2014-10-17, 21:13
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Finns det ryska källor på det här dramat? Jag hittar inte, google är kasszt du vet. Vore intressant att läsa vad ryssarna skriver.
Citera
2014-10-17, 21:13
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Få in dykare i landet. De lär ju träna skarpt. Kan ju vara Nato-länder med som tränar eller rekar ifall Sverige blir övertaget.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/440846?programid=2519

Finns väl ingen anledning att få in dykare här den väger? Dom kan ju bara hoppa på en färja och komma in som turister. Och Nato får all information dom vill från försvaret, vi är nummer eller mindre medlemmar redan.

Det är bara Putins vapenskrammel. För att han kan. Och för att spä på ubåtspersonalens "vi är bäst, och vår ledare har hår på bröstet" attityd.
Citera
2014-10-17, 21:14
Medlem
okok1s avatar
Varför är de så hemlighetsfulla för? Berätta vad som försiggår...
Citera
2014-10-17, 21:15
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Tror ni att Svenska försvarsmakten delar med sig av information om sökinsatsen till Nato? Eller är Sverige helt solo här? Aboou
Citera
2014-10-17, 21:16
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Lustigt att aftonbladet har den mest fåniga båten som jag någonsin skådat som första sida.
Vad fan ska dom leta efter med den? Båtar borta i horisonten?
Citera
2014-10-17, 21:17
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/ubatsbilderna-som-startat-spekulationer/
här verkar det ju vara livesändning ifrån platsen.
Citera
2014-10-17, 21:17
Medlem
Någon info på vilket Hv-bat som fick vinstlotten att få åka ut?
Citera
2014-10-17, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GandhiSkywalkerz
Finns det ryska källor på det här dramat? Jag hittar inte, google är kasszt du vet. Vore intressant att läsa vad ryssarna skriver.

Om det nu är ryssarna, vilket det förmodligen inte är?

Någon en bit upp tror ju att det är någon övning, och man för la utgå ifrån att ryssland inte övar i Sthlms skärgård.
Citera
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Ja expressens sändning är bäst brusch. De är mitt i centrum verkar det som. Tror Sverige kommer att klara detta, vi har bra utbildade grabbar i försvarsmakten. Svenskt stål!
Citera
Medlem
akubaas avatar
i måndags åkte jag färja till Finland, min kompis påstod att ha sett en ubåt runt 2 tiden på natten, antar en bit efter Åland. Känns som att det kan ha varit samma.

Vet inte hur relevant detta är men kan vara värt att nämna iallafall!
Citera
2014-10-17, 21:20
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandhiSkywalkerz
Ja expressens sändning är bäst brusch. De är mitt i centrum verkar det som. Tror Sverige kommer att klara detta, vi har bra utbildade grabbar i försvarsmakten. Svenskt stål!
Är du ironisk? Vi kan fan inte ens stå emot en invasion ifrån Norge.
Citera
2014-10-17, 21:20
Medlem
Är det en av bottensonarerna som snappat upp eko eller är det en öbo? Källan trovärdig borde betyda fast installerad sonar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in