2014-10-25, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nikkelito
Jag vill tacka dig för din tråd, det är såna som du bidrar indirekt med fler röster åt SD.

Men för din skull, glöm inte av att du tillhör en minoritet i detta land.
Du kommer alltid förbli en liten skithög som någon aldrig kommer bry sig om.
Nja. Alltid kan du inte påstå då ni svenskar ändå kommer att hamna i minoritet. Sedan kommer vi påskynda folkmordet på er när vi tar över landet.
Citera
2014-10-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Som "svenne" håller jag helt med på denna punkt. På samma sätt är det ingen som fucking bryr sig över om "bruschan" har rökt en joint i helgen, eller tatuerat halva ryggen med något värdelöst motiv. Get a life och väx upp liksom.

Att ge intrycket av att man lever ett tufft och coolt liv är så 1990.... slappna av och lev livet istället!

Det behöver dock inte innebära att man blir så pass PK, nyttig och etisk att man äter ekologisk keso, köper hund och går på gymmet varannan dag.
Senast redigerad av Dealbreaker 2014-10-25 kl. 15:07.
Citera
2014-10-25, 15:06
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Svensk här, hatar inte invandrare, jag hatar såna som dig.. Jag vet att alla invandrare inte tänker lika rasistiskt som du gör. Klart ni ofta känner samhörighet med varandra pga religion, språk, hudfärg, kultur och så vidare. Men det finns gott om blattar som hatar det "blattiga" med, för det ofta innehåller en förlegad syn på väldigt många saker. För att kunna få ett samhälle utan rasism måste alla ta till sig, inte bara radhussvennen.

Sen får du gå runt och hata på folk i ditt eget huvud, det är OK. Men är det ryggrad verkligen? Tycker det mer liknar en SDares sätt att knyta näven i fickan och gå vidare. Du måste antingen trolla eller vara en otroligt korkad svartskalle, för du gör inte dina landsmän en tjänst öht genom att avslöja ditt tankesätt i denna tråden.
Citera
2014-10-25, 15:08
Medlem
Ja ni måste hålla er med flocken det är väl inget konstigt. Ni måste känna er så efterblivna som är här i Sverige med 20-30 IQ poäng under värdfolket. Ni är en medvetet skapad underklass. Däremot så bråkar blattar mer med varandra än vad ni bråkar med svennar. Mycket religiösa konflikter och hederskultur osv.

En blatte för mig är bara underutvecklad. Typ en sån som är född / har bott i Sverige i 20 år men inte klarar av att säga sj-ljudet.
Senast redigerad av Istidraj 2014-10-25 kl. 15:12.
Citera
Medlem
iKQQLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noggerlen
Jag håller med dig i det du säger, men var det nödvändigt att ta det på flashback? Svennarna här är så jävla usla på att se en andra sida av myntet. Direkt så säger dem "MEN ÅK HEM DÅ" som om det bidrar till diskussionerna (dags för mods att röja upp?). Det roliga är att svennar säger "Åk hem då, detta är mitt land" när svennarna blir rövknullade av sin egen stat, och där etniska svenskar ändå kommer att hamna i minoritet eller dö ut.

För att vara helt ärlig så tycker jag att det känns mer tryggt att vara blatte i Sverige. Jag kan inte tänka mig vara en vit svensk, som är hatad och oönskad av sin egen stat, varvid staten egentligen begår ett folkmord mot svenskarna, där etniska svenskar motsätter sig varandra i form av nationella/svenssons och afaiter. Det är så roligt att afa vill döda sig själva som de självhatande vita människorna dem är. Jag är glad att jag inte är vit och svensk. Jag är trygg här där TS så korrekt beskriver hur vi håller ihop.

Igår t.ex. när jag kom hem från fotbollsträning med shorts och fotbollströja, så stod jag utanför bussen i centrum när en somalisk grabb kommer och säger "fryser inte du brorsan?". Jag kände inte den här somaliern men han kändes som en bror för mig och från där började vi diskutera allt möjligt. Hur falska människor kan vara och hur äcklig världen är osv.

Nej, tack vet jag att svenskarna så småningom kommer att dö ut, och med det så dör krogkulturen också där svenska föräldrar låter sina döttrar hora runt i storstäder utan att skämmas. Frågar du mig så är svensk kultur bara krogen och en massa svenska horor. Den svenska kulturen som man säger sig vilja bevara använder man sig inte ens av, för att man hellre dricker sig full.

Du har helt rätt broshan
Citera
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Jag förstår absolut att ni/man/vi gärna håller sig i den grupp man "tillhör". Absolut inget konstigt med det.

