2014-10-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Svenskar borde skämmas. Haha folk skrattar åt Sverige. Det finns ingen ubåt ens. Så jävla stolt att jag endast pluggar i Sverige och ska lämna erat land så fort jag är klar med min utbildning.

Ert är den korrekta stavningen, det borde väl du som pluggar veta.....

Du har skrivit fjant inlägg var och varannan minut, hittar du inget annat på flashback?
Citera
Medlem
sanchoos avatar
Hur länge klarar ubåten att gömma sig? Den uppges vara skadad, men hur länge kommer besättningen klara sig?
Citera
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Mitt resonemang var snarast riktat mot diskussionen huruvida planet var civilt eller militärt. Det ser dock ut som att man vill till Helsingfors....

Hade man velat landa i Helsingfors hade man inte legat kvar på 40,000 fot.
Citera
2014-10-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Hur länge klarar ubåten att gömma sig? Den uppges vara skadad, men hur länge kommer besättningen klara sig?
FM dementerade igår att dom hade några uppgifter om en skadad ubåt..
Citera
2014-10-20, 16:25
Medlem
Citat:
Svenskar borde skämmas. Så jävla stolt att jag endast pluggar i Sverige och ska lämna erat land så fort jag är klar med min utbildning.

Lovar du det?
Citera
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Fast han skriver ju lögner om att försvaret hittat på en massa ubåtsjakter på 80-talet mm.
Ja...och hur tror du det var då ?
Stora ubåtsjakten utanför sundsvall på 80-talet var det. Där kom det in en observation, och larm gick ut. En kustbevakningsbåt återrapporterar att det är lungt..det är nämligen de som ligger på den positionen där observationen gjorts. Och vad händer ? Försvaret drar på stort ändå, och kustbevakarna som försöker protestera beläggs med yppandeförbud.
( dock så hann det göras en radiointervju med en av kustbevakarna på någon lokalradiostation ).
Likaså ett stort pådrag utanför Hudiksvall då en fiskare av misstag togs för att vara en ubåt. Stort jävla pådrag, fast de väl insatta visste hur det låg till.
Citera
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo

Flera veckor kan besättningen klara sig utan problem. Som Göran Frisk sa till aftonbladet tidigare handlar det om elitsoldater.
Citera
2014-10-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Vi kommer inte få mer information från FRA om dom kommer motta flera såna här Nöd Anropssignaler.
Den där båten NS Concordia kanske ligger kvar får signalspana mot Sverige.

Låt säga Ryssen kanske jävlas med FRA efter detta och sänder flera NödAnrop från olika adresser då kommer inte FRA fatta nånting vad som försiggår då kan dom lura FRA hur dom vill och sända flera NödAnrop från olika ställen medans dom landstiger på en helt anna plats.
Finns väl ingen anledning att tro att FRA skulle vara korkade?

En annan fråga är ju vilka förutsättningar det finns för att borda N/S Concordia. Kommer hon i på vårt område är det väl bara att kliva på? Hon är registrerad i Liberia - och där har man ju som bekant annat för ögona nu.
Citera
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capnjazz
FM dementerade igår att dom hade några uppgifter om en skadad ubåt..

Ja, men jag undrar ju hur länge ubåten och besättningen klarar sig? Har de t.ex. mat,vatten,bränsle etc
Citera
Medlem
crachies avatar
är statsministern kvar i Helsingfors ang. flyget som förmodligen inte har något med ubåten att göra
Citera
2014-10-20, 16:27
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Svenskar borde skämmas. Haha folk skrattar åt Sverige. Det finns ingen ubåt ens. Så jävla stolt att jag endast pluggar i Sverige och ska lämna erat land så fort jag är klar med min utbildning.
Vad borde vi skämmas över? Vilka skrattar åt oss? Källa på att det inte finns någon u-båt? Skönt att du sticker, då slipper vi sådana som dej.
Citera
2014-10-20, 16:28
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Ja...och hur tror du det var då ?
Stora ubåtsjakten utanför sundsvall på 80-talet var det. Där kom det in en observation, och larm gick ut. En kustbevakningsbåt återrapporterar att det är lungt..det är nämligen de som ligger på den positionen där observationen gjorts. Och vad händer ? Försvaret drar på stort ändå, och kustbevakarna som försöker protestera beläggs med yppandeförbud.
( dock så hann det göras en radiointervju med en av kustbevakarna på någon lokalradiostation ).
Likaså ett stort pådrag utanför Hudiksvall då en fiskare av misstag togs för att vara en ubåt. Stort jävla pådrag, fast de väl insatta visste hur det låg till.

De väl insatta i det här fallet är Försvarsmakten som under många år får bevis och mönster. I vissa fall blir det fel men långt ifrån alla ubåtsjakter var det. Bara läsa offentliga rapporter om ubåtsjaktoperationerna bla. den från 2001 som avhandlar ämnet.

Man kan ju inte utgå från att det direkt är ett misstag för i så fall kommer det ju aldrig bli några operationer om nu inte främmande makt seglar rakt in skärgården men det är ju jätte troligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in