2014-10-22, 20:58
Medlem
Chicken-hawks avatar
Hej!

Jag har gått på stora milligram Tramadol i drygt 10 år nu dagligen och även testat allt från heroin vilket jag rökt och inte tagit som spruta. Testat metadon, olika sorters benso m.m. men det är Tramadolen jag har stora problem med och vill nu bli ren från allt gift. Började få det mot ett ryggskada men känner att jag hellre går med smärta än beroende och lider av abstinens.

Vad finns det för seriösa omtyckta behandlingshem som inte handlar om några veckor utan minst 3-6 månader? Sen gärna uppåt i landet för jag har kollat upp två neråt landet nu och en av dem styrs delvis under bordet av ett större gäng och dit kan jag inte åka. Vet att det finns behandlingshem som styrs av organiserad brottslighet.

Några här som avgiftat sig från tunga droger och fått iordning på sitt liv och som kan rekommendera några ställen som jag kan besöka och kolla hur de jobbar osv?

Mvh
Citera
2014-10-22, 22:45
Medlem
Om du vill sitta i grupp terapi x antal timmar om dagen finns det massor. Många hem skiljer sig beroende på hur folket som är där för tillfället har för inställning.

Hur långt upp i landet hade du tänkt dig? Kan du tänka dig 12-steg eller nåt annat? Har du inte fått några förslag av soc?
Citera
2014-10-22, 23:36
Medlem
Chicken-hawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Om du vill sitta i grupp terapi x antal timmar om dagen finns det massor. Många hem skiljer sig beroende på hur folket som är där för tillfället har för inställning.

Hur långt upp i landet hade du tänkt dig? Kan du tänka dig 12-steg eller nåt annat? Har du inte fått några förslag av soc?

Hade väl tänkt mig i ett mer naturområde eller tillgång till fin natur. Uppåt Norrland eller nära. Gärna 12-steg och där man får hjälp av andra mediciner som lugnande, mot sömn osv som hjälper att lindra abstinensen och smärtan lite så man lättare står ut och kan få lite sömn om nätterna. Jag personligen klarar inte av att enbart trappa ned på bara Tramadol för jag får lätt panik och ångest, sömnsvårigheter och krypningar i hela kroppen och får vidriga obehag inombords i bröstkorgen, bättre kan jag inte förklara.

så länge behandlingshemmet ligger många mil från större städer där det finns mycket kriminalitet av tyngre grad.

P.s. Socialen har rekommenderat öppenvården, pratat om Josuha Rehab i västervik och Falbygden i Falköping.

Mvh
Citera
2014-10-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicken-hawk
Hade väl tänkt mig i ett mer naturområde eller tillgång till fin natur. Uppåt Norrland eller nära. Gärna 12-steg och där man får hjälp av andra mediciner som lugnande, mot sömn osv som hjälper att lindra abstinensen och smärtan lite så man lättare står ut och kan få lite sömn om nätterna. Jag personligen klarar inte av att enbart trappa ned på bara Tramadol för jag får lätt panik och ångest, sömnsvårigheter och krypningar i hela kroppen och får vidriga obehag inombords i bröstkorgen, bättre kan jag inte förklara.

så länge behandlingshemmet ligger många mil från större städer där det finns mycket kriminalitet av tyngre grad.

P.s. Socialen har rekommenderat öppenvården, pratat om Josuha Rehab i västervik och Falbygden i Falköping.

Mvh
Min erfarenhet är att 12-stegs hem oftast är smått anti mediciner. Tror knappast du kommer få några lugnande på ett sånt ställe.
Jag kan inte komma på nåt hem som uppfyller kravet långt från större städer som jag vill rekommendera. Vet iofs inget om hem norr om Stockholm.

När dom säger falbygden menar dom lvm hemmet eller psyksjukhuset i falköping? Jag är från dom trakterna och det är dom ställena man menar när man säger falbygden.
Citera
2014-10-23, 11:17
Medlem
Spliffmeisters avatar
Jabboks Vad är ett shysst ställe ute i naturen, 4 km till närmsta landsväg. Där finns det en läkare som kan tillkallas en gång i veckan om medicinering skulle behövas, dock ingen narkotiska. tror det var en jävel där som lyckades få ut en ask Imovane men det var en 65 år gammal gubbe. Bokstavsmupparna fick så klart sin Ritalin, men INGEN metadon eller sub..

Vi var som mest 12 st där på gården, gillar du djur osv så är det ett guldställe, tyckte jag iaf. Var där 6 månader, 4½ hade räckt. Jag var där för Heroin (IV) & Benzo...
Citera
2014-10-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Jabboks Vad är ett shysst ställe ute i naturen, 4 km till närmsta landsväg. Där finns det en läkare som kan tillkallas en gång i veckan om medicinering skulle behövas, dock ingen narkotiska. tror det var en jävel där som lyckades få ut en ask Imovane men det var en 65 år gammal gubbe. Bokstavsmupparna fick så klart sin Ritalin, men INGEN metadon eller sub..

