Citat:
Ursprungligen postat av
chillhunter
Men för helvete Försvarsmakten/FRA övervakar INTE DIN porrkonsumption sluta tro på allt vad dina sjuka foliehatt och/eller piratparti vänner säger.
FRA kollar på sådant som är intressant för rikets säkerhet och tror inte Tysk bögporr om en vidrigt är något hot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valaskjalf
Och svaret är alltså att försvarsmakten inte övervakar ditt eller andra svenskars privatliv. Det gick kanske inte hem, polletten trillade inte ned.
Du har en övertro din på egen betydelse, lyft blicken och skaffa dig en partner istället så slipper du porrsurfa.
Ja just det, det stod i något pressmeddelande de givit ut. Måste vara sant. Klart de lagt in regler som blockar de från att övervaka något privat

Man undrar om såna som er är 12-åriga naiva flickor eller 75-åriga teknikblinda gubbar.
"Du har en övertro din på egen betydelse" - ja för jag menade just
mig personligen, och jag menade just mitt
porrsurfande. Jag menade inte alla invånare och jag menade inte det demokratiska hotet det innebär med möjlighet för staten att övervaka det mest använda kommunikationsmedlet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valaskjalf
Jag inser att Sverige är i skriande behov av att återinföra den allmänna värnplikten, och att samhället har ett ännu större behov av att leva upp till lagens skolplikt.
Ubåtsjaktförmågan är eftersatt liksom andra delar av försvaret, och kostnaden för att driva myndigheten FRA är relativt blygsam i förhållande till de medel som måste tillföras försvaret, för att vi skall kunna hävda vår suveränitet.
Detta kan nog vara sant. Ska de gå på en helhetsbudget kanske Stockholms vatten inte är så viktigt i fredstid, då får de nog ut mer smaskigheter på nätet som de dessutom kan dela med sig av till andra statliga myndigheter som SÄPO. Oerhörd ekonomisk effektivitet. Går ju inte sätta dit banditer eller åsiktsavikare med några trista Sonar i Stockholms skärgård.