Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
Det finns ingen nazistisk stat i dag. Däremot kan länder bete sig som nazisten Hitler, dvs strunta i internationell lagar o avtal o med vapenmakt annektera grannländers territorier.
Ja, nazistiska betéenden borde appliceras på NATO då som USA behandlar resten utav världen. Eller varför inte Israel, ironiskt nog, borde placeras under den kategorin. Såvitt jag vet så har inget land USA våldtagit med vapen folkomröstat för att bli våldtagna till en bekostnad utav militärindustrins tusentals miljardvinster, vet heller inget annnat land än Israel som har flera koncentrationsläger för människor.
Det är dock fakta att invånare i östra delar utav Ukraina
folkomröstade på helt legitima grunder för att tillhöra Ryssland. Det är inte nazistiska betéenden, det kallas demokrati om något.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
Dessutom stöder Putin lite försiktigt några EU-oppositionella partier i Europa som ibland anklagas för att ha nynazistiska värderingar...syftet är enbart att försvaga EU enl principen min fiendes fiende är min vän.
"som ibland anklagas", lol.
Din psykologiska slutsats att Putin och Ryssland vill försvaga EU kan säkert vara sant i någon kontext men den breda verkligheten är att EU gör jobbet så bra själv.
Ukraina hade en girig minoritet som pushade landet till kaos för deras meningslösa EU-medlemskap.