2014-10-18, 17:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker att den feldömda straffen avgjorde matchen. Samtidigt är det svagt att så rutinerade spelare som Rosenberg tappar humöret. Det smittade av sig till hela laget och mer energi gick åt att gnälla och hänga med huvudet än att spela boll.

Har inte sett någon repris än så jag vet inte.

I vanliga fall är de mer skärpta och inte så jäkla övermodiga. Vi experimentar ju också rätt mycket med uppställningen och det gör väl sitt, speciellt i andra då vi inte gör jobbet.
Citera
2014-10-18, 19:30
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jo, det är väl bara pele som hade kunnat rädda ett lag efter en kvittering i 66e minuten. helt jävla avgjord!

Handlar knske inte om det?

Men får man in en domare, från Helsingborg, som uppenbart dömer som en kratta (ingen ursäkt varför Malmö missade allt i första) så kan fokus flyttas.

Extra lätt när man redan är mästare.

Tycker att det är mycket märkligt att en domare från Hbg får vara fjärdedomare. Borde väl finnas någon som inte är från samma ort som en av de största rivalerna, utan typ Blekinge istället?
Citera
2014-10-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Handlar knske inte om det?

Men får man in en domare, från Helsingborg, som uppenbart dömer som en kratta (ingen ursäkt varför Malmö missade allt i första) så kan fokus flyttas.

Extra lätt när man redan är mästare.

Tycker att det är mycket märkligt att en domare från Hbg får vara fjärdedomare. Borde väl finnas någon som inte är från samma ort som en av de största rivalerna, utan typ Blekinge istället?
Har inte Andreas Ekberg från Lund varit förstedomare i några av våra matcher?
Citera
2014-10-18, 19:57
Medlem
Kalenderbitare; är det inte ovanligt att allsvenskan (första platsen) avgjorts så pass tidigt, utan att segraren har så pass mkt poäng. Går Malmö rent så slutar det väl på 65p (förvisso bra, men inte rekordnära)

Tvåan kommer väl max upp i 55-56p.

Är det att det varit rätt jämnt i övrigt som gör det? Ofta har väl 30p gjort att man varit säker från kval i andra änden.

För övrigt tycker jag inte att det var Elfsborgfavör på domarinsatsen, kanske ngt ojämn nivå.

Buade publiken ut sitt Malmö på slutet?
Citera
2014-10-18, 20:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jo, det är väl bara pele som hade kunnat rädda ett lag efter en kvittering i 66e minuten. helt jävla avgjord!

Orkade du inte läsa hela inlägget eller förstod du inte?
Citera
2014-10-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordonnee
Kalenderbitare; är det inte ovanligt att allsvenskan (första platsen) avgjorts så pass tidigt, utan att segraren har så pass mkt poäng. Går Malmö rent så slutar det väl på 65p (förvisso bra, men inte rekordnära)

Är det att det varit rätt jämnt i övrigt som gör det? Ofta har väl 30p gjort att man varit säker från kval i andra änden.

För övrigt tycker jag inte att det var Elfsborgfavör på domarinsatsen, kanske ngt ojämn nivå.

Jo de är ganska ovanligt, senast var Helsingborg 2011, Då slutade man på 63p. Att plocka över 60p, eller över 2p i snitt per match, brukar rendera i en förstaplats, undantagen jag kommer på är Elfsborg 2008 och Helsingborg 2010.

Slutar man på 30p brukar det inte bli sämre än kval iaf.

Publiken buade nog åt domarinsatsen.
Citera
2014-10-18, 20:31
Medlem
Citat:

65 poäng skulle placera oss på andra plats i mest poäng, får väl ändå kallas rekordnära.
Citera
2014-10-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
......
Publiken buade nog åt domarinsatsen.
Att bua åt en domare - ett eventuellt tveksamt domslut, efter slutsignalen känns inte det långsökt? Ok, om de skanderat typ "Domar*****", men nu var det väl just buande.
Citera
2014-10-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
65 poäng skulle placera oss på andra plats i mest poäng, får väl ändå kallas rekordnära.

Min poäng var mer att avståndet till tvåan är riktigt långt, men det är snarare tvåan som droppat.
När Malmö vann med 67p hade Heif 65p.
Citera
2014-10-18, 20:39
Medlem
Citat:
Att bua åt en domare - ett eventuellt tveksamt domslut, efter slutsignalen känns inte det långsökt? Ok, om de skanderat typ "Domar*****", men nu var det väl just buande.

Var väl både och kanske, publiken blev nog sura över att de inte fick den andra hörnan i slutet då domaren valde att blåsa av matchen istället. Sånt är jävligt frustrerande när ens lag jagar mål.

Citat:
Min poäng var mer att avståndet till tvåan är riktigt långt, men det är snarare tvåan som droppat.
När Malmö vann med 67p hade Heif 65p.

Ja, att lag ligger på liknande poängsnitt som Malmö gör nu är inte jätteovanligt. Men ibland så hakar något lag på och ibland inte, den här säsongen har Elfsborg och AIK varit alldeles för ojämna.
Citera
2014-10-18, 20:39
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Inte sett till poäng per match, så att man kan jämföra med 2007 & tidigare.
Citera
2014-10-18, 20:48
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Har inte Andreas Ekberg från Lund varit förstedomare i några av våra matcher?

Vet ej.

Men tycker att det är märkligt att inte fjärdedomaren inte är från en geografiskt neutral plats.

Tveksamt om ex Djurgården blivit missnöjda om huvuddomaren blev ersatt av någon från Solna, som dessutom var väldigt dålig.

Citat:

Var förmodligen åt det faktum att Malmö hade hörna. Eller skulle ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in