2014-10-20, 11:38
Medlem
Varför ljöd en siren nyss?
Citera
2014-10-20, 11:38
Medlem
Sverige och Nederländerna har med största sannolikhet ett tätt samarbete och det finns INGEN anledning till att våra länder skulle spionera på varandra. Sluta diskutera saken, tar bara upp på plats i tråden.
Citera
2014-10-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Det är ingen jävla holländsk u-båt. De kan ta sin fattiga statspropaganda och köra upp någonstans. Nu mer än någonsin vill man ju hitta deras lilla plåtlåda.

Helt riktigt.

Den nyheten är förmodligen mer ämnad för ryssar som har börjat spekulera än oss och resten av världen.
Citera
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Om jag förstår det hela rätt så kommunicerar de genom satellitkontakt via fastlandet, då måste u-båten vara i ytläge el näst intill..

Okej, och hur länge har miniubåten möjlighet att genomföra denna procedur? Hur länge räcker energin, bränslet, osv på farkosten.

Kan farkosten lägga sig på relativt grund berggrund och "släcka ned" sig själv samtidigt som man upprätthåller kontakt med moderskepp/bas?
Citera
Medlem
Var det nån mer än jag som såg HMS stockholm rikta den främre kanonen uppåt i expressens livesänding? därefter gick ljudlarmet...
Citera
2014-10-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Eh, kanske för att rysk media är statsstyrd, att ryssarna nekat att man invaderat Ukraina etc.

Du gör ingen skillnad på holländsk och rysk media?

Jag tycker bara det är intressant att ena sidans förnekande tas som självklar fakta medan den andra sidans är en självklar lögn.
Citera
2014-10-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Sverige och Nederländerna har med största sannolikhet ett tätt samarbete och det finns INGEN anledning till att våra länder skulle spionera på varandra. Sluta diskutera saken, tar bara upp på plats i tråden.

Det kan vara en holländsk ubåt. False flag för att få Sverige att gå med i Nato. Ett trick för att vända opinionen, den enda anledningen till att vi inte gått med än. Jag tror på ryssen.
Citera
2014-10-20, 11:43
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordkrall
Jag tycker bara det är intressant att ena sidans förnekande tas som självklar fakta medan den andra sidans är en självklar lögn.
Ja, det är helt självklart att man gör. Hur någon inte kan göra samma distinktion tyder på en ganska grov historielöshet och stora kunskapsluckor i den personen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Okej, och hur länge har miniubåten möjlighet att genomföra denna procedur? Hur länge räcker energin, bränslet, osv på farkosten.

Kan farkosten lägga sig på relativt grund berggrund och "släcka ned" sig själv samtidigt som man upprätthåller kontakt med moderskepp/bas?
Varje gång de intar ytläge är risken naturligtvis högre för upptäckt, därför undviks detta i högsta utsträckning.
Citera
Medlem
Att det är rysk aktivitet i Östersjön är inget nytt, att ryssar har varit inne i skärgården är inget nytt, dock va det x-antal år sen. Men med den upptrappade närvaron av ryska flygvapnet och marinen. Samt att oljefartyget som cirkulerat i en liten cirkel i Östersjön i över en månad, för att sedan vända hem när Svenska marinen mobiliserar. Som dessutom ägs av en nära vän till Putin själv.

Förespråkar för att det är rysk närvaro i Stockholms skärgård. Sen som tidigare sagt är "Russia today" statsstyrd media.

Nederländerna hade nog informerat svenska försvaret om närvaron och isåfall speciellt om ubåten va skadad.
Senast redigerad av Ltsvensson 2014-10-20 kl. 11:51.
Citera
Medlem
Whiros avatar
Jag blir riktigt imponerad om Sverige lyckas hitta en u-båt i det här området. Ganska många flyktvägar http://www.expressen.se/nyheter/grafik-handelserna-i-stockholms-skargard/
Citera
2014-10-20, 11:44
Medlem
Jag utesluter inte alls att Nederländerna valde att ta en närmre titt under övningarna. Det är naivt och tro att det enbart kan vara Ryssland. Sen är en dementi värdelös från båda sidor. Ubåten är nog långt borta så dom vet att dom inte behöver oroa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in