Jag vet att det står steg för steg, men den är första gången jag gör detta. Fattar verkligen nada !!
Skulle någon kunna göra en liten snabb videos på hur jag ska göra? Eller försöka förklara lite enklare och på svenska. Har hållit på med skiten i 1 timma och fattar ingenting.
Tack för hand!
EDIT: jag har laddat ner torrenten och det står spelets namn och CD1 , CD2 OCH CD3 Vilken ska man mounta/bränna? Fattar ingenting
Senast redigerad av madrassen 2014-10-26 kl. 22:52.
Men hur mountar jag? Hur många skivor kommer jag att behöva? Har bara tre och alla dessa tre är 8.5 GB stora. Räcker inte allting på en skiva?
Du har redan fått en länk (wikihow) till hur du mountar ett program. Annars packa upp de med winrar och leta reda på filen vid namn setup alternativt installer.
Du har redan fått en länk (wikihow) till hur du mountar ett program. Annars packa upp de med winrar och leta reda på filen vid namn setup alternativt installer.
Ja, och jag har windows 8.1 och jag förstår inte ett dugg, engelska förstår jag, men det är första gången jag gör detta
Ladda ned Daemon Tools och installera (det är helt gratis och tar inte lång tid att installera). När det är klart kör du igång programmet och väljer "mount image" eller "montera/lägg till avbild" om det är på svenska. Välj CD1 här, till att börja med. Vad du har laddat ned är i princip en DVD-skiva eller flera, bara att det inte finns någon fysisk skiva. Programmet "lurar" datorn att spelets skiva ligger i DVD-enheten.
Efter det borde det bara vara att gå in under "dator" eller hur det nu fungerar i Windows 8 (har 7), och dubbelklicka på DVD-enheten som det står att din "skiva" ligger i så bör det mesta sköta sig självt.
Senast redigerad av hoaz 2014-10-27 kl. 00:47.
Ladda ned Daemon Tools och installera (det är helt gratis och tar inte lång tid att installera). När det är klart kör du igång programmet och väljer "mount image" eller "montera/lägg till avbild" om det är på svenska. Välj CD1 här, till att börja med. Vad du har laddat ned är i princip en DVD-skiva eller flera, bara att det inte finns någon fysisk skiva. Programmet "lurar" datorn att spelets skiva ligger i DVD-enheten.
Efter det borde det bara vara att gå in under "dator" eller hur det nu fungerar i Windows 8 (har 7), och dubbelklicka på DVD-enheten som det står att din "skiva" ligger i så bör det mesta sköta sig självt.
Har suttit här i 3 timmar nu och inte kommit nånstans. vill bara kasta datorn ut genom fönstret