2014-10-19, 18:18
Medlem
Nu hör jag! aktivitet på 4625 khz, aka "the buzzer".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Bara jag som hörde något på 4625 nyss? Höll på i kanske 10-15 sekunder, lät som propellrar från en helikopter ungefär, fast med lägre frekvens.
Tycker ni ska utesluta The buzzer ifrån detta. Den håller på som den gör nu precis lika mycket som vanligt och tror knappast dom isf använder den till att bistå fartygen.

Finns så många andra intressanta frekvenser som man också självklart kan koppla till den här händelsen.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiqq
Borde de inte förlägga sökningen ut mot havet? Känns som att de tagit sig dit på något sätt...

Citat:
Ursprungligen postat av GriZzm0
Hörde också det.
Borde varit morse som epiqq säger. Nu hörde jag något jävla plupp också? Lät ungefär som något hämtat från ett dataspel, vet inte hur jag ska beskriva det. Någon mer som hörde?
Citera
2014-10-19, 18:19
Medlem
gavlips avatar
Alla ryska fraktbåtar som råkar befinna sig i Stockholms närhet förvandlas i flashback forums medlemmars fantasi till bärare av miniubåtar med hål i skrovet där miniubåten kan simma in.
Senast redigerad av gavlip 2014-10-19 kl. 18:22.
Citera
2014-10-19, 18:20
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Trams.

AIS uppdateras automatiskt, att det inte finns någon uppdatering beror på att
fartyget inte är inom räckhåll från en AIS-mottagare.

Och hur förklarar du att andra fartyg i Professorns närhet lyckas få iväg iväg sina AIS-signaler?
Det är helt omöjligt för dig att avgöra huruvida det saknas en signal eller om AISen är avstängd.

/Provokatör
Citera
2014-10-19, 18:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Vågar ni överväga möjligheten att detta är bogus?
Citera
2014-10-19, 18:22
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Alla ryska fraktbåtar förvandlas i fb-forum medlemmars fantasi till bärare av miniubåtar med hål i skrovet där miniubåten kan simma in.

Vad är det för fel på dig? Låt folk spekulera.
Citera
2014-10-19, 18:23
Medlem
dondes avatar
Hur många ubåtar använder Sverige i sökandet?
Citera
2014-10-19, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
läste tillbaka i tråden; ÄR det bekräftat att den svartklädde vadaren var en fiskare ? Om det är så - så skicka en källa på det.

Jag skrev att jag har en liknande bild, inte att bilden är min.
Men jag anser inte att bilden är skum då jag har en typ likadan på min
farfar som fiskar... Tagen från sommarstugan.

Varför skulle han gå upp vid en brygga och inte mer dolt?!?
Citera
2014-10-19, 18:24
Avslutad
Enligt ekot så avfärdade FM påståenden om en rysk ubåt. Samtidigt sa dom "Det går inte att säga att det inte ligger till på det sättet" om jag hörde rätt.
Citera
2014-10-19, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
En bekant till mig som har haft ganska god insyn i ubåtsjakter förr sa idag att ryssarna har extremt bra koll på ställen de kan lägga sig och sedan gömma sig ett tag utan att man egentligen kan hitta dem utan tur. Han påstod även att det finns installationer på botten som ryssarna själva skapat för att kunna gömma sig, hur mycket sanning det är i detta vet jag inte. Men han brukar inte ljuga och jag vet om att han haft rätt om militära saker förr.

Finns det någon i tråden som vet mer om vad det skulle vara för något eller jag kan avfärda det som rent skitsnack?

precis så är det, så han har helt rätt. Det ligger i förbandens grunduppdrag att förbli osedda veckvis.
Citera
2014-10-19, 18:25
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Kanske gör bort mig helt men vad menas med "AIS Type: Search and Rescue"?
Såg det nu på Professor Logachev på Marinetraffic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in