2014-10-23, 18:21
Medlem
Håller ni på och ältar tacklingen än!? Släpp den nu och gå vidare för fan! Jag tycker situationen är väldigt olycklig då Jensen träffar huvudet trots att han inte hade uppsåt till att träffa öht. Flanagan borde ha tittat upp ja, men nu blev utfallet som det blev och då är reglerna solklara: Träff mot huvudet+ skada=matchstraff. Förstår inte hur det ska vara så svårt att hänvisa till reglerna, behövs inte någon större kunskap för att fatta vad som gäller. Att väldigt många experter uppviglar situationen håller jag med om, men fortfarande är regler regler. Det viktigaste är väl ändå att Flanagan inte blev allvarligt skadad eller hur?

Sedan om vi fokuserar på kvällens matcher så är ju Skellefteå-HV kvällens mest intressanta match. 2 formstarka lag möts, dubbla mästarna Skellefteå har hemmaplan, hur ska HV hantera det? Blir spännande att se. Växjö lär vinna ganska komfortabelt, och LHC-Brynäs är väldigt svårtippad. LHC är formsvaga medan Brynäs är bättre hemma än borta. Känns som fördel LHC.
Citera
2014-10-23, 18:21
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Hoppas innerligt att Karalahti hamnar i HV71. Han, Jämtin och AJ skulle ju bli den perfekta stormen. Tre stycken potentiella energitjuvar på kollisionskurs.

Jo.

Märkligt att någon i SHL är villig betala stora pengar för Karalahti. Platsar han inte i Jokerit borde det vara röd flagg rakt av hos alla.

Samtidigt blir det förstås kul att se hur HV klarar av sina bad guys, varav en alltså är högst upp
Citera
2014-10-23, 18:24
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jo.

Märkligt att någon i SHL är villig betala stora pengar för Karalahti. Platsar han inte i Jokerit borde det vara röd flagg rakt av hos alla.

Samtidigt blir det förstås kul att se hur HV klarar av sina bad guys, varav en alltså är högst upp

Jag hänger inte med? Menar du att Jokerit håller en sämre nivå än lagen i SHL?

Har du sett Jokerits backuppsättning?
Citera
2014-10-23, 18:25
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Håller ni på och ältar tacklingen än!? Släpp den nu och gå vidare för fan! Jag tycker situationen är väldigt olycklig då Jensen träffar huvudet trots att han inte hade uppsåt till att träffa öht. Flanagan borde ha tittat upp ja, men nu blev utfallet som det blev och då är reglerna solklara: Träff mot huvudet+ skada=matchstraff. Förstår inte hur det ska vara så svårt att hänvisa till reglerna, behövs inte någon större kunskap för att fatta vad som gäller. Att väldigt många experter uppviglar situationen håller jag med om, men fortfarande är regler regler. Det viktigaste är väl ändå att Flanagan inte blev allvarligt skadad eller hur?

Sedan om vi fokuserar på kvällens matcher så är ju Skellefteå-HV kvällens mest intressanta match. 2 formstarka lag möts, dubbla mästarna Skellefteå har hemmaplan, hur ska HV hantera det? Blir spännande att se. Växjö lär vinna ganska komfortabelt, och LHC-Brynäs är väldigt svårtippad. LHC är formsvaga medan Brynäs är bättre hemma än borta. Känns som fördel LHC.
Släpp det och gå vidare, skriver du innan du lägger till ytterliggare rader om incidenten. Ja, folk som ältar allt i oändlighet är jobbiga.
Senast redigerad av m4tt145 2014-10-23 kl. 18:28.
Citera
2014-10-23, 18:26
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:

Men ursäkta att jag inte bor på flashback som du ditt rövhöl. Lite kul ändå att du uppmanar alla andra att släppa tackling, med utropstecken till och med, och så fortsätter själv att "älta" den i nästa andetag.
Citera
2014-10-23, 18:34
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jag hänger inte med? Menar du att Jokerit håller en sämre nivå än lagen i SHL?

Har du sett Jokerits backuppsättning?

Ja. Det är hyfsade backar som vi sett i Elitserien/SHL. Men inga namn som får hakan att ramla ned i backen. Och där platsar alltså inte Karalahti.

Varför skulle en duktig junioralstrande klubb som HV betala för en has been som finnen? Ni har säkert mycket intressantare spelare i egna led.
Citera
2014-10-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Cave
Men ursäkta att jag inte bor på flashback som du ditt rövhöl. Lite kul ändå att du uppmanar alla andra att släppa tackling, med utropstecken till och med, och så fortsätter själv att "älta" den i nästa andetag.
Min poäng var att påpeka en gång för alla hur tacklingen gick till och vad reglerna säger så det inte spårar ur fullständigt här. Men nu släpper jag den här diskussionen från och med nu.
Citera
2014-10-23, 18:41
Medlem
Först salmela och nu Karalahti om han nu blir klar. 2 skandalspelare i samma liga och bägge finländare dessutom. Vart ska detta sluta?
Citera
2014-10-23, 18:43
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Min poäng var att påpeka en gång för alla hur tacklingen gick till och vad reglerna säger så det inte spårar ur fullständigt här. Men nu släpper jag den här diskussionen från och med nu.
Du vill påpeka hur det är men inte att andra ska ha sin syn på samma sak?
Skönt att du släppt detta ändå.
Citera
2014-10-23, 18:44
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:

Ok. Min poäng var att ge min bild av hur jag upplever open ice-tacklingar som spelare och vad jag ansåg om Jensens dito. Det har inte heller diskuterats så mycket om Aquinos överfall heller. Jag tycker det är värt att granska.
Citera
2014-10-23, 18:49
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ja. Det är hyfsade backar som vi sett i Elitserien/SHL. Men inga namn som får hakan att ramla ned i backen. Och där platsar Karalahti inte.

Hyfsade? Gundersson, totaldominerade i SHL. Topi Jaakola ses av många som en av dem bättre allround-backarna på den europeiska marknaden. Ohtamaa, var en av dem bättre backarna i Liga förra året. Lajunen som flera år i rad varit ledande i Blues innan han gjorde två bra säsonger i FBK. Framförallt första. Sist men inte MINST, Ossi Vännänen och han behöver väl ingen närmare presentation.

Hyfsat, helt klart..

Citat:
Varför skulle en duktig junioralstrande klubb som HV betala för en has been som finnen? Ni har säkert mycket intressantare spelare i egna led.

För att vi har en väldigt tunn defensiv. Hur skönt skulle det inte vara med en kille som kan trycka till lite extra i sarghörnen när det, om det vankas slutspel?

Det har ingenting med "intressanta spelare i egna led" att göra. Vi har två backar över 20 ikväll mot SKAIK.
Citera
2014-10-23, 18:50
Medlem
Ja det råder ALLTID delade meningar om saker här inne och konstigt vore det väl annars? Men är det verkligen värt att skriva 10 sidor om precis samma grej om saken? Känns rejät uttjatat nu. Man nmåste trots allt gå vidare och glömma det som varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in