2014-10-24, 08:17
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Evulotion = evig död.

Skapelse =
Upp 21:3-5
” 3 Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ”Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.” 5 Och han som satt på tronen sade: ”Se! Jag gör allting nytt.” Och så säger han: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.”

Psalm 37:9-11, 29
9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
29 De rättfärdiga

Är det där nåt slags bevis du vill framföra eller är det bara en nonsenspredikan utan betydelse?
Citera
2014-10-24, 08:38
Medlem
udons avatar
Citat:
Evulotion = evig död.

Skapelse =
Upp 21:3-5
” 3 Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ”Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.” 5 Och han som satt på tronen sade: ”Se! Jag gör allting nytt.” Och så säger han: ”Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.”

Psalm 37:9-11, 29
9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
29 De rättfärdiga

Dina önskedrömmar är kanske inte alltid = sant!
Citera
2014-10-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Dina önskedrömmar är kanske inte alltid = sant!

Det är inga drömmar, men vill du välja bort livet, är det ditt val.
Citera
2014-10-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Är det där nåt slags bevis du vill framföra eller är det bara en nonsenspredikan utan betydelse?

Det är en verklighet.
Citera
2014-10-24, 10:41
Medlem
udons avatar
Citat:
Det är inga drömmar, men vill du välja bort livet, är det ditt val.

Välja bort livet? Jag lever tills jag dör. Exakt samma scenario som för alla människor, inklusive dig.
Citera
2014-10-24, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Välja bort livet? Jag lever tills jag dör. Exakt samma scenario som för alla människor, inklusive dig.

Jag har valt livet

(Johannes 17:3) Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus.
Citera
2014-10-24, 11:25
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Jag har valt livet

(Johannes 17:3) Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus.

Du har valt att fördumma dig till bronsålders nivåer och att ignorera den kunskap som mänskligheten samlat på sig sen din sagobok blev skriven. Universum skapare måste vara bortom all förtjusning.
Citera
2014-10-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Du har valt att fördumma dig till bronsålders nivåer och att ignorera den kunskap som mänskligheten samlat på sig sen din sagobok blev skriven. Universum skapare måste vara bortom all förtjusning.

Vart tycker du världen är på väg under mänskligt styre.
Citera
2014-10-24, 11:58
Medlem
udons avatar
Citat:

Framåt. Världen är en mycket bättre och tryggare plats idag än på bronsåldern.
Citera
2014-10-24, 11:59
Medlem
kef71s avatar
Citat:

Vad har det med evolution vs. religion att göra?
Citera
2014-10-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Vad har det med evolution vs. religion att göra?

Nä, men med Skapelse och hur vi förvaltar den.
Citera
2014-10-25, 10:53
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Nä, men med Skapelse och hur vi förvaltar den.

Igen, vad har det med evolution vs. religiös dårskap att göra???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in