2014-10-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu missförstår du avsiktligt.

Nästa argument i fråga om mörkerrädsla är "min pappa är starkare än din pappa". Så jag ger mig, för att jag har personlig erfarenhet av mörkerrädsla från en närstående person. När hen måste betvingar hen rädslan och går ut i mörker iaf. VB kan ha känt sig tvungen, och kl 22 är det inte becksvart i Sävast i början av maj.

Om hon mördades i skogen nära Lejonbacksvägen.. borde blodspår inte ha påträffats isåfall?

Enligt mig är det mest sannolikt att hon mördades i en lokal med en vattenslang eller stor kran och att styckningen skedde i relativt nära anslutning till mordet, av rent praktiska skäl och för att tvätta kroppen och kyla ner kroppen så fort som möjligt.
Citera
2014-10-22, 00:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nu missförstår du avsiktligt.
Nej, tvärtom: Jag försöker förstå även den mest halsbrytande ordförståelse.
Citat:
Nästa argument i fråga om mörkerrädsla är "min pappa är starkare än din pappa". Så jag ger mig, för att jag har personlig erfarenhet av mörkerrädsla från en närstående person. När hen måste betvingar hen rädslan och går ut i mörker iaf. VB kan ha känt sig tvungen, och kl 22 är det inte becksvart i Sävast i början av maj.
"...känt sig tvungen"; det är alltså ditt bärande argument..?
Citera
2014-10-22, 00:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jasså tror du det.

Varför det?
Ett avbrutet larmsamtal följt av ett antal sms till MB varav det sista sms:et 18:40 plus KJ:s försök att ge sken av att VB smugit sig in på hans toalett och sms:at MB samt det faktum att VB ej funnit anledning att ringa någon (varken MB eller någon annan), i stället för att knappa in en massa sms, vittnar om att det är KJ som sms:at MB och ev. att han även sökt larma men ångrat sig.
Citat:
När exakt tror du att hon mördades?

Vilken tidpunkt?
Efter sitt första - och enda - sms till MB 17:04, alt. efter sitt larmförsök 17:09, eller i vart fall före 17:42 då KJ senast övertagit sms:andet.
Citera
2014-10-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ett avbrutet larmsamtal följt av ett antal sms till MB varav det sista sms:et 18:40 plus KJ:s försök att ge sken av att VB smugit sig in på hans toalett och sms:at MB samt det faktum att VB ej funnit anledning att ringa någon (varken MB eller någon annan), i stället för att knappa in en massa sms, vittnar om att det är KJ som sms:at MB och ev. att han även sökt larma men ångrat sig.Efter sitt första - och enda - sms till MB 17:04, alt. efter sitt larmförsök 17:09, eller i vart fall före 17:42 då KJ senast övertagit sms:andet.

Varför skrev MB till VB "hahhaha Vem dissar vem nu ha det bra och plugga hårt" på måndagen den 6 maj. Varför gick smsen MB skrev den 2 och 6 maj att återskapa men inte de han skrev och mottog den 4 maj?

Var hade KJ lagt VBs döda kropp under besöket hos brodern och polarna i föräldrahemmet?

Borde inte KJ vara helt blodig och i chock när han var med polarna och brodern om han nyss huggit ihjäl någon?

Uppstod VB sedan igen från de döda när hennes skepnad begav sig ut på en promenad på Lejonbacksvägen vid 21-22 tiden?
Citera
2014-10-22, 03:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Förklara då logiken i att fläka ut människans mobilkommunikation offentligt, men lägga övrig info i slasken?

Hade ett sådant samtal existerat hade det stått i FUP. Det är milt sagt i åklagarens intresse att visa på att man utrett alternativa GM i ett indiciemål.

Du förstår verkligen inte, eller hur.

Därför att MB var under utredning, men de personer som han samtalde med under kvällen är det inte.

Eftersom det samtalet bekräftades och verifierades genom ett förhör och inte genom telefonlistor så hamnar det I slasken. Samtalet har inte en avgörande bäring på MBs alibi denna kväll, det samtalet stödjer bara de alibin som AN gett MB.

