2014-10-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Har definitivt hänt förut att det blivit fel i facit.

Det låter bra, då får vi hålla tummarna nu! Skulle göra mycket för min del iaf!
Citera
2014-10-25, 21:41
Medlem
Eminent.Javissts avatar
På 32 står det i texten

"usually small AND medium-sized companies with limited resources, like it."

och om svarsalternativ D skulle vara rätt (Medium-sized businesses prefer time-based online advertising) borde det inte stått att både medium and small sized gillade det?
Citera
2014-10-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
På 32 står det i texten

och om svarsalternativ D skulle vara rätt (Medium-sized businesses prefer time-based online advertising) borde det inte stått att både medium and small sized gillade det?

Nej, inte nödvändigtvis. Små företag gillar det, visst. Men medelstora företag gör ju också det. Man behöver inte skriva ut båda för det.
Citera
2014-10-25, 21:45
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyStreet
Nej, inte nödvändigtvis. Små företag gillar det, visst. Men medelstora företag gör ju också det. Man behöver inte skriva ut båda för det.
De säger att flera tycks vara rätt men det alltid är en som är "mer" rätt än en annan, därför borde den som stämmer helt vara mer rätt en den som stämmer delvis :P
Citera
2014-10-25, 21:45
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
På 32 står det i texten

Man ska ju ange vilket alternativ som ger MEST STÖD i texten.
Citera
2014-10-25, 21:46
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Vi får se sen vad UHR svarar på vår kritik. De här jävla förrädarna som lurat oss på två poäng ska ställas inför rätta och sedan dingla högt i galgen.
Jag skrev inte provet, men om jag hade gjort det så hade jag nog svarat som majoriteten här har gjort. När det är tidspress så läser man ofta snabbt och "bokstavligt" för att försöka hitta nyckelord som kan tala om vad texten handlar om. Man har inte tid att fundera över vad författaren egentligen vill få fram. Men alla är välkomna att kritisera mina motiveringar till varför facit har rätt.
Citera
2014-10-25, 21:47
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
På 32 står det i texten

Svaret är fortfarande korrekt, det ena utesluter inte det andra.

För er som öva upp den engelska läsförståelsen så har jag hittat fram till en i mitt tycke, mycket bra hemsida.

http://usefulscience.org/

Engelska forskaruppsatser/rapporter/nyheter, och det är enkelt att hitta till den typ av ämne och artiklar man är intresserad utav.

Till våran, då jävlar!
Citera
2014-10-25, 21:49
Medlem
Skrev även jag A och D på fråga 31 och 32. Har mailat adressen som någon uppgett här bara för att trycka på. Verkar det vara fel? ni som kollat igenom provet i efterhand?
Citera
2014-10-25, 21:51
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeBilly
Skrev även jag A och D på fråga 31 och 32. Har mailat adressen som någon uppgett här bara för att trycka på. Verkar det vara fel? ni som kollat igenom provet i efterhand?
Nej, ni har troligen fel. Visst, det har förekommit enstaka fel i facit förut, men det är inte särskilt sannolikt att facit är fel på två på varandra följande uppgifter.
Citera
2014-10-25, 21:51
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
Svaret är fortfarande korrekt, det ena utesluter inte det andra.

För er som öva upp den engelska läsförståelsen så har jag hittat fram till en i mitt tycke, mycket bra hemsida.

http://usefulscience.org/

Engelska forskaruppsatser/rapporter/nyheter, och det är enkelt att hitta till den typ av ämne och artiklar man är intresserad utav.

Till våran, då jävlar!
Ja, fast nu säger de att man ska välja det svar som ska ha mest stöd i texten och med tanke på att D inte är en fullträff borde A vara det korrekta.
Citera
2014-10-25, 21:52
Medlem
Traveller2007s avatar
Jag svarade D på både 31 och 32...
Citera
2014-10-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Nej, ni har troligen fel. Visst, det har förekommit enstaka fel i facit förut, men det är inte särskilt sannolikt att facit är fel på två på varandra följande uppgifter.

Det handlar väl inte om att dom har satt ut fel svar på två frågor utan snarare att dom råkade blanda ihop dom (om detta nu är fallet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in