Frisk om Rysslands taktik: -"Ljug hänsynslöst, vänd svart till vitt. Det är precis vad dem håller på med och det har dem gjort i många år. Det är en rysk paradgren."
Lägger till ett till citat "Det här är förberedelser, å dom här krigarna, dom förbereder sig för krig. Krigsförberedelse kallas det för." Riktigt skön man!
Vet inte om det har postats men när han satt med i SVT och följande utspelar sig så ramlade jag av stolen pga skratt haha..
Programledaren: "Vi pratade tidigare med Vera Efron som kommer från Ryssland och skriver böcker om Ryssland och så. Och hon trodde inte ubåten var från Ryssland".
Göran: "Men det är väl klart att en Ryska inte tror det är en Rysk ubåt. Hon vill ju inte vara landsförrädare ju"
Det här är sannerligen vad Sverige och svenskarna behöver, inget jävla pilleduttande utan rakt på sanningen med klar intention att agera. För prat används uteslutande åt väsentligheter och sen är det bara att släppa sargen och börja spela hockey.
Gudrun Schymans motpol, och vilken motpol. Nu gäller det att lyssna ordentligt och förvalta klarspråket så att vi kommer till rätta med det här. Göran är tveklöst den klarast lysande ledstjärnan i ryssjakten. Framåt!
Det är omöjligt att inte dra på smilbanden när Göran tillrättavisar södersnöret i glasögon om ryssars åsikter angående nationaliteten på u-båten, han hackar och tuggar och vet inte vad som träffade. Men alla vi andra förstår att det var sanningen.
Göran Frisk... Jag visste att det finns fler av hans kaliber därute. Jag känner ett par -dock inte Göran- personligen och har tjänstgjort med flera. Jag träffar dem ibland och då får man en smula hopp igen. Man kan bita ihop lite till och hanka sig fram trots snålblåst och motvind.
En sak hade jag dock aldrig trott: Att en gubbe som Göran Frisk skulle sitta i en morgonsoffa på TV eller bjuckas in som sakkunnig expertkommentator i något som helst sammanhang! Den tiden trodde jag var för evigt över. Göran är själva den testosteronmättade inkarnationen av precis allt svenska journalistsvin och politiker hatar in i djupet av sina svarta små riksförrädarsjälar. Dessa förtappade as vrider sig säkert just nu av ångest inför att de släppt ut anden ur flaskan och i full frihet. Gubbar som Göran Frisk smittar nämligen. Han är rak, ärlig, TYDLIG och ett proffs ut i fingerspetsarna inom sitt skrå. Tanken att andra svenskar kanske känner igen sig i Göran, kanske vädrar lite morgonluft och märker att det går att få positiv bekräftelse genom att vara och tala såhär, måste skrämma skiten av alla miljödruttar och feministfjollor och surdegshipsters!
Jag hyllar Göran Frisk och kommer att nominera honom rakt av som Årets Flashbackare eller Årets Julkortsmottagare eller vad fan som helst vi brukar samla oss kring här på Sveriges största forum!
Intervjun på SVT resulterade i ett trevligare morgonkaffe, men kunde inte tänka mig att det skulle bli en sådan jävla storm. Jag gillar den här gubben. Just nu har gode herr Frisk ca 950 följare på twitter... Var det någon som fick tag i hans twitter innan han blev en kändis och noterade hur många följare han hade då? Var han bra över medelmått sedan innan eller har han fått 900+ följare nu helt plötsligt bara?