2011-06-28, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joperza
I stället för att skapa en ny tråd, eller låna den gigantiska märkesurtråden puffar jag upp denna gamla tråd.
Jag sitter i samma sits som trådskaparen. Omega eller Tag Heuer?
Modellerna jag väljer mellan är Monaco eller Seamaster Planet Ocean

Förutom att jag gärna ser att ni spekulerar fritt önskar jag råd i följande funderingar; Monacon är ingen kronometer. Jag kan tycka det är lite taskigt att köpa en klocka för den pengen som inte är en kronometer. Hur korrekt går uret jämfört med Seamastern?

Nymans Ur tar runt 40 för Monacomodellen och Seamastern går i butik för omkring 34. Varför ska man lägga ut tusentals kronor extra för att köpa den i butik när modellerna finns billigare på nätet?

Har spekulerats lite här på Fb om uret.se är seriösa eller icke !!
Citera
2011-06-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joperza
I stället för att skapa en ny tråd, eller låna den gigantiska märkesurtråden puffar jag upp denna gamla tråd.
Jag sitter i samma sits som trådskaparen. Omega eller Tag Heuer?
Modellerna jag väljer mellan är Monaco eller Seamaster Planet Ocean

Förutom att jag gärna ser att ni spekulerar fritt önskar jag råd i följande funderingar; Monacon är ingen kronometer. Jag kan tycka det är lite taskigt att köpa en klocka för den pengen som inte är en kronometer. Hur korrekt går uret jämfört med Seamastern?

Nymans Ur tar runt 40 för Monacomodellen och Seamastern går i butik för omkring 34. Varför ska man lägga ut tusentals kronor extra för att köpa den i butik när modellerna finns billigare på nätet?

Monaco är säkerligen lite mer ovanlig, men även PO är ju lite speciell och jag tycker den är snygg. mitt val hade varit PO. Intressant när man läser tråden när alla säger att Omega är tokvanligt och det är skit att ha dem. Jag kan nog bara påminna mig om att ha sett en seamaster en gång live hänger helt enkelt inte i kretsar där folk har dyra klockor. Rolex såg jag en snubbe ha i en butik framför mig häromdagen det var en Daytona och det var första live rollen jag sett.

Själv har jag en speedmaster vilket säkerligen också uppfattas som rent skräp här i tråden
Citera
2011-07-29, 13:59
Medlem
drbondos avatar
Omega. 7 dagar i veckan.
Citera
2011-07-29, 14:53
Medlem
Klassiskt blå omega är alltid snyggt
Citera
2011-10-22, 16:08
Medlem
Jag stod inför samma val idag. Jag valde Tag därför att den e mer stilren och att den e klassiskt blå. Omegan är numera gråblå i urtavlan, vilket ser "suddigt" ut.
Citera
2011-10-22, 16:59
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekallstrom
Jag stod inför samma val idag. Jag valde Tag därför att den e mer stilren och att den e klassiskt blå. Omegan är numera gråblå i urtavlan, vilket ser "suddigt" ut.
Grattis! Lite halvvågat val må jag säga, själv hade jag valt Omegan bara för att... Släng upp en bild på din nya i klocka i den här tråden: https://www.flashback.org/t188728
Citera
2011-10-22, 18:07
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekallstrom

Jag håller med Knullklasson här. Jag hade också kört med Omega. Men dock inte för varumärket Omega i sig. Jag tror helt enkelt Omega gör en bättre klocka. Men grattis Hursomhelst
Citera
2014-10-23, 09:50
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Antar att du har handlat vid det här laget , men en sådan här är snyggare.
Den blåa, med "rubber strap".

http://www.swissluxury.com/glashutte-original-watches-20th-century-vintage-seventies-panorama-date.htm
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in