2014-10-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
N/S Concord ligger tydligen och inväntar lastorder.. Ägarna har kommenterat den svenska hysterin.
http://www.svt.se/nyheter/ryska-moderskeppet-vi-ar-smickrade

Så var det med det..

Snälla använd sökfunktionen innan du postar gamla nyheter, det här har nämnts flera dussintals gånger idag.
Citera
Medlem
King Pins avatar
En person som kommenterade DN:s (tror jag) liverapportering hävdade att flera Jas flög över Söder - någon som kan bekräfta?
Citera
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
På ekot P1 nu 16.45 försökte en journalist rapportera live från skärgården. När han berättade vart han stod, så bröts plötsligt sändningen. Slump... eller?
Citera
2014-10-20, 16:49
Medlem
Citat:
N/S Concord ligger tydligen och inväntar lastorder.. Ägarna har kommenterat den svenska hysterin.

Så var det med det..

Och det är såklart 100% sant, ungefär lika sant som att det är en holländsk ubåt som är i skärgården?
Citera
2014-10-20, 16:50
Medlem
yussufs avatar
Det näst mest upprörande i hela den här soppan är (förutom att ryssen inte respekterar svenskt territorium) att svenska medier finns på plats i princip näst intill insatsen med såväl båt som helikopter. Lägg locket på för bövelen och informera bara i efterhand. Man skulle kunna tro att svenska medier är kollaboratorer med ryssen.
Citera
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetruz
Vänta, va? Igen, från SvD (16.12, Hannes Delling):

Försvarsmakten dementerar att det skulle finnas en order om att fritidsbåtar ska hålla sig 10000 meter bort från militärfartyg.
– Det är ett rykte som har tagit fart. Jag ka bekräfta att det inte stämmer. Däremot får man gärna iaktaga någon form av försiktighet. Det är underrättelseverksamhet som bedrivs och vi behöver kunna arbeta ostört, säger Therese Fagerstedt, tjänsteförrättande pressekreterare till SvD.

Var det SvD som spred disse rykter? Jeg kan se nu at det har plockat bort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Okej, besitter inte någon kunskap om de här så vänder mig till er i oro. Kan det bli krig? Vad kommer hända om FM hittar ryssarna?
Nej det kommer inte att bli krig.

Personligen har jag börjat tappa tron på hela historien. "Vittnet" visade sig vara en wt-kille, och jag tycker hans bild är förvånansvärt usel med tanke på att han ska ha sett ubåten i 5 minuter. Den ska också ha glidit fram i hamnfart, vilket gör att jag ställer mig frågande till skumbildningen på bilden.

Nej, "tyvärr" tror jag inte mer på detta. FM har möjligtvis någorlunda medvetet överreagerat för att "ge igen" för flygincidenten, och för att berättiga sin egen verksamhet mer anslag.

Concord verkar också vara en blindgångare.
Citera
2014-10-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
En person som kommenterade DN:s (tror jag) liverapportering hävdade att flera Jas flög över Söder - någon som kan bekräfta?
Jag bor på söder. Har inte hört eller sätt någonting
edit:hörde dock något som lät som ett vanligt plan nu. Det var verkligen inget militärplan.
edit2:hörde ännu ett typ 30 sekunder efter första
edit3ch nu hör jag ett tredje plan typ 2 min efter de andra? Låter fortfarande inte som ett militärplan men brukar inte höra plan så nära inpå varandra i vanliga fall
edit4: och nu hörde jag ännu ett. börjar bli lite komiskt xD . Något lurt är de iallafall för såhär brukar det inte vara
Senast redigerad av pcfreak 2014-10-20 kl. 17:01.
Citera
2014-10-20, 16:51
Medlem
Midus avatar
UVB-76 "Buzzer" är tillbaks och sänder på 4625 kHz.
Har inte hittat något om sändningsavbrottet i morse, kanske är ett radiofenomen?

Och OnT:
Har det inte framkommit NÅGOT ALLS om gubben på skäret mitt ute i vattnet? Fick SÄPO tag på honom? Var det en lokal fiskargubbe som funnits och avfärdats som Spetznas?
Media har dålig uppföljning på sina egna linjer.
Citera
2014-10-20, 16:52
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Så var det med det..

Du tycker det inte är konstigt att den ligger nära Stockholm när den väntar på att få lasta i Ryssland?
Citera
2014-10-20, 16:52
Medlem
zetruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Var det SvD som spred disse rykter? Jeg kan se nu at det har plockat bort det.
Inte den blekaste. Jag trodde Aftonbladets (eller var det Expressens?) reporter som, på plats i liten båt, fick order från försvaret att ta sig bort från området. Tio tusen meter.
Tror SvD fått det här om bakfoten, jag tror "the no-go zone" är på riktigt. Men jag kan ha fel.

Edit: Expressen rättar också till sitt misstag och citerar försvarets dementi. My bad. Eller ja, deras bad.
Senast redigerad av zetruz 2014-10-20 kl. 16:56.
Citera
2014-10-20, 16:53
Medlem
vettigstrands avatar
Återigen har någon intervjuat de hollänska korvetterna om varför de skuggade de ryska fartygen?
På vems order skedde det?
Och varför stängde även de av transponders?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in