.

På samma sätt hade det varit trevligt att kunna tidsbestämma sina uttag, inte minst för att kunna placera dem efter likviddagen.

Hej!

Det är absolut något som jag ska ta vidare. Det går självklart alltid att slå en signal in till oss om man är osäker på när man är likvid (eller vilket belopp det rör sig om). Tidsbestämda uttag krävs det sannolikt lite mer utveckling för och det måste nog vara fler kunder som efterfrågar det för att vi ska bygga till en sådan funktion. I dagsläget är det inte inte något som jag har hört efterfrågas från fler kunder, men jag ska höra en vända med mina kollegor.

/Dan, Avanza

Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Är det sant att 3 sälj/köp av samma värdepapper samma dag inte längre slås ihop till 1 nota??

Hej!

Det beror på om avsluten sker till följd av en och samma order eller till följd av 3 orders lagda vid olika tidpunkter. Vi har ändrat så att du nu kan få hur många delavslut som helst på hur många kursnivåer som helst, under förutsättning att det är från en och samma order. Det innebär att du kan lägga en order, få ett delavslut, sedan ändra ordern och få 5 delavslut till och ändå betala ett courtage.

Om du däremot lägger en köporder på förmiddagen, får ett avslut, och sedan lägger en köporder på eftermiddagen och får ett till avslut så kommer det innebära två courtage. Dessa regler gäller dock inte för våra Private Banking eller Pro-kunder.

Det går att läsa mer om de förändringar som vi gjort på nedan länk.

https://www.avanza.se/prislista/information-prislista.html

/Dan, Avanza
Citera
2014-10-27, 18:12
Medlem
c014s avatar
Snälla, få med anonym mäklarstatistik.

Samt ordna de nya graferna så man kan ha att de löper som de gamla, dvs fyller rutan under dagens gång.

Tack.
Citera
2014-10-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Snälla, få med anonym mäklarstatistik.

Samt ordna de nya graferna så man kan ha att de löper som de gamla, dvs fyller rutan under dagens gång.

Tack.
+1! Detta är det enda som jag stör mej på med de nya graferna. Kan man ändra det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in