2014-10-22, 00:35
Medlem
spermahundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Intervjun på SVT resulterade i ett trevligare morgonkaffe, men kunde inte tänka mig att det skulle bli en sådan jävla storm. Jag gillar den här gubben. Just nu har gode herr Frisk ca 950 följare på twitter... Var det någon som fick tag i hans twitter innan han blev en kändis och noterade hur många följare han hade då? Var han bra över medelmått sedan innan eller har han fått 900+ följare nu helt plötsligt bara?

Han hade strax under 700 idag innan jag länkade in hans twitter i ubåtstråden. Vet inte om den länkats tidigare.
Citera
2014-10-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yohjt
Reporten: Kan det vara så att det är ett falskt larm?

Göran: nenenenenenenenenenenen, det är inga falska larm det här inte!

Åh, tack för Göran-kompilationen på Youtube!! Stor eloge till dig! Var det alla intervjuer med honom?
Citera
2014-10-22, 00:37
Medlem
Mr EmComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Intervjun på SVT resulterade i ett trevligare morgonkaffe, men kunde inte tänka mig att det skulle bli en sådan jävla storm. Jag gillar den här gubben. Just nu har gode herr Frisk ca 950 följare på twitter... Var det någon som fick tag i hans twitter innan han blev en kändis och noterade hur många följare han hade då? Var han bra över medelmått sedan innan eller har han fått 900+ följare nu helt plötsligt bara?

Läste nått om 350 igårkväll.
Citera
2014-10-22, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BULD
Åh, tack för Göran-kompilationen på Youtube!! Stor eloge till dig! Var det alla intervjuer med honom?

no problem
Dom jag har tillgängliga nu iaf, finns lite mer live material som jag inte fångat tror jag... men det kommer väll fram! Videon omfattar väldigt mycket av honom iaf
Citera
2014-10-22, 00:44
Medlem
spermahundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr EmCom
Läste nått om 350 igårkväll.

Jäklar vad han växt i så fall. Han borde starta en videoblogg efter ubåtskrisen och fortsätta sprida sina kunskaper
Citera
2014-10-22, 00:46
Medlem
Hegamons avatar
Jag har träffat kommendör Frisk i "skarpt" läge. Dvs när han aktivt tjänstgjorde som kommendör. Situationen var tidig vinter, det var kallt i luften, disigt, ute i skogen mitt på dagen. Jag hade Ak5:an hängandes på axeln och hade blivit tilldelat Försvarsmaktens ärtsoppa som jag slevade i mig från "snuskburken" dvs ett slags aluminiumkärl. Intag av ärtsoppa skedde egentligen vid väldigt få tillfällen, vanligen var det frystorkat mat som tillhandahölls men denna dag var det ärtsoppa.

Jag satt på en stubbe ute i skogen bland mossa och ris längs en grusväg och tyckte det var obekvämt. Längre bort satt Kommendör Frisk och "inspekterade trupperna" han satt också på en stubbe och intog sin måltid. Saken var den att ingen varken jag själv eller mina plutonskamrater tittade bort särskilt mycket mot Kommendör Frisk. Det passade sig helt enkelt inte, då vi var soldater i fält. Mannen satt iklädd en längre marinblå rock och en skärmmössa för officerare. Han satt på sin stubbe helt oberörd och omgavs sig med andra högre befäl. Intrycket var att han alltid levt hela sitt liv på en stubbe i ett ständigt kylslaget, disigt landskap, ständigt i tjänst - helt oberörd.

Inget runt omkring bekom kommendören i sin marinblå långa rock. Psykiskt och fysiskt utstrålade han närvaro och allvar; (typ) det här är "ingen jävla lek". Kommendören utstrålade "pondus". "Det där är pondus och inget annat" tänkte jag i samband med att jag intog min ärtsoppa och under stunden nyfiket iakttog Frisk och de andra högre officerarna. Sedan packade jag ner min "snuskburk", hängde Ak5:an på ryggen och marscherade vidare på grusvägen där i novemberkylan och diset för många år sedan...
Senast redigerad av Hegamon 2014-10-22 kl. 01:07.
Citera
2014-10-22, 00:57
Medlem
Salorms avatar
Kan dom inte köra in Henrik Arnstad mot Göran, skulle göra hela min vecka!
Citera
2014-10-22, 00:58
Moderator
Unitys avatar
Jag tyckte väl jag kände igen denne herre någonstans ifrån.

Deep trouble in Lake Victoria
http://www.svt.se/dokumentarfilm/deep-trouble-in-lake-victoria

Jag håller med om att denne... krigare ska nomineras till en utmärkelse, han är en frisk fläkt.
Citera
2014-10-22, 01:07
Medlem
Quadpowers avatar
Citat:
no problem
Dom jag har tillgängliga nu iaf, finns lite mer live material som jag inte fångat tror jag... men det kommer väll fram! Videon omfattar väldigt mycket av honom iaf

Efterfrågar bilder fr AB när han står utanför båten med sin "USS Iowa Retired Navy"-keps.
Citera
2014-10-22, 01:14
Medlem
Citat:
Ledsen för eventuell double post men ville bara länka min compilation av Göran igen om någon missade

https://www.youtube.com/watch?v=TaVeBP4AdoI
Tack!
Citera
2014-10-22, 01:14
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
"Den här ubåten kommer inte från Centralafrika eller Nya Guinea."

Citera
2014-10-22, 01:18
Medlem
Busstations avatar
En redig karl som säger vad han tycker och tänker utan någon ånger. En frisk fläkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in