2014-10-20, 15:39
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
https://www.youtube.com/watch?v=iNMI1WApEgE#t=69
Påtal om hemskt (kanske) beteende, 0:50 in i klippet, vad sjunger klacken?

Klacken eller fyra-fem mindre kloka människor i klacken? Hör du några burop när det förkunnas att Forsberg får matchstraff?
Citera
2014-10-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Klacken eller fyra-fem mindre kloka människor i klacken? Hör du några burop när det förkunnas att Forsberg får matchstraff?

Visst gör man väl det?
Citera
2014-10-20, 15:54
Medlem
MrLims avatar
Citat:

Svårt att säga, med tanke på mickplacering kan det vara som du säger 4-5 eller en betydligt större skara. Skitsamma hur många det är, trist beteende i vilket fall som helst.

Jodå, några burop hörs, men betydligt lägre än vad ramsan gjordes.
Citera
2014-10-20, 15:55
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Visst gör man väl det?

Jo, det var något enstaka burop. Överröstades av vad jag antar är applåderna från ett fåtal djurgårdare
Citera
2014-10-20, 15:56
Medlem
Citat:
Jo, det var något enstaka burop. Överröstades av vad jag antar är applåderna från ett fåtal djurgårdare

Haha präcis! Inte lät det som många inte.
Citera
2014-10-20, 15:57
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Haha präcis! Inte lät det som många inte.

https://www.youtube.com/watch?v=5w50pTqOHn4

Ska vi ha tävling i burop så tror jag att skaikarna överröstar Luleå här när Komarek ligger blödande på isen

Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
Svårt att säga, med tanke på mickplacering kan det vara som du säger 4-5 eller en betydligt större skara. Skitsamma hur många det är, trist beteende i vilket fall som helst.

Jodå, några burop hörs, men betydligt lägre än vad ramsan gjordes.

Det är ingen större skara. Har inte hört särskilt många som försvarar Forsberg tackling. Problemet är ju disciplinnämnden som kör tombolahjulet varje gång man ska dela ut en avstängning. Sedan svider det ju en aning när djurgårdare har kommit undan lättare med överfall som är minst lika farliga tidigare.
Senast redigerad av siryessir 2014-10-20 kl. 16:01.
Citera
2014-10-20, 15:58
Moderator
sm910difs avatar
En revival för hån som "DIFiplinnämnden"? Vi är inte AIK, så samma bekräftelsesökande "Vi berör!!!" känner jag inget behov av, men nog är det lite småtrevligt med upprörda norrbottnigar och allsköns bönder. Jag kan inte tycka att sju matcher är i överkant, däremot att disciplinnämnden satt väldigt underligga straff i liknande och andra sorters situationer varför jämförelser blir skeva.

Att några i Luleå sjunger "låt han dö" är väl inte så mycket att förfasas över, så länge det inte är sanktionerat från organiserat håll passar det bara väl in i helhetskänslan av att man möter SHLs egna lilla Bofors.
Citera
2014-10-20, 16:04
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif

Att några i Luleå sjunger "låt han dö" är väl inte så mycket att förfasas över, så länge det inte är sanktionerat från organiserat håll passar det bara väl in i helhetskänslan av att man möter SHLs egna lilla Bofors.

Haha, det måste vara därför som jag tycker att Bofors är roliga att se på i allsvenskan. För mig får Luleå gärna vara elitseriens Charlestown Chiefs. Fast för tillfället saknas det en del profiler för det.
Citera
2014-10-20, 16:06
Medlem
Citat:

Ska vi ha tävling i burop så tror jag att skaikarna överröstar Luleå här när Komarek ligger blödande på isen
Du inser att det mest är Luleklacken som buar och toktrummar? Och att Oscar Lindberg sedan friades helt av diciplinnämnden?

Ska vi ta upp gamla matcher så minns väl alla när skrek Luleklacken "låt han dö" och "köp en ny" när Jyri Marttinen låg på isen med bruten käke. Vi kan iaf utifrån Forsberg-klippet identifiera er trumslagare som en av idioterna.
Citera
2014-10-20, 16:08
Medlem
Citat:

Svarade ju bara på din fråga! No need to be defensive
Citera
2014-10-20, 16:14
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Haha, det måste vara därför som jag tycker att Bofors är roliga att se på i allsvenskan. För mig får Luleå gärna vara elitseriens Charlestown Chiefs. Fast för tillfället saknas det en del profiler för det.
Ja, det var inget ensidigt negativt omdöme - jag håller era två lags matcher för klart mer underhållande än de flesta övriga. Även om liknelsen spelmässigt inte är helt klockren...
Citera
2014-10-20, 16:21
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Svarade ju bara på din fråga! No need to be defensive

Försökte skoja lite med tanke på att det är bortaklacken som låter mest där också. Som i Forsberg-klippet alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Du inser att det mest är Luleklacken som buar och toktrummar? Och att Oscar Lindberg sedan friades helt av diciplinnämnden?

Ska vi ta upp gamla matcher så minns väl alla när skrek Luleklacken "låt han dö" och "köp en ny" när Jyri Marttinen låg på isen med bruten käke. Vi kan iaf utifrån Forsberg-klippet identifiera er trumslagare som en av idioterna.

Fokus på Widing istället nu.

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Ja, det var inget ensidigt negativt omdöme - jag håller era två lags matcher för klart mer underhållande än de flesta övriga. Även om liknelsen spelmässigt inte är helt klockren...

Känslor är alltid underhållande. Hade gärna sett en slutspelsserie mellan Luleå-Djurgården. Problemet skulle väl vara som förra gången att laget som går vidare knappt har några hela spelare till nästa slutspelsserie.

Senast det begav sig var det ruskigt underhållande och det är väl egentligen bara Färjestad-HV(2012?) som har varit lika underhållande att se dom senaste åren.
Senast redigerad av siryessir 2014-10-20 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in