Självklart finns det ingen "sanning" i detta, alltså hur människor "är" eller "uppför sig". Ur ett perspektiv så är "vi svennar" stela och tråkiga, ur ett annat perspektiv är "ni blattar" hetsiga och dryga eller liknande.
Det hela andrar om sociala konstruktioner och det den observerade är van/uppvuxen i. Att det uppstår krockar mellan dessa normer är inte ett dugg underligt.
Detta är en av anledningarna till att jag inte riktigt köper idén med mångkultur. Mångkultur är inte en kultur. Det finns en anledning till att begreppet "kulturkrock" finns.

Tilläggas bör är att jag inte skyller på någon i detta fall.
Citera
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Finns stora skillnader på en svensk och en svenne, tänker inte ta upp allt men skall nämna några kvalitéer som skiljer dem åt:

Svenne:

Hopplöst liv, umgås bara med andra svennar och om gud förbjude en blatte kom in i gänget så kommer svennen antingen försöka få blatten och känna sig ovälkommen eller aldrig kunna vara sig själv så länge blatten är där.

Svennen är väldigt snål och mån om vad som är mitt och ditt, väldigt svennig egenskap.

Saknar helt förmångan att sätta ord på sina känslor, det vill säga att svennen endast kan uttrycka sina åsikter om han vet att alla kommer hålla med. Svennen har ingen kapacitet att argumentera med folk med motsättande åsikter.

Svennen avskyr sitt liv till den höga grad att blotta närvaron av en blatte gör svennen arg eller irriterad. Det räcker för svennen att sitta på bussen och se en blatte prata lite högt för att denne skall knyta näven i fickan och minsann svära en ed att han/hon skall rösta på SD tills dom ligger i graven.

Svennen hatar framgångsrika blattar, svennen klagar på invandrare som "snyltar" men hatar framgångsrika blattar än mer, det vill säga, svennen har en identitetskris, han hatar sig själv egentligen.

Mindre kuriosa om svennen:
-Reser knappt utanför Sveriges gränser, åker han någonstans så är det charter till ett ställe där många andra svennar vistas (Thailand, Spanien, Turkiet, Grekland)

-Svennen bor i ett område där det oftast inte bor några blattar, dom är med andra ord knappt påverkade av invandringen förutom de kusliga historierna som utbytes svennar emellan.

-Svennen blir obekväm när en blatte är trevlig, han börjar för en sekund tveka på om det han tycker om blattar är rätt. För att åtgärda detta söker svennen efter situationer där blatten gör bort sig, sådär nu är svennens fördomar legitima igen.

-Svennen älskar och skapa konflikter med blattar när dom vet att blatten inte kan göra något, till exempel: Blatte jobbar på Mcdonalds, svennen klagar för att blatten är på jobbet.

-Svennen är en förhelvetes tråkig människa som vanliga svenskar själv inte vill ha något med och göra.

-Svennen älskar att supa bort sin misär.
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2014-10-25 kl. 15:16.
Citera
2014-10-25, 15:09
Medlem
zupdawgs avatar
Men lilla TS, nu drar du ju alla över en kam som ni babbar som du så själv fint uttrycker det annars alltid är emot.

Är du en dödsnazist?
Citera
2014-10-25, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
jag håller med om en del men jag tror du är blond och så svensk man bara kan bli och vill ge blattar ett dåligt rykte

Exakt. Han trollar bara. Vanligt förekommande med dessa typer av trådar på flashback.
Citera
2014-10-25, 15:12
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
Exakt. Han trollar bara. Vanligt förekommande med dessa typer av trådar på flashback.

Troll eller inte,
resonemanget är väl inte orimligt eller?
Citera
2014-10-25, 15:12
Medlem
Memnoks avatar
Några av de värsta rasisterna jag känner är utlänningar. Det är extremt vanligt att araber ogillar färgade exempelvis. Tror därför det är ovanligt att alla med utländskt påbrå ser varandra som "bröder" och håller ihop, jag tror snarare det är så att folk som kommer från ungefär samma ställe håller ihop eller att man håller ihop med personer som växt upp på samma ställe som en själv.
Citera
2014-10-25, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Troll eller inte,
resonemanget är väl inte orimligt eller?
vilket resonemang? att man dras till människor som liknar liknar en själv/har samma intressen osv? det är väl ganska självklart. hans resonerande om att blattar i sverige har någon slags tyst allians och att dom dras till varandra pga deras hat mot svenskar är inte sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in