2014-10-19, 21:26
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Man undrar vad det kan vara för utrustning de installerat om så är fallet? Är ju knappast för att studera det marinbiologiska livet i Sverige. Någon slags utrustning för att komma över statshemligheter?
Citera
2014-10-19, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
om så är fallet, vad i helvete gör en sådan stor ubåt inne i Stockholms skärgård!?

Någon tyckare påstod att Stockholms skärgård är lämplig om man vill gömma sig om man är rysk ubåt om det blir krig. Tror det beror på att vi inte har mycket till försvar, det är ganska djupt (upp till 100m), och NATO kan inte leta inne på svenskt vatten
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rymduggla
Åter igen jag menade INTE att en sådan ubåt skulle röra sig INOMSKÄRS. Utan att den ligger och bubblar i östersjön på internationellt vatten och då möjligtvis att en mini sub utgått från denna båt.
Precis! Någon sjönk plötsligt i mitt hjärta! Hoppas att du förstår vad jag menar, håller på att gråta..
Putin planerade krig mot NATO förövrigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Varför tror du att det är NATO?

NATO har nyligen haft en övning i skärgården tillsammans med marinen.
Sverige är inte neutralt längre, utan alliansfritt. Sverige har tränat militärt och delat underrättelser med NATO sedan 50-talet.

Motivera gärna NATO.
Njae, Sverige har aldrig varit neutralt utan vi har alltid varit alliansfritt.
Devisen var "alliansfrihet i fred syftande till neutralitet i krig".

Frågan är om vi delade information direkt med NATO eller om vi gjorde det via omvägen USA. Jag tror personligen på USA.
Citera
2014-10-19, 21:28
Medlem
rymdugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Precis! Någon sjönk plötsligt i mitt hjärta! Hoppas att du förstår vad jag menar, håller på att gråta..
Vad yrar du om?
Citera
Medlem
Benny76s avatar
ang Dmitrij Donskoj,utanför skärgården?

https://translate.google.se/translate?sl=ru&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fsvit24.net%2Fworld-news%2F115541-u-beregov-shvetsii-tonet-rossijskaya-podvodnaya-lodk a-dmitrij-donskoj&edit-text=&authuser=0
Senast redigerad av Benny76 2014-10-19 kl. 21:30.
Citera
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
om så är fallet, vad i helvete gör en sådan stor ubåt inne i Stockholms skärgård!?

Finns väl bara en ENDA Typhoon kvar, har för mig Ryssarna använder denna som #utvecklings-plattform" för sina nya misisystem, har ingen länk just nu men läst om det för länge sedab då jag själv är väldigt nyfiken i ämnet Ryssen.
Citera
2014-10-19, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rymduggla
Vad yrar du om?
Har ringt 2-3 nu, det säger att en ubåt av OKÄND klass skickades i OKÄND uppdrag, och resultaten är OKÄND, hänger du med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Varför tycks folk här tro att bilden försvarsmakten släppt är den enda underrättelseinformationen de har att gå på?
Tänkte precis skriva samma sak. Inte direkt så att FM släpper all info dom har samtidigt som sökarbetet fortfarande pågår..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
Tack, låter som samma signal hela tiden, samma mönster.
Ni som vill ha ner filen via Linux tex kan köra:

wget http://www.fildirekt.se/dl/1413761120.wav

Men det är ni nog medvetna om redan, Tack igen!

Varsågod!
Citera
2014-10-19, 21:30
Medlem
Jag tyckte att fotot som har släppts påminner lite om diverse loch ness-odjursfoton. Varför är alltid dessa likt UFO foton så jävla kassa???
Citera
2014-10-19, 21:30
Medlem
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1263018,Dmitrij-Donskoj-tonie-u-wybrzezy-Szwecji-Media-na-pokladzie-rosyjskiego-okretu-znajduje-sie- ponad-sto-osob
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in