2014-10-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
En partiledare snittar lätt 60-70 arbetstimmar per vecka, och det är en lugn vecka. Under valkampanjens sista veckor kan jag nästan garantera att det ligger nära eller över 100 timmar per vecka. Lätt för dig att kritisera utan att veta vad du pratar om, hur många timmar jobbar du själv per vecka? Eller är det en timme per månad, då du går till soc och lämnar in blanketten?
Hur mycket är hans timlön då? Han bör väl ha nog med pengar att kunna ordna det för sig så han slipper sånt här. Känns oerhört orutinerat och tänk bara på alla med osäkra anställningsformer som sliter häcken av sig utan att ta semester år efter år, som går in i väggen, reser sig upp igen av den anledningen att man inte har råd eller möjlighet till sjukskrivning. Nej, det här sticker folk i ögonen mest och ger inte sken av särskilt sympatisk eller starkt psyke, speciellt då han skyller sin utmattning på alla andra. Men det är väl det nya nu för tiden. Ingenting är mitt fel.

Förhoppningsvis lär han sig något av det här och kanske bidrar med en mer ödmjuk människosyn.
Citera
2014-10-26, 18:39
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Förhoppningsvis lär han sig något av det här och kanske bidrar med en mer ödmjuk människosyn.

Efter den skit han får utstå så är det ett under at han inte vill sätta alla er invandrardyrkare i koncentrationsläger..
Citera
2014-10-26, 21:24
Medlem
hängballens avatar
Tippar på att han avgår vid nästa landsmöte eller vad dom kallar det.

Ett bra tips.
Citera
2014-10-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Efter den skit han får utstå så är det ett under at han inte vill sätta alla er invandrardyrkare i koncentrationsläger..
Ursäkta? Han plockar ju ut väldigt mycket pengar för den skiten.
Citera
2014-10-27, 09:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Förlåt mig om detta redan avhandlats. Tråden är lång. Vissa anser att skriverierna rörande Jimmies spelande lagt sten på börda. Om man spelat för en viss summa så innebär det ju inte att man garanterat förlorat allt. Även om det är tämligen osannolikt så kan ju faktiskt killen gått med vinst.. eller + - 0. Rimligen borde han ju iaf vunnit någon `giv´.
Han splelade på slots och att "spela för" innebär att varje satsat snurr räknas in i beloppet "spela för". 10 snurr på en mimut är inga problem att hinna med, satsar man t.ex. 10 kr. per snurr så hamnar man på 100 kr. på en minut. Låt säga att de båda sitter och spelar i två timmar så blir beloppet "spelat för" 24 000. Hur mycket man måste sätta in för att spela i två timmar är svårt att säga men jag skulle tippa på mellan 1000-2000 men sen händer det ju även att man vinner.

Hur som helst är det inga större belopp för ett par som får ut närmare 100 000 i månaden.
Citera
2014-10-27, 09:39
Medlem
Hur tänker en partiledare som maniskt gillar att titta på "10 snurr på en minut"?
Vill han få snurr på Sveriges ekonomi eller är han bara sjuk.
Citera
2014-10-27, 11:27
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Ursäkta? Han plockar ju ut väldigt mycket pengar för den skiten.

Men sluta gnälla nu kommunistjävel..

Åkesson har jobbat hårdare än någon annan politiker i Sverige, och han har gjort det under helvetiska förhållanden.
Han har slitit ut sig genom att jobba som en jävla maskin samtidigt som han lever under konstant hot och får ta emot skit från både massmedia, kommunistpöbeln och de andra "politikerna".

Så jävla svårt kan det väl inte vara att förstå?
Citera
2014-10-27, 12:24
Medlem
_Dante_s avatar
Jag har hört ryktas om att han skulle ha (vilket jag tror är sant) det överlägset vassaste intellektet av alla i hela riksdagen.
Citera
2014-10-27, 13:46
Medlem
Citat:

Åkesson har jobbat hårdare än någon annan politiker i Sverige, och han har gjort det under helvetiska förhållanden.
Han har slitit ut sig genom att jobba som en jävla maskin samtidigt som han lever under konstant hot och får ta emot skit från både massmedia, kommunistpöbeln och de andra "politikerna".

Eru efterbliven? Prata inte som att det vore nåt nytt att han får skit i tidningen. Han har fått det i alla år, det kan inte vara nån chock. Lika så hoten. Vad han har som andra saknar som lever under psykisk stress är Ekonomi att ta hand om sitt psyke. Han gjorde bort sig helt enkelt. Det behöver man inte vara kommunist för att tycka. Nu måste rasten va slut. Tillbaka till SO-lektionen, du kanske lär dig nåt.
Citera
2014-10-27, 14:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Det Åkesson har varit med om är den verklighet SD-ledaren har att anpassa sig till, klarar han inte av det, då skall han bytas ut.

Citera
2014-10-27, 14:57
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Jag har hört ryktas om att han skulle ha (vilket jag tror är sant) det överlägset vassaste intellektet av alla i hela riksdagen.

En person med ett vasst intellekt väljer inte den sambon som Åkesson har valt.
Citera
2014-10-27, 16:31
Medlem
LittleHatJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_

"Hört ryktas". Ja, på något spritdränkt och självbelåtet SD-möte möjligen.
Någon annan undersökning av "vassast intellektet" lär inte ha gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in