Vi var som mest 12 st där på gården, gillar du djur osv så är det ett guldställe, tyckte jag iaf. Var där 6 månader, 4½ hade räckt. Jag var där för Heroin (IV) & Benzo...
Jag har också varit på jabboks vad. När va du där?

Ts: Jabboks vad ligger utanför Hörby i Skåne.
Det bästa med jabboks vad är att man får arbeta med både djur och i kök. 12-stegs behandlingen är bra om det är det man söker.
Citera
2014-10-24, 10:14
Medlem
Spliffmeisters avatar
Haha afan där ser man.. skrevs in 2010 på vintern.

Fick Micke nåt riktigt bryt när du var där? Sjukt kul när det hände haha Hände dock bara när nån misskötte sig rejält.
Citera
2014-10-24, 10:23
Medlem
Citat:
Haha afan där ser man.. skrevs in 2010 på vintern.

Fick Micke nåt riktigt bryt när du var där? Sjukt kul när det hände haha Hände dock bara när nån misskötte sig rejält.
Jag va där 2008 om jag inte minns fel. jag tror han fick det värsta brytet nånsin när jag va där men det va ett personligt bryt.
Han försökte ta livet av sig genom att käka massa piller. Sen va det allt det vanliga med han. Han va inte glad en gång när det fanns droger på stället och dom låste allas rum under morgonsamlingen.
Citera
2014-10-24, 10:51
Medlem
Spliffmeisters avatar
Afan det visste jag inte, men kul info Han är ju en snäll gubbe för det mesta.. värst var nog när 2 riktiga rikspundare (amfetamin) hade brutet upp medicinskåpet under natten och stulit all Ritalin och Concerta

Det sjuka var att den ena pundaren "Totte" hade 320 mg Ritalin utskrivit om dagen men det räckte tydligen inte hahaha!
Citera
2014-10-24, 11:00
Medlem
Citat:
Afan det visste jag inte, men kul info Han är ju en snäll gubbe för det mesta.. värst var nog när 2 riktiga rikspundare (amfetamin) hade brutet upp medicinskåpet under natten och stulit all Ritalin och Concerta

Det sjuka var att den ena pundaren "Totte" hade 320 mg Ritalin utskrivit om dagen men det räckte tydligen inte hahaha!
Du har rätt i att han är snäll gubbe men tyvärr är han fortfarande bitter. Tycker 12-stegs programmet borde hjälpt han med det vid det här laget
Jobbade pastor jocke och den fd tjackisen kvar där när du va där? kommer inte ihåg den sistnämndes namn.

Ts: Sök dig till jabboks vad om du vill ha 12-steg, medicinsk behandling och komma igång med lättare arbete som att sköta kor, grisar och hugga ved tex.
Det ligger ju utanför Hörby och det är nära till många städer i Skåne men tror inte du kan hamna så långt bort från städer som du vill.
Din kommun måste ha ram avtal som, dom kallar det med hemmet du ska till. Något som talar för jabboks vad är att dygns kostnaden är ganska låg om man jämför med andra hem som satsar mycket pengar på roliga aktiviteter.
Citera
2014-10-24, 11:28
Medlem
Spliffmeisters avatar
Haha ja det har du rätt i, bitter som fan är gubben alltså... personligen gjorde jag bara de först 3 stegen i 9 månader sen slutade jag med 12 stegen.
Det räckte för att bryta ett heroin/benzo missbruk som pågått i 2 år. Men tror det mer var läget som Arups gård ligger på och den fantastiska naturen där är, sen att det är svårt att ta sig därifrån om suget skulle bli för mycket..

Jocke var där 2 veckor in i min behandling sen slutade han men tält-tjackisen Patrik knegar där fortfarande vad jag vet Sen kom där en ny nykter alkis vid namn Krister som också var behandlingspersonal.. ingen vidare hit.

Var du också där för heroin/benzo eller?
Citera
2014-10-24, 11:43
Medlem
Citat:
Haha ja det har du rätt i, bitter som fan är gubben alltså... personligen gjorde jag bara de först 3 stegen i 9 månader sen slutade jag med 12 stegen.
Det räckte för att bryta ett heroin/benzo missbruk som pågått i 2 år. Men tror det mer var läget som Arups gård ligger på och den fantastiska naturen där är, sen att det är svårt att ta sig därifrån om suget skulle bli för mycket..

Jocke var där 2 veckor in i min behandling sen slutade han men tält-tjackisen Patrik knegar där fortfarande vad jag vet Sen kom där en ny nykter alkis vid namn Krister som också var behandlingspersonal.. ingen vidare hit.

Var du också där för heroin/benzo eller?
Jag gjorde bara 1 steget och min livshistoria innan jag stack därifrån. Du har rätt i att naturen va underbar men inte tillräckligt avlägset för min del och då kommer jag 4 timmars bil resa därifrån.
Inget heroin missbruk men benzo, tjack och alkohol som huvuddroger. Dom flesta som va där just då hade heroin som huvud drog(eller andra opiater)

Levde hunden Frida år 2010?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in