2014-10-25, 00:30
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Imponerande, du kan ha alla rätt på uppskrivningen. Är du informerad från säkra källor?

Nej, inte ett dugg informerad.
Scenariot spelades upp när jag sökte på personer på adressen och såg att den varit ute till försäljning tillsammans med uppgifterna om att vapen ska ha avfyrats i brandens inledning.

Kom ihåg att det inte är klart än.
Citera
2014-10-25, 00:46
Medlem
http://www.iclklamberg.com/files/makitan.pdf finns med i denna folkrättsrättegång.
Citera
2014-10-25, 00:50
Medlem
Två i tråden skriver att han jobbade inom psykvården.

Citat:
Ursprungligen postat av ludberg
Befinner mig 3 km därifrån. Råkade åka bil förbi vid 16-tiden. Såg massa poliser och brandbilar. Blev uppmanad att åka en annan väg förbi.

Han som bott där har jobbat på psyket i Västerås men blev för typ 6 månader sen dömd för att ha antastat sina patienter.

Som jag förstått det borde han sitta inne men det är inget jag med säkerhet vet.

Stod en hel del i tidningarna om det när det skedde.

Är detta säkra uppgifter?

Ingen som plockat upp mitt spår att han var en av dom två psykvårdare som söndagens p1 dokumuntär handlade om?

Det ligger ju misstänkt nära tidsmässigt och så enormt många psykvårdare som dömts för sexövergrepp finns ju inte.

Förutom att dokumuntären hängde ut tillräckligt med detaljer för att många säkert ska kunna lista ut vem der var ifrågasatte dom hur han kunde få nya anställningar. Kanske blev han av med jobbet också i veckan..?
Senast redigerad av erattat 2014-10-25 kl. 01:04.
Citera
2014-10-25, 01:03
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Är detta säkra uppgifter?

Ingen som plockat upp mitt spår att han var en av dom två psykvårdare som söndagens p1 dokumuntär handlade om?

Det ligger ju misstänkt nära tidsmässigt och så enormt många psykvårdare som dömts för sexövergrepp finns ju inte.

Förutom att dokumuntären hängde ut tillräckligt med detaljer för att många säkert ska kunna lista ut vem der var ifrågasatte dom hur han kunde få nya anställningar. Kanske blev han av med jobbet också i veckan..?

Du får väl rapa upp en dom i ärendet som innehåller hans namn. Hur svårt ska det vara?
Ring Västmanlands tingsrätt i morgon och fråga om domar på personnummer
1.9.6.1.1.1.0.9-2.9.1.9 (ta bort punkterna).
Citera
2014-10-25, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Du får väl rapa upp en dom i ärendet som innehåller hans namn. Hur svårt ska det vara?
Ring Västmanlands tingsrätt i morgon och fråga om domar på personnummer
1.9.6.1.1.1.0.9-2.9.1.9 (ta bort punkterna).

Är du arbetslös? Hur kan man INTE veta att det är lördag i morgon?

Ursäkta att jag la mig i "diskussionstråden" med ett spår jag trodde var värt att disskutera.
Citera
2014-10-25, 01:18
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Är du arbetslös? Hur kan man INTE veta att det är lördag i morgon?

Ursäkta att jag la mig i "diskussionstråden" med ett spår jag trodde var värt att disskutera.

Sorry för almanackan
Beställ en dom till mail. http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Bestallningar/
Eller maila in en fråga om domar på personnummret på vastmanlands.tingsratt@dom.se
Citera
2014-10-25, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Sorry för almanackan
Beställ en dom till mail. http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Bestallningar/
Eller maila in en fråga om domar på personnummret på vastmanlands.tingsratt@dom.se

Inga problem

Men det är snarare någon som hört dokumentären och lagt detaljer på minnet som vi behöver. Dom nämnde orter han jobbat på men jag kommer tyvärr inte ihåg och orkar inte lyssna igen.

Såg att en person till skrev att han var vårdare på psyk så det verkar väl stämma.

Killen som dokumentären handlade om var rikspsykopat och hade bla tagit emot en kvinna som kom från elchockbehandling och tvingat till sig en avsugning när hon fortfarande var omtöcknd osv.

Om det är samma kille som eldade upp kåken förstår jag det mycket väl.

Patienten och tystnaden del 2, syftade jag på. Kan rekomenderas oavsett.
Senast redigerad av erattat 2014-10-25 kl. 01:57.
Citera
2014-10-25, 01:44
Medlem
Magnusperfektankas avatar
http://hemverket.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/annonsfiler/estate/15105cf1a9f022/15162a604585fa/5170e01187852.pdf

Verkar ha sålt/skulle sälja en lägenhet i västerås...
Citera
2014-10-25, 12:35
Medlem
En granne sa att piketen var där först men gick inte in. Efter ett tag blev det skottlossning inne i huset och så började det brinna explosionsartat.

Någon ska ha ringt polisen innan alltså eftersom att de redan var där.

Knappast några bekräftade uppgifter. Återstår välj att se hur de officiella uppgifter ser ut framöver
Citera
2014-10-25, 12:46
Bannlyst
Sen*d hade 24-timmars permission från fängelset. Han kom till huset där Sus*nne Elis*beth var, drog fram ett vapen och sköt ihjäl henne. Sen tog han sitt egna liv genom att tända eld på huset.
Senast redigerad av BiHSve 2014-10-25 kl. 13:06.
Citera
2014-10-25, 13:00
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludberg
En granne sa att piketen var där först men gick inte in. Efter ett tag blev det skottlossning inne i huset och så började det brinna explosionsartat.

Någon ska ha ringt polisen innan alltså eftersom att de redan var där.

Knappast några bekräftade uppgifter. Återstår välj att se hur de officiella uppgifter ser ut framöver

Shoot out gone south?

Det kan vara så att MGM hållit BO som gisslan efter att ha lurat ut BO till huset.
När MGM börjat hota BO med ett vapen, så BO ringer 112 och polisen kommer till platsen.
En förhandlingssituation uppstår och BO är nu gisslan. Det slutar med att MGM skjuter gisslan.
MGM riktar vapnet mot polisen och skottväxling uppstår.
När MGM inser att det är kört flyr MGM upp på övervåningen och sätter eld på huset.
Därefter skjuter MGM sig själv.
Polisena avvaktar för att se om nu kontakt med MGM kan fås men ser till slut att huset står i lågor.

Historien har verkligen en twist. Hoppas vi får se den rätta sanningen framöver.

MGM skulle kunna vara tidigare nämnda SB och BO skulle kunna vara även tidigare nämnda SEB.

Uppgifter talar också om att polisen använt sina tjänstevapen och varit delaktiga i någon form av skottlossning.
Sedan ska det ha börjat brinna i villan på gården i Åsta.

http://magazin24.se/nyheter/kungsor/2014/10/25/polisen-i-mote-om-gardagens-misstankta-mord
Citera
2014-10-25, 13:06
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Senad hade 24-timmars permission från fängelset. Han kom till huset där Susanne Elisabeth var, drog fram ett vapen och sköt ihjäl henne. Sen tog han sitt egna liv genom att tända eld på huset.

Menar du att hon bodde i huset?

Kan du bekräfta att Senad är personen som dömdes för våldtäkten på psyk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in