Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-10-19, 16:31
Medlem
chilly_walks avatar
Tja,

Precis uppdaterat både mobilen (iPhone 5) till 8.0.2 och macbook pro:n till Yosemite. Har problem med airdrop, funkar inte någonstans. Provat alla olika former av omstart, byte av wifi-nät etc. Hittar inte datorn från iPhonen och vice versa. En googling har inte resulterat i några fungerande tips. Npgon som sitter på kunskaper som kan vara till hjälp?

Mvh
Citera
2014-10-19, 16:40
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Fast innan 10.10 så resulterade cmd+mellanslang med att Spotlight öppnades uppe i högra hörnet från menyn.

Samma basala funktion, men grymt mycket bättre utseende.

F.ö lackade jag ur på att man nu måste minimera fullscreen genom den "gröna knappen uppe till vänster". Eftersom jag i 100% av fallen har muspekaren på högersida av skärmen när jag behöver minimera en fullscreen stör det mig något enormt.
Håller med om att det där är en mindre katastrof. Varför?

Annars tycker jag att Y slår M lätt. Och designen är bättre än man tycker vid första anblick.
Citera
2014-10-19, 17:15
Medlem
passains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_walk
Tja,

Precis uppdaterat både mobilen (iPhone 5) till 8.0.2 och macbook pro:n till Yosemite. Har problem med airdrop, funkar inte någonstans. Provat alla olika former av omstart, byte av wifi-nät etc. Hittar inte datorn från iPhonen och vice versa. En googling har inte resulterat i några fungerande tips. Npgon som sitter på kunskaper som kan vara till hjälp?

Mvh

http://support.apple.com/kb/HT4783?viewlocale=sv_SE&locale=en_US
Citera
2014-10-19, 17:27
Medlem
chilly_walks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passain
http://support.apple.com/kb/HT4783?viewlocale=sv_SE&locale=en_US

Tack,

Nu är det dock så att telefonen inte hittar datorn och vice versa. Detta oavsett vilken "väg" jag använder mig utav. Alla steg fram tills just att hitta annan enhet i guiden du länkade till är alltså provade av mig men sen tar det stopp. Kanske inte framgick särskilt tydligt i mitt inlägg ovan...
Min dator stödjer airdrop och telefonen likaså.
Citera
2014-10-19, 17:36
Medlem
526s avatar
Finns det något sätt att ta bort den baby-blåa färgen på mapparna?
Citera
2014-10-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_walk
Tack,

Nu är det dock så att telefonen inte hittar datorn och vice versa. Detta oavsett vilken "väg" jag använder mig utav. Alla steg fram tills just att hitta annan enhet i guiden du länkade till är alltså provade av mig men sen tar det stopp. Kanske inte framgick särskilt tydligt i mitt inlägg ovan...
Min dator stödjer airdrop och telefonen likaså.

Är det till en iPhone så är det den här guiden du ska följa
http://support.apple.com/kb/HT5887?viewlocale=sv_SE&locale=en_US
Citera
2014-10-19, 18:29
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Finns det något sätt att ta bort den baby-blåa färgen på mapparna?
Ändra skrivbordsfärg?
Citera
2014-10-19, 20:43
Medlem
chilly_walks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Är det till en iPhone så är det den här guiden du ska följa
http://support.apple.com/kb/HT5887?viewlocale=sv_SE&locale=en_US

Har provat den med. Problemet är att datorn inte hittar någon enhet att sända till. Samma sak med telefonen, får inga alternativ att sända till annan enhet...
Citera
2014-10-19, 22:30
Medlem
Problem med AirDrop jag med. Så klart.

Har en iPhone 5S. Airdrop påslaget, försökte skicka en bild från iPhone till Mac utan resultat.

Har en Macbook Pro från 2010, Yosemite installerat. De hittar inte varandra. Provade även med en iMac 2011 utan resultat.

Apple har säkert bara gjort de möjligt för folk med nyare datorer. Det skulle fan inte förvåna mig. Om så är fallet skiter jag fan i Apple hädanefter. Såg mest fram emot den här möjligheten och nu funkar inte ens det. Ja jag är bitter.
Citera
2014-10-19, 23:10
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Fast innan 10.10 så resulterade cmd+mellanslang med att Spotlight öppnades uppe i högra hörnet från menyn.

Samma basala funktion, men grymt mycket bättre utseende.

F.ö lackade jag ur på att man nu måste minimera fullscreen genom den "gröna knappen uppe till vänster". Eftersom jag i 100% av fallen har muspekaren på högersida av skärmen när jag behöver minimera en fullscreen stör det mig något enormt.
CMD + CTRL + F för fullscreen.
Jag stör mig på att jag måste hålla in alt för att få "första fönster"-knappen att tändas.
Citera
2014-10-19, 23:39
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Samma här + Number och Keynote. Kommer BankID att börja fungera eller ska ny version installeras?
De kommer en ny version. Vet inte om det gäller drivrutinen eller säkerhetsprogrammet eller båda. BankID är ett skämt.
Citera
2014-10-20, 00:51
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Samma här + Number och Keynote. Kommer BankID att börja fungera eller ska ny version installeras?

Kan nån förklara vad ni har för problem med BankID. Har inte haft några problem med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in