2014-10-19, 22:35
Medlem
Karditsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Japp. она утонула = hon dränks inte hon är dränkt om jag får till det rätt.

Tvärtom men jag pratar inte om någon sida, pratat med en person
Citera
2014-10-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undedist
"она утонула" betyder "hon sjönk". Inte att hon dränks.

Citat:
Ursprungligen postat av charter
Hon sjönk, blir det t.o.m

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det låter troligare.

Kan ni förklara för oss som inte hängt med hela biten vad fan det är ni talar om? Hur kan flashbackare sitta och översätta vad ryssar på nån okänd båt säger? Alltså vad är det som ni spekulerar kring
Citera
2014-10-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undedist
Det som vi hör på "The Buzzer" just nu är en rysk TV kanal ("Mir"), någon kollar på en TV serie "Наследница" (arvtagerskan).
Känns lite som att en operatör måste sitta vid sin studio regelbundet och nu har börjat tröttna och valt att spendera sina timmar framför tv. Har aldrig hört en tv eller något annat innan, bara oregelbundna röster en gång i månaden. typ.

om det nu visar sig att det är en rysk ubåt så kanske man kan blanda in "the buzzer".
Citera
2014-10-19, 22:37
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Kan ni förklara för oss som inte hängt med hela biten vad fan det är ni talar om? Hur kan flashbackare sitta och översätta vad ryssar på nån okänd båt säger? Alltså vad är det som ni spekulerar kring
Uttrycket - den ryska texten - är från en YT-kommentar som postades i ett YT-klipp om Dmitri-Typhoonen. Kommentaren postades för 4-5 timmar sedan. Vilket är skrämmande för då hade "ryktet" inte tagit fart ännu mig veterligen
Citera
2014-10-19, 22:38
Avslutad
Ja för knölvalar och vattenskotrar brukar ju resultera i:

Citat:
Estonian border guards put on higher alert near Saaremaa and Hiiumaa islands, sen officer tells broadcaster

Källa: Twitter
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobzInadE
Rysk TV + morsekod på buzzern, vad i helvette, såhär mycket aktivitet har inte UVB-76 haft någonsin?!

Så länge du inte gör en tolkning av det du hör och också redovisar detta så kan du väl bespara oss andra ditt jäkla tjafsande om vad du hör. Är du rädd för ett världskrig eller, du verkar helt hispig.

Logga ur här och sätt dig ner och fundera en stund på vad det är du hör och försök dra en slutsats av det, återkom sedan när du har något relevant att tillföra tråden.
Citera
Medlem
gavlips avatar
Om det är en stor båt och den har sjunkit så lär det komma snart komma fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
Tvärtom men jag pratar inte om någon sida, pratat med en person

Och vem är denna person? Kan du beskriva denne närmare? Varför ska vi tro på vad hen har sagt?
Citera
2014-10-19, 22:39
Medlem
Provokatörs avatar
Det är dök upp nyss i (den avstannade) chatten som det länkades till tidigare i tråden. Troll eller inte... kan vara någon som inte har ett konto här.

Citat:
"Sun Oct 19, 10:16:58pm
ruadsandiego: jag är personen som tog den "bild" som försvarsmakten har släppt. Det är i dock inte bara en bild jag fånga utan en video. Vad som visas är en frame från denna video"

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2014-10-19 kl. 22:39. Anledning: stavvning
Citera
Medlem
farmenSebastians avatar
Alltså

Ryssland behöver ju i nuläget inte bedriva så mycket till underrättelseverksamhet.
De har ju gjort en slags skenmanöver (igen) och kan nöjt luta sig tillbaka och få allting serverat.
Det är ju bara att bevaka svensk media !

Sen är det bara att titta på Nyheterna, alla de bilder som Expressen tagit nu på Visby och andra militära skepp där man zoomar in på känsliga områden och redogör för funktioner,personal, mm.
Journalisternas "bevakning" bygger enbart på att få Försvarsmakten att försäga sig, avslöja sina brister, man gör det till politik.

Skandal.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att en femåring skull slå dig i schack med lätthet. Direkt korkat att samla landets alla resurser till ett ställe och lämna resten av kusten öppen för intrång. Har du hört talas om begreppet skenmanöver?

Man kan ha koll på rörelser under vattnet utan att fysiskt ha ett ytfartyg mellan varje ö.

du vet inte vad du pratar om, varken om aktiv ujakt eller kababla marina resurser, det handlar inte om att ha koll under vattnet - det handlar om att täppa till in/utlopp fysiskt och ha tillräckliga resurser för direkt bekämpning på plats. Den frågan kommer på bordet sen vid summeringen av allt detta.
Citera
2014-10-19, 22:40
Medlem
Mikessons avatar
Jag bara undrar. Tror ni att ni avlyssnar någon rysk ubåt i Sthlm skärgård. Eller vad gör ni?
Tror knappast dom tjitttjattrar på öppna frekvenser utan kryptering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in