2014-10-19, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Låter lustigt. Har den legat på varv tro?

Som vanligt failar ryssarna i det mesta. Man kunde ju tro att de enbart ville provocera med tankern. Nu är det dock förbrukad.
Senast redigerad av MpMz 2014-10-19 kl. 01:08.
Citera
2014-10-19, 01:05
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valaskjalf
Vad gör ryssen i Stockholms skärgård då?
Ett ryskt anfall mot svenskt territorium kommer att föregås av sabotageaktioner riktade mot infrastruktur (även på fastlandet). Vill man ta Gotland måste man "bomba" militära anläggningar, t.ex flygflottiljer, på fastlandet.
Det finns en rad anledningar till vad man gör här. Som någon i tråden nämnde så kan det vara att ligga och lyssna bara, sondera terrängen, inhämta underrättelseinformation osv.

Klart man kan ta Gotland med direkt våld, men jag tror att alla krigsmakter - även Ryssarna - gör någon slags kontroll innan och håller sig uppdaterade. Gammal hederlig underrättelseinhämtning
Citera
2014-10-19, 01:06
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Fartyget under liberiansk flagg har legat i hamn i St Petersburg i 5 månader. Abnormt beteende eller är det normalt?

https://pbs.twimg.com/media/B0QmOp6CcAAKNW4.jpg
Onormalt ja. Ombyggnad till moderfartyg kanske?
Citera
2014-10-19, 01:08
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamze7
NS CONCORD, SIBUR VORONEZH och OLYMPIYSKY PROSPECT som också finns i området ägs av SCF-Group

Få ta en närmare titt på Prospect. Jävla Sibur har ju även den slagit av AIS nu när de är i ögonkontakt med jävla Concord. (Mina spekulationer om det sista).
Citera
2014-10-19, 01:09
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lima11
Du är nr 2 som påpekar det, men jag har aldrig debatterat Islands strategiska position, killen sa ju att man måste ha ett försvar värd namnet för att få ansluta sig till Nato vilket är felaktigt.
Numera är det nog inte vidare felaktigt. Det stämde uppenbarligen inte 1949, men det har hänt än del sedan dess, tycker du inte? Det är inte längre samma spelregler som gäller.
Citera
2014-10-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
10 miljoner per DYGN.

Vilket är 2083kronor i timmen per person om det är 200 som deltar i insatsen, vilket är ingenting med tanke på att det är ganska många törstiga båtar där ute
Citera
2014-10-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeha12
Tyvärr är det timme..
Kanske tänkte på två olika saker. Detta syftade jag på:
http://www.expressen.se/nyheter/sa-mycket-beraknas-forsvarets-insats-kosta/
Citera
2014-10-19, 01:10
Medlem
Lima11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Vad ska man förvänta sig från en NATO rövslickare med en jänkarflagga som profilbild?

Inte ett skit. Island är en helt annan femma.

NS Concord, i St Petersburg nu?

Du ger mig alltså rätt i det jag säger, tack men det visste jag faktiskt redan att jag hade.
Din kompetens inom såväl särskrivning och debatteringsförmåga är bländande.
Citera
2014-10-19, 01:11
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamze7
NS CONCORD, SIBUR VORONEZH och OLYMPIYSKY PROSPECT som också finns i området ägs av SCF-Group
Sibur byggdes förra året och ska frakta gas. Har fyra STORA gaskammare ombord och en del annat intressant.
Jag länkade en sida för några sidor sedan. Den sidan går inte att komma in på längre....

Det är def den båten som känns mest skum. Concord känns mest som en andjakts-attrapp.
Citera
2014-10-19, 01:13
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Sibur byggdes förra året och ska frakta gas. Har fyra STORA gaskammare ombord och en del annat intressant.
Jag länkade en sida för några sidor sedan. Den sidan går inte att komma in på längre....

Det är def den båten som känns mest skum. Concord känns mest som en andjakts-attrapp.

Ryssarna läser uppenbarligen tråden och sänkte den där webbplatsen när de upptäckte den!´

Jag kunde heller inte ansluta mig till den där webbplatsen du länkade till. Trist.
Citera
Medlem
itsallalies avatar
Jag har sökt kontakt med min stabschef (HV) och fått till svar att han fått instruktioner från FM. Tillsvidare gäller avvakta, ska tilläggas att det inte är inom nära avstånd till dessa händelser.

En nära familjemedlem bor granne med en JAS pilot och denne drog iväg för en halvtimma sen hemifrån i sin bil i illfart.

Nu vet jag att man ska behålla "sitt pussel" - men jag ser ett mönster i det stora hela.

Edit. analfabet (klockan är ju 01.17..).
Senast redigerad av itsallalie 2014-10-19 kl. 01:17.
Citera
Medlem
MegaSkurts avatar
Expressen live webtv rapporterade för en stund sedan om hundförare från polisen som kallats in att hjälpa till, rapporten kom från Stavsnäs hamn men sannolikt var hundpatrullen på väg till en båt (framgick ej detaljer kring detta).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in