Citat:
Ursprungligen postat av
Sture12347
Så du tycker inte att Ryssland blivit aggressivare senaste tiden? Så det är en riggad attack? Du är på plats och har sett detta alltså, oh fan keep us updated!
Om du tänker på att många europeiska länder är till USAs militära förfogande så ser man helheten mycket bättre. Tyskland har t.ex några amerikanska atombomber samt att många länder i EU har en så kallad robotsköld riktad mot Ryssland som man under en längre tid har utökat och moderniserat. Ryssland är helt instängda av USA och tvingas därav agera genom att ta mark och vinna tid. Jag säger inte att Ryssland inte är ett hot mot våran nationen för det hade varit felaktigt av mig.
Men man måste förstå varför. Rent geopolitiskt har Sverige inget att mäta sig med mot Ryssland. Vi hade varit en värdefull allierad till Moskva må ni veta. Däremot så är våra relationer till USA på tok för starka och nu när vi kommer tillåta internationell militär att operera från vår mark förstår jag nästan att Ryssen visar ett varningens finger.
Att detta skulle vara en false flag för att skrämma upp befolkningen och på så vis få igenom NATO samarbetet smärtfritt eller att det är Ryssen som visar sina biceps vet jag inte. Men jag vet att man måste vara nyanserad då alla informatörer idag har en egen agenda.