2014-10-20, 18:46
Medlem
Displaceds avatar
Avstängningen är inget annat än ett hån mot Fernholm som fortfarande mår dåligt. Förjävligt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article19725499.ab
Citera
2014-10-20, 19:15
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Avstängningen är inget annat än ett hån mot Fernholm som fortfarande mår dåligt. Förjävligt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article19725499.ab

Så är det.

Samtidigt underhållande att under eftermiddagen få alla sina fördomar om lulefansen bekräftade.
Citera
2014-10-20, 19:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Sju matcher är alltså ett hån? Vad säger oraklet att det borde bli då? Fyrtioelvaochenhalv?
Citera
2014-10-20, 19:19
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Så är det.

Samtidigt underhållande att under eftermiddagen få alla sina fördomar om lulefansen bekräftade.
Hade varit roligt om det vart tvärtom. Vilket liv det hade varit härinne då.
Citera
2014-10-20, 19:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Sju matcher är alltså ett hån? Vad säger oraklet att det borde bli då? Fyrtioelvaochenhalv?
Han blir ju bara borta fyra matcher. Medan Forsberg glatt kan fortsätta spela inom kort lär det nog dröja innan Fernholm är tillbaka. Jag hade hoppats på 15 matcher varav kanske 5 omvandlats till böter, så 10 i praktiken. DN borde göra ett exempel av detta, man hoppar inte med armbågen in i huvudet på folk för helvete.
Citera
2014-10-20, 19:36
Medlem
crillecrilles avatar
Fyra matcher är ju pinsamt. Den där bötesregeln bör ändras eller slängas åt helvete.
Citera
2014-10-20, 19:37
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Han blir ju bara borta fyra matcher. Medan Forsberg glatt kan fortsätta spela inom kort lär det nog dröja innan Fernholm är tillbaka. Jag hade hoppats på 15 matcher varav kanske 5 omvandlats till böter, så 10 i praktiken. DN borde göra ett exempel av detta, man hoppar inte med armbågen in i huvudet på folk för helvete.

Så man ska helt plötsligt bara bestraffa en spelare hårdare än vad man bestraffar andra spelare i samma situation för att Fernholm KANSKE inte är tillbaka snart. Låter vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fyra matcher är ju pinsamt. Den där bötesregeln bör ändras eller slängas åt helvete.

Det borde dras en större del av lönen kan jag ju tycka.
Citera
2014-10-20, 19:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Det borde dras en större del av lönen kan jag ju tycka.
Jag tycker nog hellre att man ska stänga av spelaren i sju matcher om man utdömt ett straff om sju matcher. Sen är det väl upp till klubben om de vill betala för en tjänst de inte erhåller. Hur som helst så är det skamligt att Forsberg bara missar fyra futtiga matcher i serien efter ett så brutalt överfall.
Citera
2014-10-20, 19:45
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag tycker nog hellre att man ska stänga av spelaren i sju matcher om man utdömt ett straff om sju matcher. Sen är det väl upp till klubben om de vill betala för en tjänst de inte erhåller. Hur som helst så är det skamligt att Forsberg bara missar fyra futtiga matcher i serien efter ett så brutalt överfall.

Fast jag tror att det svider mer för spelaren om en stor del av lönen försvinner. Jag tvivlar på att spelarfacket skulle gå med på att klubbarna inte betalar spelarna för att dessa är avstängda.

Tycker att straffet är fullt rimligt, men i överkant om man jämför med liknande situationer. Om sedan såna situationer borde börja bestraffas hårdare är en annan fråga.
Citera
2014-10-20, 19:58
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
En utlänsk back ska tydligen leta ny klubb i annan liga

Stockholmare är utläningar.

Citat:
Ursprungligen postat av nwt
Niklas Arell lånas ut till Malmö

http://nwt.se/sport/folj_fbk/article1667971.ece
Citera
2014-10-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Ska vi ta upp gamla matcher så minns väl alla när skrek Luleklacken "låt han dö" och "köp en ny" när Jyri Marttinen låg på isen med bruten käke. Vi kan iaf utifrån Forsberg-klippet identifiera er trumslagare som en av idioterna.

Ska vi ta upp ännu äldre matcher så skrek Skellefteklacken "Bär ut liket" när Hans Norberg låg förlamad på isen i Skellefteå.....
Citera
2014-10-20, 20:12
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Ska vi ta upp ännu äldre matcher så skrek Skellefteklacken "Bär ut liket" när Hans Norberg låg förlamad på isen i Skellefteå.....
Det var av omsorg, de ville att han skulle få hjälp snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in