2014-10-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudde123
Kan tillägga att i sydöstra sverige, mot kusten, har det hörts flyg nu av och till i kanske 15 min.

jag bor vid Arlanda och hört flyg hela dagen är det normalt.... asså ge er nu.
Citera
2014-10-20, 15:38
Medlem
rymdugglas avatar
Vad håller rövhålet på expressen på o säger i amerikansk media nu då!? det är väl Helt avfärdat att det inte är en holländsk ubåt!?!?

News om jasplanen? någon som hör dom?
Citera
2014-10-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag vet att det är skolplan! Fatta.
Ändå trevligt att veta om de brukar ha så många plan uppe i normala fall.

6 plan är inte mycket förmodligen så är det en grupp om är ute och lär sig flyga det är helt normalt hur dålig försvarsmakt tror du vi har.
Citera
2014-10-20, 15:39
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmdonuts
Jeezus vad rösten på aftonbladets ankare skär i öronen. Göran Frisk är dock underhållande. Sveriges svar på Tommy Lee Jones.
Utan att veta vem det är gissar jag att du menar Lena Mellin? Den skatan kraxar alltid för mycket.
Citera
2014-10-20, 15:39
Medlem
zetruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Skulle x antal JAS ha någon chans mot x antal MIG eller SU eller vad de nu kommer med, om ryssarna kände för att leka skarpt?
O ja. Om Gripen är bestyckat med jaktrobotar är det ett jävla plan vi pratar om, mycket modernare än de flesta ryska plan. Ryssarna skulle bara ha numerärt övertag, och då skulle de behöva investera en jävla fokus, vi snackar helkrig då. Men det är rent hypotetiskt; risken för regelrätt luftstrid är försvinnande liten baserat på informationen vi har nu.

Edit: (Eftersom vi inte ens har info om att ryssarna har några plan i området alls. Bör vara övertydlig med just hur försvinnande liten risken är.)
Citera
2014-10-20, 15:40
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Stackars finska statsministern som måste stå och tvärljuga på presskonferensen når frågan om svensk beredskap kom upp.
Citera
2014-10-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetruz
O ja. Om Gripen är bestyckat med jaktrobotar är det ett jävla plan vi pratar om, mycket modernare än de flesta ryska plan. Ryssarna skulle bara ha numerärt övertag, och då skulle de behöva investera en jävla fokus, vi snackar helkrig då. Men det är rent hypotetiskt; risken för regelrätt luftstrid är försvinnande liten baserat på informationen vi har nu.

Jodå rent hypotetiskt, men är bara lite nyfiken på vilken klass deras prylar håller.
Citera
2014-10-20, 15:41
Medlem
Vad ska vi med JAS-planen till?
Citera
2014-10-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Vad ska vi med JAS-planen till?

JAS Är duktiga på att spana.
Citera
2014-10-20, 15:43
Medlem
BonerBatmans avatar
Kan det vara så att de hittat båten och nu skickar upp plan för att vara förberedda på ryskt motangrepp?
Citera
2014-10-20, 15:43
Medlem
Det är inte sagt hur länge flygförbudet kommer hållas?
Citera
2014-10-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Göran Frisk påstår att ubåten är hittad....ska man skratta eller gråta?

Vad vill du ha för svar tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in