Att MBs mobiltelefonlista finns med I FUP, vilket visar hans positioner under kvällen och hans kommunikation med VB denna kväll är viktigt för att kunna påvisa för försvaret att MB är utredd och avförd.

Sedan så blev även MB kallad till TR och fick ge sin utsago direkt I domstolen, där hade både försvaret och ledamöterna möjlighet att konfrontera honom, men det sket sig helt. Han var helt enkelt trovärdig.
Citera
2014-10-22, 04:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vi begriper så pass att du besitter dåligt omdöme som sprider uppgifter utan någon som helst backning i tråden.

Du menar att du efter sex inlägg på FB har förmågan att bedöma om någon skribent som varit verksam I flera år I trådarna besitter dåligt omdöme.

Pastakrydda är en av de mest objektiva och trovärdigaste skribenter som finns just nu I denna tråd. Det är Q:s sanslösa korståg mot MB och AN som gjort att han nu även I sin iver att få dessa att se skyldiga ut även svärtat ned Pastakryddas goda renome på FB.
Citera
2014-10-22, 06:16
Medlem
Citat:
Vem högg ihjäl henne?

KJ, det är allmänt känt idag. Han är dömd i 2 instanser. Denna hemska människa fick ett för kort straff tyvärr. Om du söker i tråden finner du detaljerna.
Citera
2014-10-22, 06:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vi begriper så pass att du besitter dåligt omdöme som sprider uppgifter utan någon som helst backning i tråden.

Jag förstår att du än ny på FB? Tror du att man måste ha backning i tråden för att skriva saker i tråden så tror du helt galet.

I övrigt bryr jag mig inte ett skvatt om vad du eller andra tror. KJ är dömd. Folk är avfärdade. Folk är hörda. Det finns ingen bäring i att VB har gått på en ensam kvällspromenad. En person tror
sig ha sett VB gående på vägen. Åt ett eller ena hållet. Det ger inte särskilt mycket tyvärr. Men det är väl du allt för korkad för att förstå.
Citera
2014-10-22, 06:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
GM kan ju vara aktiv i tråden. Du har ju själv varit med länge i tråden och har ägnat denna tråd osedvanligt stort intresse. I ditt tredje inlägg skriver du första gången i tråden:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Du känner tydligen väl till gatorna i Boden sen din tid som parkeringsvakt.
Ugglor i mossen och sten i glashus.

Min fetning: Tror du KJ sitter och skriver i tråden? Isåfall kanske han har hjälp att blogga också? Vad vet jag?
Citera
2014-10-22, 06:36
Medlem
Citat:
JA.

GM och medhjälpare är antagligen aktiva här i tråden och har varit det sedan dag 1 verkar det som.

Det hållere jag med om faktiskt. Dock undrar jag vem som skrivit istället för KJ då han inte haft tillgång till internet inledningsvis. Nu har han antagligen internet och är i tråden.
Citera
2014-10-22, 06:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, tvärtom: Jag försöker förstå även den mest halsbrytande ordförståelse.
Försök inte, du vet mycket väl att jag ifrågasätter att hon var död kl 22.
Citat:
"...känt sig tvungen"; det är alltså ditt bärande argument..?
Nu raljerar du som vanligt, den möjligheten finns att hon kände sig tvungen att gå ut i skymningen och möta sin älskare i hans frus närvaro, precis som hon gjorde på sid 1114, fast då kanske dagtid. Mina bärande argument är starkare.
Citera
2014-10-22, 06:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Det hållere jag med om faktiskt. Dock undrar jag vem som skrivit istället för KJ då han inte haft tillgång till internet inledningsvis. Nu har han antagligen internet och är i tråden.
Hur skulle det gå till?
Kriminalvårdsverket: Telefon och brev
Citat:
Den som sitter i häkte eller i anstalt har inte tillgång till internet eller sin e-post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in