2014-10-17, 21:11
Medlem
Har provat allt.

Atarax, Seroquel, Litium, Lergigan, Oxascand...
allt det här har jag testat under en halvårsperiod.

Jag känner inte av något av det!

Kan bli lite dåsig av trippel dos av ovan nämna tabletter men annars biter det inte.

1. Varför funkar inte medicinerna på mig? Väger 85 och är 183 cm lång.
2. Vilka är de naturliga stegen mot andra tabl att få utskrivet av ovan anledning?

Jag lider av
Medeldjup till djup depression (som delvis blivit bättre sedan mina ECT-behandlingar)
Ångest, panikångest.

Känner att detta kommer att sluta med Xanor o annan stark medicin som sedan kommer att leda till beroende och i längden, min död.
Senast redigerad av aoki 2014-10-17 kl. 21:13.
Citera
2014-10-17, 21:14
Medlem
Plaskebys avatar
För att du är deprimerad och får lugnande/antipsykotiska/stämningsstabiliserande mediciner?

Har du testat en antidepressiv medicin...?
Citera
2014-10-17, 21:18
Medlem
Remeron. Det hjälper både depression och sömnproblem.

Du har testat långt ifrån allt om det där är det du fått. Vilken dos hade du på medicinerna och vad var de till för?
Citera
2014-10-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaskeby
För att du är deprimerad och får lugnande/antipsykotiska/stämningsstabiliserande mediciner?

Har du testat en antidepressiv medicin...?

jag har gått igenom ett par ssri, tca och litium.

ssri verkar inte fästa på mig.
Citera
2014-10-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comatose
Remeron. Det hjälper både depression och sömnproblem.

Du har testat långt ifrån allt om det där är det du fått. Vilken dos hade du på medicinerna och vad var de till för?

imovane funkar bra på mig för sömnproblem.
rameron..är det en antidepp? Jag fick höra av läkarna att sertralin, citalopram skulle funka, men icke. Jag blev bara mer deprimerad.
Citera
2014-10-17, 21:41
Medlem
JeffHardys avatar
De medicinerna du testat är skit. Be om att få testa ssri/snri. De biter kanske lite bättre.
Jag kan rekommendera venlafaxin. Den brukar göra under.
Citera
2014-10-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffHardy
De medicinerna du testat är skit. Be om att få testa ssri/snri. De biter kanske lite bättre.
Jag kan rekommendera venlafaxin. Den brukar göra under.

tror fan att jag testat venaflaxin, kände inget, precis som de andra SSRI, SNRI jag testat.
Citera
2014-10-17, 21:47
Medlem
Plaskebys avatar
Men... Det är svårt att ge något råd när du inte ger namn på dina mediciner eller mer ingående info om dina problem.

Hur länge har du ätit medicinerna? Testat voxra?
Citera
2014-10-17, 22:02
Medlem
Repatrierings avatar
Inse att du inte kommer må bättre av att förvandla dig själv till en kemisk soptipp.

Lägg om din kost och börja träna.
Citera
2014-10-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriering
Inse att du inte kommer må bättre av att förvandla dig själv till en kemisk soptipp.

Lägg om din kost och börja träna.

träna är helt otänkbart nu, ligger apatisk i sängen, måste tvinga mig i mat. jag har inte förvandlat mig till en kemisk soptipp men en medicin som får mig på lite bättre tankar vore nice..
Citera
2014-10-17, 22:14
Medlem
Hur länge har du tagit dom ssri/snri du testat? Kan rekommendera voxra som någon annan nämnde.
Citera
2014-10-17, 22:17
Medlem
Repatrierings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoki
träna är helt otänkbart nu, ligger apatisk i sängen, måste tvinga mig i mat. jag har inte förvandlat mig till en kemisk soptipp men en medicin som får mig på lite bättre tankar vore nice..

"I used to do a little but a little wouldn't do
so the little got more and more
I just keep tryin' to get a little better
said a little better than before"

Att spruta startgas i en motor som inte vill starta gör säkerligen susen men det talar definitivt inte om vad som i grunden är fel med motorn.

Jag förstår att du befinner dig i en svår och jobbig situation och snabbt vill ha en lösning. Gör vad du måste för att känna dig bättre just nu men när du har ork nog så gå till botten med dina problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in