Citat:
Ursprungligen postat av
dkw
Märker en klar och stor skillnad på prestandan på min macbook sedan jag uppdaterade till Yosemite.
Datorn är snabbare (öppnar program snabbt och den där snurrande cirkeln kommer mer sällan)
Datorns fläktar låter inte lika mycket
Datorn har mer ram (har alltid haft lite ram och allt har gått segt)
Så jag är nöjd!!
Jag märker ganska exakt det motsatta här. (Hur menar du med "mer ram", förresten?)
Fläktarna går av och till på högvarv, men skulle kunna tro att vissa av mina program inte är Yosemite-anpassade än och kanske har minnesläckor eller något annat fuffens. Min mailklient (Airmail) kan jag inte starta längre för då börjar datorn nästan sväva för att fläktarna går igång fullt.
Har en MBP 13" från mid 2010, så självklart är den inte riktigt lika vass längre. Har dock bytt ut HDD mot SSD samt maxat RAM så den rullar på i fullt acceptabelt skick annars.
Vet inte om jag (hat)älskar det nya utseendet eller inte, tycker det är rätt snyggt över lag men samtidigt känns det som ett bantat OS i stil med iOS. Har aldrig varit ett fan av Notification-grejen. Det är jävligt tufft att man kan ringa från datorn via telefonen, även om jag inte direkt anser att jag någonsin kommer få användning för det då telefonen alltid ligger på skrivbordet precis bredvid datorn...
Edit: De nya ikonerna för mapparna har väl inte direkt de vackraste färgerna, de liknar de här
gamla godingarna.