2014-10-21, 18:27
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Det här är seriöst den mest rejäla karl jag sett och hört på evigheter. Trodde inte såna fanns i Sverige längre. Jag undrar hur han har levt de senaste 20 åren. Måste ju varit otroligt deprimerande för honom att inte ryssen stökat så mycket med oss sen kalla kriget. Det här har han väntat på!

Han är helt ironibefriad. När han säger något menar han verkligen det. Det är svårt att hitta sådana människor i Sverige idag. De som tappert har försökt har kanske direkt fått diagnosen aspergers stämplat i pannan. För vem är så stel att använda ett rakt språk som korresponderar med den krassa verkligheten i dessa tider?

Det har varit enklare i 20 års tid att garva åt sådana personer som Göran än att lyssna riktigt noga och tänka igenom vad han verkligen säger.
Senast redigerad av Porsenna 2014-10-21 kl. 18:30.
Citera
2014-10-21, 18:30
Medlem
Kan inte släppa detta! Specifik länk från Gomorron Sverige: http://www.svtplay.se/klipp/2414053/sa-gar-undervattensjakten-till

Jajamänsan!
Raka jävla rör och redigt förbannad. Ger kängor till såväl "rikets överbefälhavare" som "sossarna och alliangsen"
Tänk er en svensk försvarsmakt fylld med såna här patriotiska, ilskna (eller snarare allvarliga), rysshatande karlakarlar. Lattefjollans stakande när Frisk talar om ryskt landsförräderi är komiskt också. Han styr verkligen intervjun. Planerade intervjufrågor frångås omedvetet.

"Putin travade in på Krim utan inbjudan, såvitt jag vet"

Äh, ingen idé att rada upp citat. Se klippet!
Citera
2014-10-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Han är helt ironibefriad. När han säger något menar han verkligen det. Det är svårt att hitta sådana människor i Sverige idag. De som tappert har försökt har kanske direkt fått diagnosen aspergers stämplat i pannan. För vem är så stel att använda ett rakt språk som korresponderar med den krassa verkligheten i dessa tider?

Det har varit enklare i 20 års tid att garva åt sådana personer som Göran än att lyssna riktigt noga och tänka igenom vad han verkligen säger.

Skriver under på hela inlägget. Speciellt tydligt med problematiken för de flesta metrosexuella när de möter en sådan karl blir det i nämnda SVT-intervju där programledarna blir förvirrade och inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till någon som talar så direkt. De är vana vid snirklande svar där hälften bara är nonsens, något som förslöat dem i och med att de alltid kan vinna tid genom att nonsenssvar tillbaka om vad som egentligen menas. Ett ömsesidigt spel mellan hen-människor.

Med Göran Frisk som intervjuobjekt kan de endast värja sig och vinna tid ett fåtal gånger med den inövade syltryggstekniken innan de inser att bombardemanget av sanningar, om än kanske väl tagna till sin spets, kommer att fortsätta komma tills människan självdör, och då är det bara att spela efter Göran Frisks spelregler. Det finns inga alternativ. Människan är en bulldozer.
Senast redigerad av Ompaoor 2014-10-21 kl. 18:40.
Citera
2014-10-21, 18:36
Medlem
tankers avatar
-antingen ensamma eller grupp så tar dem bussen in till Kungsholmen för att sen därifrån ta sig till Ryssland.
Citera
2014-10-21, 18:36
Medlem
laxpastejs avatar
Göran är sig lik sedan han var chef över 46:e Ptrbdiv där jag tjänstgjorde i mitten av 80-talet. Då var han kommendörkapten och lika säker på att det var ryssen vi letade efter.
Citera
2014-10-21, 18:43
Medlem
"Då har man tidsinställda laddningar så ubåten sprängs så vi inte kan kontrollera och lära oss av den Sovjetiska...nääee inte Sovjetiska... utan RYSKA tekniken"
Citera
2014-10-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxpastej
Göran är sig lik sedan han var chef över 46:e Ptrbdiv där jag tjänstgjorde i mitten av 80-talet. Då var han kommendörkapten och lika säker på att det var ryssen vi letade efter.

Men fyll på då! Haha, du kan ju inte sukta med något så självklart som att fi alltid är ryssen och inte ge oss detaljer!
Citera
2014-10-21, 18:44
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Kan inte släppa detta! Specifik länk från Gomorron Sverige: http://www.svtplay.se/klipp/2414053/sa-gar-undervattensjakten-till

Jajamänsan!
Raka jävla rör och redigt förbannad. Ger kängor till såväl "rikets överbefälhavare" som "sossarna och alliangsen"
Tänk er en svensk försvarsmakt fylld med såna här patriotiska, ilskna (eller snarare allvarliga), rysshatande karlakarlar. Lattefjollans stakande när Frisk talar om ryskt landsförräderi är komiskt också. Han styr verkligen intervjun. Planerade intervjufrågor frångås omedvetet.

"Putin travade in på Krim utan inbjudan, såvitt jag vet"

Äh, ingen idé att rada upp citat. Se klippet!

Flytta sig från stolen vill han inte heller.
Citera
2014-10-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorresnabel
"Då har man tidsinställda laddningar så ubåten sprängs så vi inte kan kontrollera och lära oss av den Sovjetiska...nääee inte Sovjetiska... utan RYSKA tekniken"

Haha, ack så talande!
Men jag hyllar honom fullständigt, trots att jag uppmärksammar ofrivillig humor.
Citera
2014-10-21, 18:51
Medlem
ImCertins avatar
Måste bara posta i denna legendariska tråd, forza Frisk!

Från intervju 1 eller som den även kallas "Hemma hos Göran" http://i.imgur.com/y0k1NN3.jpg

Intervju 2 bjuder på öppet vatten och en till synes nyklippt Frisk http://i.imgur.com/BCtZSze.jpg

Hur gör man för att inte gå på de ryska knepen?
Göran Frisk: Man är smart, man är smartare. Förmodligen är vi det.
Citera
2014-10-21, 18:57
Medlem
Alltså, det här är en människa, totalt opåverkad av subjektiv media. Är Göran Frisk en form av modell för hur svensken skulle vara om hon enbart levde och utvecklades av/genom empiri?*

*med reservation för att jag uttrycker mig otydligt...
Citera
2014-10-21, 19:01
Medlem
Citat:
Skriver under på hela inlägget. Speciellt tydligt med problematiken för de flesta metrosexuella när de möter en sådan karl blir det i nämnda SVT-intervju där programledarna blir förvirrade och inte riktigt vet hur de ska förhålla sig till någon som talar så direkt. De är vana vid snirklande svar där hälften bara är nonsens, något som förslöat dem i och med att de alltid kan vinna tid genom att nonsenssvar tillbaka om vad som egentligen menas. Ett ömsesidigt spel mellan hen-människor.

Med Göran Frisk som intervjuobjekt kan de endast värja sig och vinna tid ett fåtal gånger med den inövade syltryggstekniken innan de inser att bombardemanget av sanningar, om än kanske väl tagna till sin spets, kommer att fortsätta komma tills människan självdör, och då är det bara att spela efter Göran Frisks spelregler. Det finns inga alternativ. Människan är en bulldozer.

Klockrent inlägg! Det visar bara hur utför det har gått för Sverige under bara de senaste åren. Göran Frisk är en frisk fläkt från svunna tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in