2014-10-23, 22:07
Medlem
VSVPs avatar
Såg precis den omtalade tacklingen. Hur i hela helvete är det matchstraff?
Helt otroligt. Börjar ge upp hoppet om den här ligan/sporten i Sverige.
Inte konstigt att publiken sviker, det är väl bekvämare att sitta i en innebandyhall.
Senast redigerad av VSVP 2014-10-23 kl. 22:09.
Citera
2014-10-23, 22:09
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Så är det. Hur gör det mig till medgångssupporter? Får "riktiga" supporters inte ventilera sin frustration? Tycker vi borde kunna besegra ett formsvagt LHC, men i vanlig Brynäs-anda (när vi dessutom har chans att göra ett poängmässigt ryck från dem), viker man ner sig totalt och orkar inte spela och kämpa vidare efter 2-0. Det blir jag redigt trött på, framförallt när det är så förutsägbart vad som kommer hända.
Det är lite så det har blivit. Så länge man inte är permanent positiv till sitt lag och alla dess spelare så löper man en risk att få en stämpel som medgångssupporter. Omöjligt att vara med i fan-grupper på Facebook till stor del av just den orsaken. Sen att det finns massa hobby-supporters där som knappt vet vad man har för målvakter men tydligen ändå alltid har rätt i allting och vet exakt allt om laget, hur det ska spelas och själva sporten hockey i sig är ju också en jävla pina, men det är en annan fråga.
Citera
2014-10-23, 22:17
Medlem
Fijks avatar
Tycker vi skrotar det här med tacklingar, är ju ingen jävla idé att ha dom kvar längre.
Citera
2014-10-23, 22:22
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Har någonsin -enligt dig- hänt att en Färjestadsspelare utdelat en ful tackling eller ens gjort något osjyst?
Ibland går det bra att hylla Wikegård och hans våldsfilosof..

Det har hänt lika ofta som en Luleåspelare har delat ut en ful tackling. Eller, nä nu är jag orättvis, Luleåspelare delar aldrig ut fula tacklingar, dock blir dom alltid utsatta för fula tacklingar.
Citera
2014-10-23, 22:25
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Det är lite så det har blivit. Så länge man inte är permanent positiv till sitt lag och alla dess spelare så löper man en risk att få en stämpel som medgångssupporter. Omöjligt att vara med i fan-grupper på Facebook till stor del av just den orsaken. Sen att det finns massa hobby-supporters där som knappt vet vad man har för målvakter men tydligen ändå alltid har rätt i allting och vet exakt allt om laget, hur det ska spelas och själva sporten hockey i sig är ju också en jävla pina, men det är en annan fråga.
Ja. Jag kan ta förluster mot lag som SAIK, Frölunda till exempel, lag som ofta innebär svåra matcher. Besviken blir jag förstås, men jag kan ta det. När vi blir överkörda av mellanmjölks-LHC som är inne i en dålig trend, då blir jag förbannad när vi har en sån loj inställning och inte ens gör ett mål. Mina utspel kanske grundar sig i att jag bryr mig lite för mycket, så blir jag kallad medgångssupporter. Makes sense.
Citera
2014-10-23, 22:28
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Så är det. Hur gör det mig till medgångssupporter? Får "riktiga" supporters inte ventilera sin frustration? Tycker vi borde kunna besegra ett formsvagt LHC, men i vanlig Brynäs-anda (när vi dessutom har chans att göra ett poängmässigt ryck från dem), viker man ner sig totalt och orkar inte spela och kämpa vidare efter 2-0. Det blir jag redigt trött på, framförallt när det är så förutsägbart vad som kommer hända.

Men nu lägger du ord i munnen på mig. Nu orkar jag inte direkt hetsa upp mig över serieplaceringen såhär tidigt in på säsongen. Tycker också att det ser ut ungefär som det har gjort under hela säsongen. Snarare glad att vi har plockat så mycket poäng på sistone för spelet har vi inte direkt haft. Lördagsmatch efter löning härnest, når vi 50% kapacitet i arenan?
--
Domarna borde f.ö. anmälas för sin insats i Skellefteåmatchen. Jämtins utvisningar är horribla, likaså den på Sevc sent i tredje. Vi går verkligen mot en tacklingsfri hockey, och det bekräftas ju när Ek på expressen förespråkar förbud på tacklingar i mittzon...
Citera
2014-10-23, 22:30
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Men nu lägger du ord i munnen på mig. Nu orkar jag inte direkt hetsa upp mig över serieplaceringen såhär tidigt in på säsongen. Tycker också att det ser ut ungefär som det har gjort under hela säsongen. Snarare glad att vi har plockat så mycket poäng på sistone för spelet har vi inte direkt haft. Lördagsmatch efter löning härnest, når vi 50% kapacitet i arenan?
Tror det var över 5000 sålda i morse. Så kanske 5500 på lördag.
Citera
2014-10-23, 22:30
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Domarna borde f.ö. anmälas för sin insats i Skellefteåmatchen. Jämtins utvisningar är horribla, likaså den på Sevc sent i tredje. Vi går verkligen mot en tacklingsfri hockey, och det bekräftas ju när Ek på expressen förespråkar förbud på tacklingar i mittzon...
Vänta... Va? Nu skämtar du va?
Citera
2014-10-23, 22:36
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Vänta... Va? Nu skämtar du va?

Citat:
Jag skulle till och med lyssna väldigt noggrant på någon som lägger fram argument för att göra tacklingarna ute på öppen is otillåtna. En tanke som nästan är tabu inom hockeyn som machokultur.

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mattias-ek/ek-lat-tranarna-fa-vara-med-och-betala/
Citera
2014-10-23, 22:39
Medlem
Citat:
Det är klart att den som har pucken ska vara beredd på att få tacklingar, det är med i själva spelet. Men man måste också förstå att en spelare kan brista i uppmärksamhet det av många anledningar. Tror att FBK-spelaren hade kunnat hålla igen tacklingen (eftersom han vet att han inte är uppmärksammad eller borde märkt det) men gjorde inte så, det är dålig respekt för motståndaren "i ett nötskal".

Du tänker på vad Zaar gjorde i Färjestadsmatchen?
Citera
2014-10-23, 22:41
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/mattias-ek/ek-lat-tranarna-fa-vara-med-och-betala/
Det var de jävligaste. Då blir det ju bandy på riktigt.
Citera
2014-10-23, 22:43
Medlem
Citat:
Hur kan den vara klockren när tacklingen tar i huvudet? Korrekt utförd behöver inte vara korrekt i varje situation. Nä, dålig respekt att inte hålla igen där. Blir nog en längre avstängning, minst 5 matcher.

Du tänker ännu en gång på Zaar och hans tackling på Forsberg?

Inte konstigt att intresset för SHL bli mindre och mindre.

Och än en gång. 5:an i går är inget annat än pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in